QUAD - zanim zaczniesz przekładać na język Amos (albo jakikolwiek inny) dobrze jest rozumieć sens samego programowania.
Ja zaczynałem programować w Basicu, potem Logo, Amos, Pascal, C, C++ a teraz w Javie (i inne "pseudojęzyki" - HTML, JavaScript, PHP).
Jak poznajesz jeden, to kolejne już są łatwe (może poza ASM-em, którego nikty nie pojąłem, dla żadnego procesora, a próbowałem różnych, od mikrokontrolerów do x86). We wszystkich jednak językach ważne jest zrozumienie zasad ich działania, znajomość pętli, warunków, inicjowania i modyfikowania zmiennych itp. Oraz oczywiście myślenie o problemie.
Ostatnio natrafiłem na coś takiego:
https://scratch.mit.edu - wydaje się, że jest to super zabawka dla początkujących. Można w szybki i przyjemny sposób poznać wiele konstrukcji używanych w programowaniu i zrozumieć zasady, które należy stosować przy realizacji problemów. Zachęcam do zerknięcia i spróbowania sił tam - powiem, że przy użyciu tego narzędzia można zbudować ciekawe programy (nawet gry). Natomiast próg wejścia, jest niezmiernie szybki - dostępne toto jest z każdego miejsca bo w przeglądarce, możesz wgrywać/zapisywać programy - szybko się 'programuje' (przez przeciąganie bloczków), szybko poprawia i szybko testuje.
Jak zrobisz jakiś przykład lub grę, która będzie działać tak jak sobie założyłeś (z kolizjami i innymi sprawami) - to potem można ją przepisywać do Amos-a :)
Jest tam mnóóóóśtwo przykładów, do których możesz zajrzeć i "przeczytać" jak to jest wymyślone. Na przykład takie "
Micro Machines" i jego
kod.
A może chcesz spróbować tutaj to wspólnie (może inni się też przyłączą) utworzymy w tym narzędziu prostą gierkę (ważny jest pomysł), której kod będziemy wspólnie rozwijać. Jak się uda to potem spróbujemy przenieść do Amosa?
Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 06:29:16 przez WojT_GL
Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 06:33:33 przez WojT_GL