[#1] AmiDevCPP a czynności dodatkowe
Zainstalowałem AmiDevCPP pod WinXP w trybie admina.
Zainstalowałem dodatkowe pakiety do MUI i SDL.
Chcę w IDE skompilować program przykładowy do SDLa ale mi include nie widzi "SDL\SDL.h" mimo, że fizycznie jest w odpowiednim katalogu i nie kompiluje się.

Zwykły "Hello World" się kompiluje poprawnie. MUI też się kompiluje.

Czy trzeba jeszcze po instalacji AmiDevCPP dodawać jakieś zmienne środowiskowe ręcznie w WinXP typu dopiski do PATH= itd?

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2015 14:41:39 przez pong777
[#2] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #1

Moja rada: użyj natywnie CubicIDE lub od razu przesiádź siè na Pythona
[#3] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@DiskDoctor, post #2

Nie :)

Zatargetowałem w ustawieniach kompilator na m68k i chyba działa... bo był default.
[#4] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #3

I tak Python jest prostszy.

Nie łudź się że w C++ szybko napiszesz funkcjonalny i przyjazny program.

Ale co kto woli...
[#5] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@DiskDoctor, post #4

Mam nadzieję, że kolega DiskDoctor nie używa Amigi tylko PC.
Wydajniejszy, tańszy, lepszy.
Niech się nie łudzi, że na Amidze szybko zrobi cokolwiek.

Ale co kto woli...
[#6] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@Dexterek, post #5

Brak Pythona na Amidze pokazuje, w którym miejscu zatrzymała się ta maszynka. A jeśli chodzi o C++ to na Amidze 68k też tak różowo nie jest, bo to znów nie ta epoka. Jaka szkoda, że jesteśmy daleko za... .
[#7] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@KM, post #6

Brak Pythona na Amidze


Przecież jest...
[#8] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@DiskDoctor, post #7

Jaki... co na zrobisz. No chyba, że wystarczy że jest.
[#9] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@DiskDoctor, post #4

Z C nie jest naprawdę tak źle. Pod AmiDevCPP możemy targetować na m68k, Arosa PPC, Arosa x86, Morphosa, AmigaOSa 4. Są include'y dla systemu, intuition, graphics.library, dos.libary itd., MUI, SDL, Reaction.
[#10] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #9

Nie kompilują mi się programy z http://wiki.amigaos.net/wiki/GadTools_Gadgets

Dostaję błąd:

IEXEC - undeclared first use in this function
[#11] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #10

Czy problem nie jest to, że C++ jest case sensitive?
[#12] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #10

Ale Ty to kompilujesz dla klasyka czy dla OS4? Bo te przykłady są dla OS4.
[#13] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #10

Mówiłem. Przygotuj się na całą masę problemów.
[#14] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@Krashan, post #12

To dla OS4 akurat. Przykład GUI z AmiDevCPP kompiluje się a ten ze strony wywala się na
"IIntuition" has a previous declaration
.

Kod powodujący problem:

struct InuitionIFace *IIntuition;


Ostatnia aktualizacja: 06.12.2015 11:13:52 przez pong777
[#15] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #14

Może dodaj extern przed deklaracją?
[#16] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@Hexmage960, post #15

to ja mam takie glupie pytanie, czy mozna napisac program/gre w c++/sdl i potem skompilowac aby dzialala na amidze?
[#17] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@aszu, post #16

SDL to SDL. Takie zamierzenie, żeby to wszędzie działało tak samo. Pamiętaj tylko, że to wymaga dość mocnej amigowej konfiguracji, patrz port wolfa z aminetu. ;)
[#18] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@aszu, post #16

W C tak w C++ nie wiem. Inny temat to wydajność. Nawet na A1200 PPC pod OS41 z kartą graficzną nie ma szału (płynność grafiki 3/5).

Przyczyną okazała się... literówka w oficjalnym kodzie źródłowym

Zamiast
struct InuitionIFace *IIntuition;


Powinno być

struct IntuitionIFace *IIntuition;


Ostatnia aktualizacja: 06.12.2015 13:31:57 przez pong777
[#19] Re: AmiDevCPP a czynności dodatkowe

@pong777, post #18

Nie widzę problemu by coś co jest napisane w C lub C++ nie mogło działać na jakiejkolwiek amidzie. Co innego z SDL, ta biblioteka może być wymagająca i na klasycznej Amidze jest bardo wolna i niestabilna (błędy), na Arosie działa Ok, jest wiele portów gier.
Jednak gdy pominąć SDL to wszystko śmiga normalnie oraz bardzo dobrze ;).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem