kategoria: Asembler
[#1] ASM68k
potrzebuje jak najwiecje materialow ,przykladowego kodu , miejsc w sieci .. magazynow (kebab ??) w celu zglebienia wiedzy i przejscia z C# > ASM68k ..bardzo chetnie bym sobie przegladnal przykladowy kod jakiegos starego dema NDOS :)



Ostatnia modyfikacja: 03.02.2010 15:26:07
[#2] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #1

Z Kebabem nie będzie problemu - jest w czytelni retroreaders i na niektórych chomikach (np. ccwrc).
Z książek - "Asm-One. Opis rodziny" wydawnictwa Helion z 1997 (chyba tylko na allegro, ale nie dziś
[#3] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #1

Na pewno warto rzucić okiem na NDK oraz na stronę http://www.monkeyhouse.eclipse.co.uk/amiga/dev.htm. Co prawda są to rzeczy bardzi o systemie i nakierowane na C, ale API zawsze może się przydać.

Stricte temat assemblera jest poruszony w tym wątku: http://eab.abime.net/showthread.php?t=21516



Jeśli nie pisałeś w CLR tylko w czystym C# to assembler - nawet relatywnie prosty jakim jest m68k - będzie olbrzymią zmianą jakościową i wymusi zmianę myślenia na poziomie kodu.
[#4] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #1

[#5] Re: ASM68k

@Shoonay, post #4

Wielkie dzięki! OK Masz może tego więcej?

[#6] Re: ASM68k

@widelec, post #5

Niestety, z Amigowych mam jeszcze tylko jedną książkę z opisami gier którą zamierzam za parę tygodni zeskanować i wrzucić na retroreaders.
Jeśliś zainteresowany Amigową literaturą programistyczną po angielsku, to na Underground-Gamer tego sporo.



Ostatnia modyfikacja: 05.02.2010 00:59:49
[#7] Re: ASM68k

@adam_mierzwa, post #2

http://www.allegro.pl/item904489354_kult_kurs_asemblera_a500_a4000_helion_1994.html

troche drogo :)

[#8] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #7

http://elysium.filety.net/index.php?dir=docs/programming/polskie_wydawnictwa/&file=Adam_Doligalski_-_Kurs_Asemblera_dla_poczatkujacych_Amiga_500-4000_HELION.djvu

Do czytania polecam programy które obsługują "bookmarks", czyli np. WinDJView.



Ostatnia modyfikacja: 05.02.2010 08:48:36
[#9] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #7

Mam tę książkę, chętnie się pozbędę. Stan gorszy niż tej sprzedawanej, ale zupełnie OK (mogę podesłać fotki na priv). Mam jeszcze sporo pozycji z biblioteki amigowca (z ciekawych rzeczy - "AmigaDOS" M. Pampucha, "Amiga OS od środka" M. Kołodziejczyk, czy oryginalny Amiga Developer CD Vol. 1.1 - opis funkcji AmigaOS3.1 w formacie AmigaGuide). Wszystko trafi na Allegro (chyba, że wcześniej wrzucę spis z ofertą na PPA).
[#10] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #1

Jeśli chodzi o kody źródłowe to tu znajdziesz zresourcowane cracktra.

http://cyberpingui.free.fr/sourcesMenu.htm

Polecam Tornado zrobione przez Prestige.

Swego czasu na amiscene był katalog ze źrodełkami ale jakoś nie mogę go odnaleźć.



Ostatnia modyfikacja: 05.02.2010 10:13:02
[#11] Re: ASM68k

@asman, post #10

super Asman o cos takiego mi chodzilo .. najszybciej czlowiek poglebia wiedze wlasnie na przykladach !!! dzieki wielkie !! OK OK

[#12] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #11

Oto minimalna wymagana klasyka literatury dla amigowskiego assemblerowca

Polecam:

Amiga 500 Mapa Pamięci Tom 1 i 2

Kurs assemblera Amiga 500-4000 "Adama Doligalskiego"

Amiga Bez Tajemnic "Zrób Własne Demo"

MOTOROLA 68000 "Budowa i lista rozkazów" "Jacka Kostrzewskiego" wydanie z 1991.
[#13] Re: ASM68k

@68k_tester, post #12

Posiadam te 2 na sprzedaż :)

Kurs assemblera Amiga 500-4000 "Adama Doligalskiego"
Amiga Bez Tajemnic "Zrób Własne Demo"

[#14] Re: ASM68k

@Logan, post #13

chetnie odkupie prosze o info na prv

[#15] Re: ASM68k

@68k_tester, post #12

Czesc,

Hm, watek ten zakrecil mi lezke w oku :) O ile ksiazka Doligalskiego to zdecydwoanie najlepsza pozycja, bo zawiera juz stuff na 12oo, to przypomnialo mi sie jak w okolicach 1991 roku dorwalem "Zrob Wlasne Demo" i myslalem ze Niebiosa sie rozstapily :) Bylo to cos na ksztalt Amiga Hardware Reference Manual - biblii koderow a5oo! Wtedy jedyne info o kodowaniu bralo sie z zielono-szmatlawej wersji C64+4 & Amiga (mam kilkanascie sztuk, kursy Duddie'go i K.K., czyli Quartet Inc.) a przede wszystkim z KEBABa (tego dyskowego), AMK i ZigZaga, tudziez czasem jakies zrodlo z dyskietki, zwykle mod-playera lub dodatki do ASMOne'a (byl tez przyklad rysowania linii, wstep do wektorow). Pierwsze interko z efektami Copper-listy, scrollem i muzyczka - to wlasnie dzieki tej ksiazeczce... Dzieki niej napisalem swoj pierwszy ECSowy konwerter c2p (chunky-2-planar), na Copper'owych bar'ach (pamietacie to? :)), a na tym interko 4kB (2 miejsce na Party w Poznaniu, '96 :)) W ksiazce tej jest dodatek z instrukcjami M68k, mapki pamieci, itd. Nie bylo googla, jak sie jezdzilo na C-Party to gadalo z ludzmi, cos tam powymienialo (zrodla, toole, pomysly jak cos napisac), w listach przesylalo dyskietki miedzy koderami :)

Potem dorwalem "MOTOROLA 68000 Budowa i lista rozkazów" Jacka Kostrzewskiego i bylem juz "uzbrojony" na calego :)

Jezdzac po gieldzie Gdansk/W-wa dorwalem kolejne podobne pozycje:

1. św. Graal -> Amiga Hardware Reference Manual, wydanie gieldowe (czyli wiadomo - ksero, w sumie dosc porzadnie zszyte bo nadal w 1 kawalku, w miekkiej okladce - standard dokumentacji przelomu '80/'90

2. AMIGA - Vademecum Progamisty, tom I i II. Niby prawie to samo co "Zrob Wlasne Demo" ale bardziej zrozumiale napisane, traktowalem jako wersje "upgraded", totalny niezbednik old-school'owego kodera (OCS/ECS)

3. "Przewodnik po systemie Amigi" - moim zdaniem najlepsze z tych wszystkich, skladajaca sie z 2ch czesci. Pierwsza, to dokladny opis HW, rozrysowane sygnaly na szynach, wszystkie pin'y, zlacza - dokladnie rozpisane, czasem rozrysowane na bramkach. Druga czesc to programowanie HW, czyli znow cos na ksztalt "zrob wlasne demo". Mial ktos to? Na okladce siedzi pana rysunkowa i niby klepie cos na klawiaturze a obok cos w rodzaju hod-doga, w kasku, okularach slonecznych, z bejzbolem w reku - chyba mialo to przedstawiac zlosliwego wirusa :) Na monitorze jest narysowana "2", wiec zastanawiam sie czy to oznacza czesc #2...

Mam wymienione ksiazki u siebie, w sumie szkoda je trzymac - jak mnie ktos przekona ze cos bedzie kodowal old-school'owo czy "trafia we wlasciwe rece" to oddam za jakas niewygorowana cene lub najlepiej wymienie sie na cos do Segi Dreamcast'a czy innej ciekawej konsolki (SNES, N64, GBC, CD32, A2600, 8bit...). Albo rzuce na Allegro i sie oblowie brudna kasa :D

Pozdro
Sachy (ex. SkidRow, DiNX Project,...itd. to byly czasy... :)

[#16] Re: ASM68k

@sachy, post #15

Sachy ja chetnie odkupie wszystie pozycje.


A tak propo ...mam takie male marzenie.

Moze by tak powstal na PPA osobny dzial pt. "programowanie 68k" np w dziale projekty.
Byl by to dzial na zasadzie "cos wiem", "cos pamietam" wiec przekaze to potomnym.
Po prostu koles wie np. jak oprogramowac koperliste no to wrzuca temat "moja pierwsza koper lista" z kodem zrodlowym i komentarzem i juz ludziska moga podziwiac. Moglo by to byc wspaniale zrodlo wiedzy dla nas zoltodziobow i takich samorobkow jak Minniat, ktory samotnie walczy juz 2 rok z wynalezieniem okraglego kola.

Mnie osobiscie dobija podejscie elite-coder'ow. Gosc np pyta "how can i make my own copperlist" no to wchodzi taki elitkoder i mowi "First U need get book 'how to code 68k' then u will know".
Takze pomoc owa niesamowita...co nie


Ja rozumiem, ze kiedys wiedza z zakresu kodowania 68k mogla przyniesc ogromne zyski i kazdy elitkoder trzymal ja dla siebie, ale po 20 latach mysle, ze mozna ja w koncu przekazac innym za Free, tym bardziej ze juz prawie nie jest nic warta a za chwile to nawet nie bedzie 'ami-dinozaurow', ktorzy beda jeszcze mieli ochote ja nabyc. Bo jak wiadomo dinozaury wczesniej czy pozniej wygina... mowa oczywiscie o klasycznych amigach :(
[#17] Re: ASM68k

@selur, post #16

takich samorobkow jak Minniat, ktory samotnie walczy juz 2 rok z wynalezieniem okraglego kola.

Przynajmniej widać efekty jego pracy, kilka demek, udział w konkursie na grę świąteczną, kilka map i edytorków. Nie mogę powiedzieć tego o Tobie.

[#18] Re: ASM68k

@Logan, post #17

Zeby nie bylo nieporozumien. Nie uwazam ze to zle ze walczy ale mimo wszystko jest to troche strata czasu. Przekazanie takiej wiedzy przez esksperta Miniatowi zajelo by pewnie maksimum pol roku a tak chlopak walczy sam i jeszcze dlugo walczyc bedzie. Czy to ma sens ?

Owszem wydal demka ale z tych kilku demek jednak nic nie wynika.
Arcymaga nie ma do dzisiaj a udzial w konkursach swiatecznych mnie nie interesuje. Jestem za tworzeniem solidnych projektow a nie farfocli po lebkach byle tylko zdazyc na czas konkursu.

Zreszta.... reka w gore ci, ktorzy graja do dzisiaj w te gry wydane na konkursie... sa tacy w ogole ? Ale tu akurat nie ma sie co dziwic.
W 2 tygodnie to mozna co najwyzej wypasione kolko i krzyzyk napisac... nastepny konkurs tez dobrze nie wrozy. 2 miesiace to akurat minimalny czas na betatesting czegokolwiek...
[#19] Re: ASM68k

@selur, post #18

Czy to ma sens ?
Owszem wydal demka ale z tych kilku demek jednak nic nie wynika.


Nie chcę być niczyim adwokatem, ale moim skromnym zdaniem - ma sens oraz coś z tego jednak wynika. Lepsze to niż marudzenie że nie ma nowych gier, i płacz bo na C-64/Spectruma/MSX wychodzą nowe produkcje a na Amigę nie.

reka w gore ci, ktorzy graja do dzisiaj w te gry wydane na konkursie... sa tacy w ogole ?

To prawda, jednak chętnie pograłbym nawet teraz w 2, może 3 gry, gdyby były bardziej dopracowane, czas rzeczywiście extremalnie skrócony, jednak dla niektórych nie jest to największy problem.

[#20] Re: ASM68k

@selur, post #16

Pomysł osobnego działu w rodzaju "Amiga programowanie 68k" uznaje za rewelacyjny.

Jednak stwierdzenie ,że po 20 latach wiedza z zakresu kodowania 68k jest już
prawie nic nie warta to tragiczna pomyłka.

Większość najbardziej udanych modeli sterowników PLC zaprojektowano właśnie
na rodzinie procesorów 68k,ale najlepszą reklamą dla tego procesora jest 60% udział
w rynku urządzeń VMS to chyba ostatecznie przesądza o jego walorach i wartości w
świecie prawdziwych programistów. Jako ciekawostkę.. warto sprawdzić czemu takie firmy
jak Medtronic w swoich czołowych produktach stosują w zasadzie tylko rodzinę 68k?

Pozdrawiam
[#21] Re: ASM68k

@selur, post #16

Selur, to chyba nie chodzi ze ktos kisi na dysku zrodla na a5oo i nie chce sie podzielic, bo planuje za zyski z tego wybudowac sobie basen w ogrodku. Raczej wydaje mi sie ze malo kto z "dziadkow" spodziewa sie ze jego mlodziencze wypociny sprzed prawie 20 lat o ile w ogole przetrwaly to jeszcze kogos zainteresuja... kiedy i tak wszystko przciez jest w necie :)
Kodowalem na wiele roznych procesorow (z tego zyje), 68k daze najwiekszym sentymentem (bo to rewelacyjna wtedy a dzis nawet bardzo porzadna architektura, dajaca ogromna swobode programowania), dlatego jak pamietam gdzies na dysku (mimo kilku padow) nadal jakies zrodla leza (czasem ktores odpale, zerkna z sentymentu), pewnie u innych jest podobnie. Pewnie jakbys wrzucil maila z prosba "podzielcie sie zrodlem copper-list'y" do ktos by Ci to wyslal, o ile ma Amige aktualnie rozlozona i na chodzie (ja aktualnie mam rozlozone Atari 65XE :)) Osobiscie wiecej radochy mialem z pisanie nie pod system a na czystym HW czyli po rejestrach, co nie wykluczalo porzadnego allokowania pamieci, blokowania multitaskingu, itp. Inne byly realia i potrzeby sceny a5oo i wczesnej a1200, a inne pozniej. Teraz pisanie nie-pod-system uwazane jest za herezje lub podpada pod zdziczenie seksualne :) Ja nie pisalem pod system bo wtedy dokumentacji systemowej nie moglem dorwac - dorwalem za to taka jak "Zrob wlasne demo", debugger, podgladanie track'ow i tak zdobywalem wiedze. Ktos woli pod system, zabawe z RastPort'ami, Intuition czy co chcecie - prosze bardzo :) Ja "fun" znajdowalem w obwachiwaniu poszczegolnych bitow a nie bibliotek funkcji.

Dzial ASM68k? W sumie fajny pomysl. Ten asembler to naprawde bajka. "Master Seka 1.82 RULEZ!!!" :D

[#22] Re: ASM68k

@sachy, post #21

No teraz na pewno nie ma co planowac bo kokosow nie zbije na klasyku. Zreszta jestem ciekaw ile kopii poszlo np. takiego BOH'a na nowoczesne Amigi. Tez chyba nie za wiele...

Jeszcze na tyle rozrozniam kodowanie na pprocesor a kodowanie na okreslony model kompa. To jednak duza roznica , bez opisu maszyny to nie ma co marzyc o kodowaniu czegokolwiek. U nas kiedys tak bylo, ze byly ksiazki o prockach ale juz o maszynach nie bardzo.. a co komu po instrukcjach procesora jak nie bedzie wiedzial jak to wykorzystac.
Ja nigdy nie dzielilem programow na systemowe/niesystemowe tylko na dobre/zle. Zle to takie ktore nie wykorzystywaly mocy danego modelu tylko bezsensownie pozeraly moc i zasoby. Roznica byla jak najbardziej widoczna w poszczegolnych grach. Np te portowane z innych platform z reguly byly mierne a pisane pierwotnie na Ami wymiataly.

No pomysl fajny ale ktos by musial taki dzial poprowadzic i nie moze byc to nowicjusz bo na co komu taka wiedza zoltodzioba. Sam mozesz np. cos skrobnac dla innych o ile w ogole ktos z adminow to zaakceptuje...
[#23] Re: ASM68k

@HOŁDYS, post #1

A wracając do głównego pytania to z jakiego asemblera korzystacie i na jakim systemie?
[#24] Re: ASM68k

@alekc, post #23

Ja siedzę na OS3.1 a używam Asm-One/Asm-Pro i Barfly.

[#25] Re: ASM68k

@selur, post #16

Witam

Oto i najprostszy przykładzik copperlisty. Potrzebny będzie Asm-One i włączona opcja Safety w Preferences Enviroments.

[code]
SECTION program,CODE_P

start:

; ustawienie copperlisty
lea $dff000,a5
move.l #cp,($80,a5)
move.w #0,($88,a5)

; czekamy na lewy klawisz myszki
.lmb btst #6,$bfe001
bne .lmb
rts

SECTION gfxdata,DATA_C

cp: dc.l $01000000 ; wyłączenie bitplanów
dc.l $01800000 ; ustawienie czarnego koloru tła
dc.l $fffffffe ; koniec copperlisty
dc.l $fffffffe ; stary agnus potrzebuje jeszcze raz koniec

[code]

Jak są pytania to śmiało, postaram się pomóc.

Pozdrawiam

[#26] Re: ASM68k

@sachy, post #21

Witam,

A mógłbyś udostępnić źródełka ? :)

Pozdrawiam

[#27] Re: ASM68k

@asman, post #26

asman napisał(a):

> A mógłbyś udostćpnić źródełka ? :)


Jasne. Miej wiare (i cierpliwosc :)) Postaram sie rozlozyc sprzet w ten weekend i cos poszukac.

Pozdr.

[#28] Re: ASM68k

@sachy, post #27

@sachy

Dzięki, poczekam. Im więcej źródełek tym lepiej.

Pozdrawiam

[#29] Re: ASM68k

@asman, post #28

; Example of Copper-List usage (simple Cycling Colour Copper Line Effect),
; very popular in early A5oo cracktros
;
; This source is 20 years old, one of my very 1sts, intended to be a
; template for 3 part screen (logo / bar / effect area / bar / scroll)
; I tried to clean up it a bit (cut to 1 bit-plane, modulos, etc.)
;
; Assemble (a) and run (j $40000) in Thrash'm One or...
; Sorry for not relocable code, in A5oo era I didn't care...
;
; Source code for ASM68k thread in Programming forum on www.ppa.pl
;
; Have fun, Sachy ex. SKiD RoW & DiNX Project (12.02.2010)

custom: equ $dff000
dmacon: equ $096

bplcon0: equ $100
bplcon1: equ $102
bplcon2: equ $104
bpl1mod: equ $108
bpl2mod: equ $10a

bpl0pth: equ $0e0
bpl0ptl: equ $0e2

diwstrt: equ $08e
diwstop: equ $090
ddfstrt: equ $092
ddfstop: equ $094

cop1lc: equ $080
copjmp1: equ $088
intena: equ $09a
intreq: equ $09c
intreqr: equ $01e

Execbase: equ 4
forbid: equ -$84
permit: equ -$8a
oldopenlibrary: equ -$198
closelibrary: equ -$19e


org $40000
load $40000

start:
move.l (Execbase).w,a6
movem.l d0-d7/a0-a7,-(sp)
jsr forbid(a6)
bsr.l set_copper
bsr.l set_interrupt

mouse_test:
btst #6,$bfe001
bne.s mouse_test

end_demo:
move.w #$87ff,custom+dmacon
move.l old_interrupt,$6c.w
bsr.l old_copper
jsr permit(a6)
movem.l (sp)+,d0-d7/a0-a7
rts

gfxname: dc.b 'graphics.library',0,0
old_interrupt: dc.l 0

;­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
set_copper:
move.l #copper1,custom+cop1lc
clr.l custom+copjmp1
move.w #$7fff,custom+dmacon
move.w #$87c0,custom+dmacon
rts

old_copper:
move.l (Execbase).w,a6
lea gfxname,a1
clr.l d0
jsr oldopenlibrary(a6)
move.l d0,a4
move.l $26(a4),custom+cop1lc
clr.l copjmp1
move.l a4,a1
jsr closelibrary(a6)
rts

set_interrupt:
move.l $6c.w,old_interrupt
move.l #new_interrupt,$6c.w
move.w #$8010,custom+intena
rts

new_interrupt:
movem.l d0-d7/a0-a6,-(sp)
bsr.l make_bar
move.w intreqr(a6),intreq(a6)
movem.l (sp)+,d0-d7/a0-a6
rte


;­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
;­­­ COPPER LIST ­­­
;­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

copper1:
dc.l $01fc0000
dc.w bplcon0,$0200
dc.l $1a01fffe ;wait for line 26

dc.w diwstrt,$1e71,diwstop,$34d1 ;set diwstrt & diwstop
dc.w ddfstrt,$0030,ddfstop,$00d8 ;set ddfstrt & ddfstop

dc.w bpl0pth,logo/$10000,bpl0ptl,logo&$ffff
dc.w bpl1mod,0,bpl2mod,0 ;set modulo

dc.l $01800000 ;background colour black

dc.w $1d01,$fffe,bplcon0,$1200 ;wait for line 28, 1 bpl
dc.w $4501,$fffe,bplcon0,$200 ;wait for line 132
dc.l $4607fffe ;wait for line 134

bar1:
blk.l 46,$01800000
dc.l $4735fffe,$01800000 ;wait for line 135
dc.w bplcon0,$200
dc.w bpl0pth,draw_field/$10000,bpl0ptl,draw_field&$ffff
dc.w bpl1mod,0,bpl2mod,0,diwstrt,$2271,diwstop,$38d1
dc.w ddfstrt,$0030,ddfstop,$00d8
dc.w $8901,$fffe,bplcon0,$1200

dc.l $ffdffffe ;end of up screen
dc.l $1401fffe,$01000200
dc.l $1535fffe

bar2:
blk.l 46,$01800000
dc.l $1607fffe,$01800000
dc.w diwstrt,$2271,diwstop,$38d1 ;set diwstrt & diwstop
dc.w ddfstrt,$0030,ddfstop,$00d8 ;set ddfstrt & ddfstop

dc.w bpl1mod,0,bpl2mod,0
dc.w $1801,$fffe,bplcon0,$1200 ; 1 bit-plane

dc.l $3801fffe,bplcon0,$200 ; bit-plame off
dc.l $fffffffe ;end of copper


;­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
;­­­ MAKE BAR ­­­
;­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

mb_count1: dc.w 0

make_bar:
lea custom,a6
lea bar1(pc),a0
lea bar2(pc),a1
lea bar_colors(pc),a2
moveq #0,d0
moveq #0,d1
moveq #45,d2
move.w mb_count1(pc),d0
cmp.w #32*3,d0 ; number of colour values in tab
bne.s mb_loop3
moveq #0,d0
clr.w mb_count1
mb_loop3:
move.w #$180,d1
asl.w #1,d0
mb_loop1:
move.w d1,(a0)+
move.w d1,(a1)+
move.w (a2,d0.l),(a0)+
move.w (a2,d0.l),(a1)+
addq.w #2,d0
cmp.w #64*3,d0 ; number of colours x 2
bne.s mb_loop2
moveq #0,d0
mb_loop2:
dbf d2,mb_loop1
addq.w #1,mb_count1
rts

bar_colors:
dc.w $000,$001,$002,$003,$004,$005,$006,$007,$008,$009,$00a,$00b
dc.w $00c,$00d,$00e,$00f,$00f,$00e,$00d,$00c,$00b,$00a,$009,$008
dc.w $007,$006,$005,$004,$003,$002,$001,$000

dc.w $000,$010,$020,$030,$040,$050,$060,$070,$080,$090,$0a0,$0b0
dc.w $0c0,$0d0,$0e0,$0f0,$0f0,$0e0,$0d0,$0c0,$0b0,$0a0,$090,$080
dc.w $070,$060,$050,$040,$030,$020,$010,$000

dc.w $000,$100,$200,$300,$400,$500,$600,$700,$800,$900,$a00,$b00
dc.w $c00,$d00,$e00,$f00,$f00,$e00,$d00,$c00,$b00,$a00,$900,$800
dc.w $700,$600,$500,$400,$300,$200,$100,$000

draw_field:
blk.b 320 * 256 * 1, $00
logo:
blk.b 320 * 256 * 1, $00

[#30] Re: ASM68k

@sachy, post #29

...widze ze sie koderzy rozkrecili :D

Panowie poczekajmy moze jednak na specjalny dzial.... bo ten watek pewnie za 3 dni zginie w tlumie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem