[#1]
z RAMu bezpośrednio na ekran..
cześć,
posłużę się takim przykładem:
Aby na PC zrobić obracający się wyteksturowany sześcian z antialiasingiem, potrzebuje jedynie funkcji która szybko wywali mi zawartość bufora pamięci na ekran. Wszystkie obliczenia robie sobie sam a wynik wstawiam do bufora pamięci o rozmiarze np. 640x480x3 w formacie RGBRGBRGB.. itp.. np. pisząc bezpośrednio pod WinAPI uzywam do tego celu funkcji BitBlt, za jej pomocą zrobiłem również bardzo płynny wyświetlacz sekwencji obrazków (taki RAM player).
Podsumowując, korzystałem tylko z mocy procesora i podstawowych funkcji C++.
Jak wygląda to na Amidze 1200? Można zrobić podobnie na C lub AmiBlitz? Z tego co widzę to wspomaganie jest pod sprajty. Przy podstawowych prockach takie spomaganie miało sens, ale jeśli można teraz miec procek 40,60,80 i sporo pamieci to i takie programowanie powinno mieć sens.
Dajmy strzelankę typu GalagaAGA, tu wiadomo mozna sie posłużyć zwyklymi sprajtami i wposmaganiem Blitera i Coppera, ale co jesli chciałbym dodać jakieś efekty typu. mieszanie kolorów, deformacje.. po prostu coś wiecej niż kolejna scrollowana strzelanka ze sprajtami 32x32? Przecież mógłbym wszystko sobie wstawić w buffor i wywalic na ekran..
Ostatnia aktualizacja: 05.01.2020 22:20:08 przez mateusz_s
Ostatnia aktualizacja: 05.01.2020 22:21:14 przez mateusz_s