[#1]
Aplikacje na AGA i RTG - jak pisać sensownie?
Pisze engine gry w C. Chciałbym aby była ona dostępna dla użytkowników klasyków z AGA, jak i systemów z kartami graficznymi. Natknąłem się na problem natury bardziej... logistycznej niż programistycznej :P.
W przypadku programowania na AGA mamy do dyspozycji szereg systemowych funkcji, które pozwalają na rysowanie sprite'ów, przemiemszczanie ich po ekranie, etc. z wykorzystsaniem blittera (opisane dokładnie w rodziale 28 RKRM dot. bibliotek). Te procedury wydają się być bardzo przywiązne do chipsetu Amigi i mam niejasne przypuszczenie, że nie będą działać na karcie graficznej. Nie myle się?
Oczywiście karta graficzna nie zna pojęcia "sprite'u" w rozumieniu Amigowym i API CGX i P96 dostarczają chyba tylko funkcji do rysowania w stylu chunky.
Konkludując. Moje pytanie sprowadza się do tego czy można za pomocą jednego API stworzyć aplikacje która będzie działać na AGA i CGX/P96 ? Czy też powinienem po prostu napisać osobne procedury rysujące dla AGA i któregoś z API RTG?
Kiedys istnial projekt biblioteki rtgmaster, ale wydaje się być martwy.
Niestety póki co nie mam karty graficznej w klasyku, więc nie mam jak tego wszystkiego sprawdzić "w praktyce".