1. Czy jest jakiś sposób na to aby funkcja ScrollRaster() nie niszczyła zawartości ekranu? Napisałem procedurę która otwiera ekran, a na nim okno i wrysowuję obrazek funkcją DrawImage do rastportu okna. Tyle że obrazek zostaje ucięty kiedy przeskroluję go poza krawędź okna.
2. Kolejna rzecz to wczytywanie plików do pamięci. Poniższy program (fragment) działa i jest poprawny (oby) ale przeglądając różne kody źródłowe zauwazyłem że stosuje się dodatkowo inną funkcję, chodzi o AllocDosObject(). Do czego służy ta funkcja? Czy jest konieczna?
IF (file:=Open('ob.raw',MODE_OLDFILE))<>0
IF (lock:=Lock('ob.raw',ACCESS_READ))<>0
IF (exam:=Examine(lock,fib))<>0
len:=fib.size
IF (mem:=AllocMem(len,MEMF_CHIP))<>0
IF (wynik:=Read(file,mem,len))<>-1
WriteF('all OK\n')
ELSE
WriteF('ZLE wynik=\d\n',wynik)
ENDIF
FreeMem(mem,len)
ELSE
WriteF('mem BLAD\n')
ENDIF
ELSE
WriteF('exam BLAD\n')
ENDIF
UnLock(lock)
ELSE
WriteF('lock BLAD\n')
ENDIF
Close(file)
ELSE
WriteF('file BLAD\n')
ENDIF
3. Czym różnią się ekrany stworzone za pomocą bibliotek intuition i graphics? W czym lepsze/gorsze są ekrany z graphics, i po co się je stosuje? Głównie chodzi mi o jak najszersze wiadomości nt ekranów biblioteki graficznej, co prawda mam książkę graphics&layers ale tam jest tylko sucha wiedza o tym jak używać procedur. Domyślam się że ekrany graphics są szybsze bo korzystają bezpośrednio z układów Amigi, przez co są niesystemowe i np. nie będą działać na karcie graficznej. Chociaż z drugiej strony widziałem np. gry napisane w intuition i miały bardzo płynną grafikę...