[#1]
Dobór kolorów w playfieldach
Witam,
Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwiązać mały problem.
Otóż pytanie brzmi: w jaki sposób dobierane są kolory kiedy mamy dwa playfieldy po 4 bitplany i wyłączony tryb dual-playfield?
W tym trybie dostępnych jest 256 kolorów powstałych przez mieszanie playfieldów (a nie dwie grupy po 16 kolorów).
Dotychczas sądziłem, że kolory są dobierane w ten sposób, że szereguje się po 4 bity obok siebie, ale w praktyce wygląda to inaczej.
Czyli gdy playfield 1 ma kolor 1, a playfield 2 ma kolor 0 to jest tak: %0000 0001. I to się zgadza.
Ale w drugą stronę to nie działa: %0001 0000, ponieważ nie jest wyświetlany kolor 16 z mapy kolorów.
Używam własnego View z dwoma RasInfo (z podłączonymi dwoma BitMapami po 4 bitplany) i funkcji VideoControl() do wyłączenia trybu dual-playfield.
Tam jest jeszcze atrybut bazy kolorów playfieldów (VTAG_PF1_BASE, VTAG_PF2_BASE), którym się nawet trochę bawiłem i które zmieniają barwy, ale nijak nie mogę wyczaić jak to ustawić. Kolory wychodzą mi niewłaściwe.
Proszę o pomoc,
Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 01.08.2017 07:51:48 przez Hexmage960