[#1] GadTools, MUI, Reaction, Zune
Może mi ktoś na szybko podsumować które mechanizmy pisania GUI na których systemach mamy (a może czegoś nie wymieniłem?)

MUI jest pewnie od Amiga OS 2.0 w górę przez 3.9 aż do 4.1, Aros, MorphOS?

Pod czym się tworzyło interfejsy użytkownika jak jeszcze nie było MUI na klasyku z OS 1.3 albo 2.0?

Fajna byłaby jakaś tabelka z nazwą mechanizmu oraz wersjami OS na których jest obsługiwana oraz czy mogę dany mechanizm wykorzystać w darmowym AmiDevCPP.
[#2] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@pong777, post #1

1.3+: Masz intuition: struktury Gadget, IntuiText, Border, Image.
2.0+: Dochodzi gadtools oraz obiektowo-zorientowany intuition, czyli BOOPSI, a w nim trochę wbudowanych klas oraz możliwość tworzenia własnych.
3.0+: Dochodzi datatypes.

To tyle, jeśli chodzi o oficjalne biblioteki od Commodore.
[#3] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@Hexmage960, post #2

Datatypes nie ma nic wspólnego z GUI przecież.
[#4] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@pong777, post #1

MUI jest od OS 2.0 z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi stosowania obrazków jako elementów GUI czy teł (to wynika z braku Datatypes, czyli jednak nie jest do końca tak, że nie mają one nic wspólnego z GUI...). Spośród wszelakich forków MUI najbardziej problematyczne jest Zune, chociaż przy prostych aplikacjach daje radę.

Gdy nie było MUI, cóż pod 1.3 rzeźbiło się w gołym Intuition, pod 2.x można w GadTools.
[#5] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@Krashan, post #4

Pod 1.3 można skorzystać także jednej ze specjalnej wersji gadtools.
[#6] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@R-Tea, post #3

Obiekty stworzone przez datatypy można dodawać do okienek funkcją AddDTObject(), która dodaje obiekt do listy Gadżetów w okienku.

Obiekt datatypes jest kompatybilny z obiektami BOOPSI, ale musi być obsługiwany przez funkcje biblioteki datatypes, a nie intuition (np. SetDTAttrs()), bo zawiera dodatkowe informacje. Po szczegóły odsyłam do dokumentacji. Dzięki tej funkcji można używać datatypów do tworzenia elementów GUI.

Ja sprawdzałem tylko z Obrazkami, ale podejrzewam, że można dodawać dowolne datatypy jak Dźwięki (guzik do odtwarzania), Tekst, Dokumenty Hypertekstowe (AmigaGuide), czy Animacje i Filmy, a nawet Muzykę.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2015 13:37:00 przez Hexmage960
[#7] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@Hexmage960, post #6

Jaka jest najlepsza literatura z przykładami do BOOPSI? Jeśli obiektowe to rozumiem, że nie tylko C ale C++ wchodzi w grę? Chciałbym się zagłębić w tematykę GadTools. Najlepiej uczy się na przykładach.
[#8] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@pong777, post #7

C++ wchodzi teoretycznie w grę, ale pojawia się tam problem, że ten język dostarcza własną obiektowość, zrobioną inaczej niż obiektowość w BOOPSI. Były próby opakowania obiektów BOOPSI w obiekty C++, moim zdaniem niezbyt udane.

Druga sprawa, BOOPSI niewiele ma wspólnego z GadTools. GadTools w zasadzie nie jest obiektowe, no może trochę.
[#9] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@pong777, post #7

ale czemu gadtools?
[#10] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@pong777, post #7

@ pong777
Jaka jest najlepsza literatura z przykładami do BOOPSI? Jeśli obiektowe to rozumiem, że nie tylko C ale C++ wchodzi w grę? Chciałbym się zagłębić w tematykę GadTools. Najlepiej uczy się na przykładach.


Duży cykl arykułów w MA.
[#11] Re: GadTools, MUI, Reaction, Zune

@R-Tea, post #10

Jak również w RKRM jest obszerny dział dotyczący BOOPSI. Polecam, bo w tym drzemie nieprzebrane bogactwo amigowego systemu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem