[#1] Sposoby robienia gier na amigę (klasyczną)
Ostatnio popełniłem kopię pewnej mini amigowej gry (fani Lotusa 2 zrozumiejo), aby obczaić choć trochę konstruckje gier.

Gra została zrobiona w javie. Kod:
https://github.com/richardpi/dux_game_java

Ogólnie nie mam doświadczenia w programowaniu gier, a na amigę to już w ogóle.

W java applet (lub innym "nowoczesnym" obiekto-podobnym języku) mamy pomocnicze funkcje takie jak run(), paint(), które pomagają w kółko odświeżać współrzędne obieków, sprawdzając kolizje i rysując wszystko na ekranie.

Czy programowanie gier na amigę klasyczną dużo różniło się od objektowo-orientacyjnej filozofii a'la java?

Z tego co pamiętam np. Amos to był język proceduralny i nawet nie wiedziałbym od czego zacząć.

Czy są na amigę jakieś silniki, frameworki (nie koniecznie amos), które mają wbudowane podstawowe funkcje przydatne do robienia gier (np. dla c lub innego amigowego języka programowania. Oczywiście nie chodzi mi o czarną magię typu assembler)?

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2016 11:57:51 przez rizn
[#2] Re: Sposoby robienia gier na amigę (klasyczną)

@rizn, post #1

Jest C/C++ z SDLem do Amig z kartą graficzną lub C z graphics.library - API do działania na układach graficznych.

Dla mocnych jest asembler + programowanie układów specjalizowanych - podobno wcale nie takie trudne.

Na systemy NG jest przeportowane Allegro oraz także działa SDL.

Z języków basicowych to oczywiście Amos oraz BlitzBasic (Wormsy w wersji na Amigę w nim powstały oraz Skidmarks).
[#3] Re: Sposoby robienia gier na amigę (klasyczną)

@rizn, post #1

nie. krotko rzecz ujmujac:) chyba ze mowimy o nowych amigach, to tam moze jakies biblioteki by sie znalazly
[#4] Re: Sposoby robienia gier na amigę (klasyczną)

@rizn, post #1

polecam amosa, gdzie rysowanie bobow na ekranie i wykrywanie kolizji jest wzglednie proste i bardzo dobrze napisane (tzn. dziala dosc szybko)