[#1] Własny View i Workbench
Mam ciekawy problem. Mianowicie chodzi o to, że kiedy stworzę własny ViewExtra oraz ViewPortExtra i nacisnę w takim View klawisz myszki to system zachowuje się tak jakbym nacisnął na Workbenchu lub na innych ekranach. Jak zrobić, by dezaktywować Workbench i inne ekrany? Czy da się to zrobić w sposób systemowy czy sprzętowy?

[#2] Re: Własny View i Workbench

@Minniat, post #1

Zamiast otwierać View i ViewPort po prostu otwórz własny ekran i skorzystaj z jego ViewPortu... View i ViewPort to są struktury związane wyłącznie z wyświetlaniem obrazu, a z obsługą myszy nie mają nic wspólnego. Dla Intuition Twój ViewPort nie istnieje (bo ona operuje na poziomie ekranów), dlatego klikasz na ekranie Workbencha, tyle że ViewPort stworzony przez Ciebie zasłania jego obraz.

[#3] Re: Własny View i Workbench

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Otwarcie własnego ekranu i skorzystanie z jego ViewPortu to dobry pomysł. Co gdy chcę jednak zastosować własny View np. dla stworzenia szybkiego podwójnego buforowania (View Workbencha obejmuje kilka ViewPortów ekranów, a mój View np. tylko jeden). Jak usunąć problem klikania w ekran Workbencha? Czy jest to możliwe?

[#4] Re: Własny View i Workbench

@Minniat, post #3

Już wiem jak to rozwiązać: po prostu przejmę kontrolę nad klawiaturą i myszką - będę posiadał wyłączność na odbieranie sygnałów z klawiatury i myszki poprzez użycie następujących urządzeń:
- gameport.device,
- input.device.
Wtedy Workbench nie będzie już reagował na guzik myszy!

Bardzo mi zależy na własnym View dla super podwójnego buforowania (podmienianie dwóch View i WaitTOF() oraz drugie bardziej złożone opisane w RKRM oba z nisko-poziomowym odświeżaniem). RethinkDisplay(), używany do wysoko-poziomowego podwójnego buforowania jest zbyt rozbudowany bo odświeża cały Workbench, a mi zależy na szybkości.



Ostatnia modyfikacja: 26.09.2008 07:06:51
[#5] Re: Własny View i Workbench

@Minniat, post #4

Szkoda tylko, że przy pisaniu pod kartę graficzną będziesz musiał cały ten kod wyrzucić do kosza.

[#6] Re: Własny View i Workbench

@Grzegorz Kraszewski, post #5

Póki co zależy mi na szybkim podwójnym buforowaniu pod AGA, dlatego użyję własnego View i wspomniane przeze mnie systemowe przejęcie kontroli nad myszą i klawiaturą. Wykorzystanie ViewPortu nowo otwartego ekranu tak jak Pan wspomniał też jest w moim planie - zatem będzie można łatwo przeportować mój program pod kartę graficzną!



Ostatnia modyfikacja: 26.09.2008 18:11:34
[#7] Re: Własny View i Workbench

@Minniat, post #6

A probowales wylaczyc Workbench zupelnie funkcja: CloseWorkBench() z intuition.library? Pamietaj tylko na koniec spowrotem go wlaczyc przy pomocy OpenWorkBench().

[#8] Re: Własny View i Workbench

@Czarek, post #7

CloseWorkBench() działa tylko wtedy gdy wszystkie programy są wyłączone. Poza tym pozostaje kwestia innych ekranów. Więc przejęcie (systemowe) sygnałów od myszy i klawiatury to jedyne rozwiązanie.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem