@Umpal,
post #8
Efekt o którym mówisz to bardziej przenikanie kolorów. Najłatwiej zrozumieć to na jednokolorowych fontach. Masz dwa bitplany, czyli cztery kolory i najpierw rysujesz tekst na pierwszym bitplanie (czyli tu potrzebujesz koloru 01 - $dff182 by tekst był widoczny). Ustalasz kolory na takie, 0 - 000, 1 - $fff, 2- 000, 3 - 000. Na ekranie masz biały tekst. Teraz weź narysuj inny teskt na drugim bitplanie (czyli kolorem 02 - $dff184). Powinieneś zobaczyć że on częsciowo pokrywa ten pierwszy teskt - są czarne dziury. Teraz załataj te dziury zmieniając kolor 03 na $fff. Będziesz miał widoczny tylko napis pierwszy, ale jeśli zrobisz swapa na kolorze 02 i 01 to będziesz miał napis 2.
Podsumujmy i popatrzmy na palety
$000,$fff,$000,$fff) - pierwszy napis
$000,$000,$fff,$fff) - drugi napis
Zatem by zrobić przeniknięcie to trzeba robić fade na dwóch kolorach: 01 i 02. Zatem najpierw rysujesz obydwa napisy i ustawiasz palete pierwszą. poterm fade do palety drugiej. teraz nadpisujesz napis pierwszy na jakiś inny i robisz znowu fade do palety pierwszej, potem nadpisujesz napis drugi i tak dalej...
W turicanie napisy są trzykolorowe (tak ja myśle), czyli trzeba mieć 4 bitplanowy ekran i odpowiednio zmieniać kolory.
Jak pamiętam to gdzieś ta sztuczka była opisana w jakiejś gazecie amigowej, ale nie pamiętam w jakiej, kołacze mi się C & A, ale głowy nie dam.
Próbowałem to robić w amosie, ale on jest jakiś dziwny bo ja nie potrafie napisać stringa na pierwszym bitplanie a potem drugiego na drugim bitplanie, tak by obydwa napisy koegzystowały. Próbowałem z gr writing 2 i amos jakoś pokrętnie to robi bo umieszcza napis nie na tym bitplanie i mi się w głowie mąci. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tego problemu w amosie to z góry dziękuje.