[#1]
Miksowanie programowe na 68000 - AUDIO
Jak wiadomo A500 ma 4 sprzetowe kanaly 8bit - 2 lewe, 2 prawe, do tego kazdy kanal moze miec osobno regulowana glosnosc... Dla moich celow jest to ilosc za mala, w zwiazku z czym mam pytanie o metode jaka byscie obrali. Piorytetem jest szybkosc dzialania procedury przy zachowaniu mozliwie jak najlepszej jakosci. Czy dobrze robie ?.
Metoda 1.
Mam (dok. to wlasnie modyfikuje) procedure odtwarzania 4 kanalowego utworu trackerowego na 2 sprzetowe kanaly 8bit - 1 lewy, 1 prawy. Metoda miksowania jest prosta, staly dzielnik 2 itd..., efektem ubocznym jest minimalny spadek glosnosci/dynamiki, ale wszystko w granicach akceptacji. W przypadku muzyki to mozna uzyc DMA wykorzystujac niewielki bufor do miksowania...
Zostaja mi 2 sprzetowe kanaly 8bit dla efektow dzwiekowych - 1 lewy, 1 prawy. Chcialbym zeby dalo sie otworzyc maks. 4 probki 8bit mono lub maks. 2 probki 8bit stereo. Tutaj pierwszy problem pojawia sie w zaleznosci od tego, czy odtwarzana jest jedna czy wiecej probek..., rozwiazanie to regulowanie glosnosci w zaleznosci od ilosci odtwarzanych w danej chwili probek lub zastosowanie stalego dzielnika.. Tryb bezDMA lub DMA, nie jestem pewien na razie co lepsze, to powinno wyjsc w praniu...
Metoda 2.
centralny miksera probek 8bit dla 8 kanalow i odtwarzanie na 9bitach stereo - 14bit odpada...
--
Ktora metoda wydaje sie Wam optymalniejsza, a moze ktos ma inna ?. Tylko liczcie sie z ograniczonymi zasobami "golej" A500/1MB :)