Dobry wieczór, dziś z cyklu moje boje z animacją na Amidze

Mianowicie troszkę wnikliwiej poczytałem zawartość płyty Amiga Developer CD, a w szczególności zalecanych technik pisania gier. Ciekawego tekstu i dobrych zaleceń jest na tej płycie naprawdę sporo i zamierzam czytać i dowiadywać się więcej ciekawych informacji (bo zwykle korzystam tylko z autodoków zawartych na tej płytce. Był to niewielki błąd, bo informacji przeróżnego rodzaju jest tam znacznie więcej!).
Zatem co ciekawego dowiedziałem się? Mianowicie znalazłem dosyć dobre rozwiązanie na problem uzyskania animacji 50/60 klatek na sekundę na Amidze (tutaj zaznaczam, że chodzi tylko o Amigę z chipsetem AGA, bo potrzebny jest Copper). Według dokumentu można użyć do animacji copperlisty użytkownika (jest to systemowe rozwiązanie, choć korzysta z chipsetu). Robi się to w ten sposób, że w naszej copperliście użytkownika wpisuje się prośbę o wywołanie
przerwania Coppera. Następnie instalujemy serwer obsługi tego przerwania. W tym przerwaniu sygnalizujemy nasze Zadanie (Task), że to przerwanie nastąpiło. Zaś nasze Zadanie po odebraniu sygnału może zająć się przeróżnymi rzeczami w związku z zaistniałą sytuacją (może zmieniać paletę, animować itd.).
A tutaj można pobrać demko, które napisałem na podstawie powyższych informacji. Jest to ładny efekt płynnego przejścia kolorów. Korzysta z przerwania Coppera i pójdzie tylko na klasyku z AGA (256 kolorów):
Pobierz SCRTEST.LHA