[#1] [C, SDL] Po co timer?
Mam kolejne pytanie. Czy wstawiac timera? Dzieki temu podobno gra bedzie chodzila tak samo szybko na kazdym sprzecie ale troche nie rozumiem idei wstawiania timera w sdl'u. To znaczy zrobilem sobie ten wg tego przepisu (punkt 5) i co z tym dalej?? wstawic go do petli glownej? Czy gdzie i jak go w ogole uzywac bo nie kumam...



Ostatnia modyfikacja: 15.05.08 01:36
[#2] Re: [C, SDL] Po co timer?

@Lorak, post #1

mniej wiecej chodzi o to zeby uruchamiac dane funkcje co iles czasu

[#3] Re: [C, SDL] Po co timer?

@rzookol, post #2

ogolnie jak piszesz gre bez timera to na roznych kompach bedzie rozna szybkosc i szybszy komp tym szybkosc np animacji bedzie wieksza i nie da sie grac timer jest jak instrukcja wait musisz go wstawic do glownej petli ustawic czas np 1/24 sekundy i wtedy masz gwarancje ze animacja bedzie w tym samym czasie na kazdym kompie
[#4] Re: [C, SDL] Po co timer?

@rzookol, post #2

Np inkrementacje licznika ktory od tak sobie rosnie i w odniesieniu od niego sa wykonywane jakies funkcje?

[#5] Re: [C, SDL] Po co timer?

@Lorak, post #4

Ogólnie timer.device służy do synchronizacjii jakichś działań ale nie chce się tego uzależniać od wygaszania pionowego (VBlank), który różni się pomiędzy trybami wyświetlania. Mimo wszystko rysowanie grafiki musi być od tego (VBlank) zależne.

Przykłądem użycia timer.device to rzeczywiście inkementacja licznika odbywająca się wtedy co jakiś czas jako daną przekazaną timer.device, np co sekundę.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem