[#1] Duży plik exe
Co zrobić by plik po kompilacji był mały, jakie includy załączyć?

Otóż do programu załączam załączam standardowe includy opisane w podręcznikach do prgramowania c++, a plik wykonywalny ma wielkość rzędu 600 kb. Co zrobić by był mniejszy?

[#2] Re: Duży plik exe

@ZED^lM, post #1

załączam standardowe includy

Autorytetem nie jestem ale wygląda na to, że kawałek Twojego pytania który zacytowałem jest odpowiedzią na to pytanie. Używając funkcji biblioteki standardowej skazujesz się na zwiększony plik wykonywalny. Gdybyś używał funkcji czysto amigowych i nie dotykał biblioteki standardowej, plik wykonywalny byłby zapewne znacznie mniejszy. No ale wtedy tracisz przenośność kodu między platformami. W niektórych przypadkach to może mieć znaczenie, a w niektórych nie (zależy co robisz). Poza tym jak robisz jakieś wersje do debugowania to też plik może być większy niż rozsądek by nakazywał. Ale jeżeli chodzi o debugowanie to ja nic więcej nie napiszę, bo tutaj jestem zielony. Ja ciągle używam do tego tylko printf/kprintf i jakoś nie mogę się przekonać do debugerów (których i tak nie ma za dużo w ami-świecie). :)



Ostatnia modyfikacja: 16.03.2010 08:32:51
[#3] Re: Duży plik exe

@ZED^lM, post #1

Rozwiązanie ekstremalne jeżeli piszesz w C++:

-nostdlib -nostartfiles -fno-exceptions -fno-rtti

Ale płacisz za to cenę:

- sam musisz napisać kod startowy,
- żadnego używania rzeczy ze standardowej biblioteki C++,
- żadnego używania wyjątków.

W zasadzie można powiedzieć, że wtedy nie piszesz już w C++ tylko pewnym jego podzbiorze. Ale za to plik exe może być bardzo mały. Coś za coś.

[#4] Re: Duży plik exe

@ZED^lM, post #1

strip nazwa_exeka

[#5] Re: Duży plik exe

@ZED^lM, post #1

Z mojego doświadczenia to "Hello World" z użyciem skompilowane pod GCC zajmuje właśnie >500kB. Zrezygnuj z na rzecz . Oprócz tego użycie operatorów typu new i delete dodaje trochę do pliku wynikowego.

[#6] Re: Duży plik exe

@Minniat, post #5