[#1] Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?
Zastanawiam się w jaki sposób (łatki/patche) do starych gier na chipy Amigi, pozwalają na wyświetlanie gier na kartach graficznych? Bodajże AB3D ma coś takiego, ktoś pomoże mi zaspokoić moją ciekawość, jakieś wskazówki, linki etc. Chodzi o mechanizm, a nie o listę gier.
[#2] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Ender, post #1

Gry które działały na ekranach systemowych można było wypromować do innych trybów, np. DuneII, z tym że rozdzielczość grafiki w grze się nie zmieniała, można sobie wyobrazić jak małe będzie okienko gry 320x256 na ekranie np. 800x600...
[#3] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@odyseja_lkc, post #2

nie no, jak monitor będzie duży, to okienko duże będzie
[#4] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@odyseja_lkc, post #2

W takim przypadku to definiuje się odpowiednią rozdzielczość, aby gra była na całym ekranie. (Tutaj 320x256)

Czy na pewno Diune II działa na karcie graficznej?
Pod DBLPAL działa . Sprawdzone
[#5] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Norbert, post #4

Tu: link znalazłem konwersję gry pod współczesne Windowsy jako Dune 2000. Może by tak porozmawiał kto z autorami aby udostępnili źródła pozwalające stworzyć wersję pod MorphOSa ?
[#6] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Norbert, post #4

Ja na emacu miałem problem z uzyskaniem niższych rozdzielczości, na A1200 odpalałem DuneII własnie w DBLPal i Ntsc.
[#7] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@gilban, post #5

konwersją bym raczej tego nie nazwał, to osobna gra. Do tego podobno straszny kicz. siedzi, pije i chrupki
edit. A, nie przeczytałem, że to jakiś mod. W każdym razie bez moda była strasznym kiczem. siedzi, pije i chrupki

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2015 08:07:57 przez snajper
[#8] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Ender, post #1

Ja mam nieco inne pytanie, ale coś w ten deseń. Czy mając zamontowaną kartę graficzną, standardowe wyjście RGB nadal wysyła sygnał? Czy można korzystać równocześnie z karty graficznej i zwykłego RGB-euro scart?
[#9] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@cemaxx, post #8

Oczywiście :) będzie działać w multasking-u np. program odpalony na AGA i drugi program na karcie graficznej.
[wyróżniony] [#10] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Ender, post #1

Tu mogę się mylić, aczkolwiek jeśli chodzi o AB3D II to zdaje się ten program "rysuje" klatki w pamięci FAST i wysyła do pamięci CHIP w formie bitmapy. Także taki patch dba o oto aby te bitmapy lądowały w pamięci karty graficznej.
[#11] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@ede, post #9

Czy aby na pewno jednocześnie? Z tego co wiem, to można te ekrany przełączać między sobą ale aktywny jest tylko jeden. Chyba, że są jakieś triki których nie znam.
[#12] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Rafał A-3000, post #11

Owszem aktywny ekran będzie jeden, jednak nie wyklucza to jednoczesnego wyświetlania na dwóch monitorach.
[#13] Re: Jak stare amigowe gry zmusić do działania bez emulatora na kartach graficznych?

@Ender, post #1

RTG Master AB3DII_RTG
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem