[#17]
Re: Algorytm wyciągania macek w grze Octopuss
@Minniat,
post #13
Chyba, źle obserwowałeś tą grę, ośmiornica ma 4 macki gdzie pierwsza ma dwa kierunki do rozwoju, a nurek ma 5 pozycji pod wodą. Miałem ta grę osobiście w domu, to była moja ulubiona wersja tej "konsolki". Poza tym algorytm sprawdzania, czy pierwszy segment sąsiedniej macki jest już rozwinięty, czy nie, powinien działać, tylko macki muszą składać się z różnej ilości elementów (w grze jest taki szablon 3-4-5-4-3 - pierwsza macka rozwija się w 3 elementach na pierwsze pole lub w 4 elementach na pole poniżej) lub powinny być losowe opóźnienia, inaczej będzie wszystko wyglądać cały czas tak samo. Ta wersja w FLASH też może być indywidualną interpretacją algorytmu, jak grałem w to na prawdziwym sprzęcie, to czasami czas od zwinięcia do pojawiania się pierwszego segmentu był całkiem spory w porównaniu do innych macek (takie mam przynajmniej wrażenie. Szkoda, że siostra oddała tą gierkę z pół roku temu, to bym się przyjrzał dokładnie, ale nie musisz podążać za skopiowanie istniejącego schematu, stwórz własnym, który działa.
Ostatnia modyfikacja: 12.07.2011 13:26:37