@Phibrizzo,
post #5
Możesz je zmienić. Wymagana jest AGA. Do tego celu użyj funkcji VideoControl(). Jako parametr podaj ColorMap ekranu (screen->ViewPort.ColorMap) i użyj tagu VTAG_SPEVEN_BASE_SET lub/i VTAG_SPODD_BASE_SET.
Jako parametr dla tych tagów podaj bazowy kolor (wielokrotność liczby 16). Jeśli przykładowo podasz
16, wówczas (dla spriteów parzystych):
- kolory 17, 18 i 19 będą odpowiadać za kolor duszka nr 0 (czyli domyślnie pointera)
- kolory 21, 22 i 23 będą odpowiadać za kolor duszka nr 2
- kolory 25, 26, 27 - duszek nr 4
- kolory 29, 30, 31 - duszek nr 6
Jeśli użyjesz spriteów połączonych (attached) celem uzyskania sprajtów 16-kolorowych, to wtedy zestaw kolorów spriteów
nieparzystych definiuje barwy takich duszków. W takim przypadku również kolory 20, 24 i 28 (w naszym przykładzie), które są przeźroczyste dla zwykłych sprajtów są brane pod uwagę.
Ostatnia aktualizacja: 02.02.2017 19:35:41 przez Hexmage960