[#3]
Re: Interleaved Viewport na KS 1.3 - jak?
@asman,
post #2
Dzięki za odpowiedź.
Co do stworzenia bitmapy to tak, to jest akurat proste. Aktualnie jeszcze się nie bawiłem systemem modulo, nawet nie mam zbytnio pomysłu jak to ugryźć w czystym C. I właściwie tak powinno brzmieć pytanie, jak zrobić żeby viewport taką bitmapę wyświetlał? :)
Co robię? Ano gierkę kafelkową podwójnie buforowaną z bobami zamiast sprajtów, bo jednak potrzebuję trochę więcej kolorów niż 4 na sprajt, a składanie ich w pary raczej odpada.
Co mnie przeraża, to to, że stworzyłem sobie bitmapę 5BPP 320x256, na niej wyświetlam 20 bobów (docelowo zmienna liczba) również 5BPP (testowałem też nawet na 1BPP) i mi to wszystko niewyobrażalnie zamula na mojej A500, zwłaszcza przy opcji SAVEBACK. Próbowałem porzucić system bobów na rzecz czystych blitów i było nieporównywalnie lepiej, choć nadal nie idealnie, ale tylko do czasu kiedy nie zacząłem blitować przez maskę za pomocą BltMaskBitMapRastPort. Wtedy prędkość spadła do niewiele lepszej od tej, jaką miałem przy bobach.
Na chwilę obecną coppera nie używam w ogóle i raczej mocno używać w samej grze nie planowałem, także można by go wykorzystać.
Czy API AmigaOS jest aż tak niewydajne, czy to ze mną jest coś nie tak?
Ostatnia aktualizacja: 07.10.2013 07:39:04 przez teh_KaiN