@pong777,
post #15
Pong, nieeee, tylko nie to. Produkcje amigowe uchodziły i wciąż uchodzą za dobrze zoptymalizowane (z wyjątkiem Backbone'a

). Jeśli Amigowcy zaczną pisać programy 'Hello World' zajmujące 2MB i wymagające Wampira do uruchomienia, to natychmiast stanę się wyznawcą Atari

Jak słusznie zauważył
cholok, wsparcie dla 68k jest raczej nieporozumieniem. Amiga nie stała się po tych dziesiątkach lat nowoczesnym komputerem, wciąż standardem jest albo 1/2MB dla A500/600 albo goła 1200 plus ew. trochę FAST-u. Jeszcze gdybyśmy nie mieli alternatyw to można by to zrozumieć, ale przecież są, nieporównanie lepsze wynikowo. Osobiście, podkreślam osobiście, wolałbym już poświęcić czas na naukę asemblera niż tworzyć takie potwory - w przenośni i dosłownie
@cholok
Jedynym plusem byłoby dopisanie obsługi AGA, ale wg mnie nigdy się to nie stanie, zbyt dużo pracy.
To akurat jest całkiem realne, bo uwolniony kod AMOS-a został przeanalizowany przez wielokrotnie już wspominanego
bruceuncle'a. Jego celem, tuż po dokonaniu wszystkich poprawek do wersji 2.0, a którą ma być 2.1, jest wersja 3.0 z obsługą AGI. Nie jest to tylko pobożne życzenie. Udostępnił dokumentację z założeniami i bardzo ciekawą i logiczną analizę. Był nieaktywny przez jakiś czas, bo miał poważną operację na kręgosłupie, ale już zapowiada powrót i po moim pytaniu o kolorowaną składnię zamieścił w ciągu jednego dnia wyczerpującą odpowiedź i przykładowe źródłówki. Sam kod AMOS-a umożliwia to bez wielkiej ingerencji, bo jego twórca (François Lionet) zostawił furtkę na przyszłe usprawnienia! WIELKIE DZIĘKI panie Lionet :)
Ostatnia aktualizacja: 31.03.2016 18:54:57 przez Umpal