@mateusz_s, post #1
@Krashan, post #2
@mateusz_s, post #1
@Hexmage960, post #4
@mateusz_s, post #5
@mateusz_s, post #7
@Hexmage960, post #6
@mateusz_s, post #10
Wiec jeśli bym ewentualnie chciał pisać pod 8bit bo tyle mi by wystarczyło
ale w wyższych rozdzielczościach i wykorzystaniem szybkosci rtg, to tylko wykorzystywać graphics.library?
Ale czy on wtedy nie będzie mnie kierował na AGA zamiast RTG?
@Hexmage960, post #6
Tak, należy skorzystać z funkcji tej biblioteki Picasso96API.Tylko że wtedy odcina się od tych którzy używają CyberGFX. Bo Picasso emuluje CGX (tworząc dynamicznie w pamięci cybergraphics.library), ale w drugą stronę to nie działa. Czyli tworząc taki kod odcinamy się od części użytkowników, czy np. potencjalnego portu na MorphOS-a.
@michal_zukowski, post #15
@Hexmage960, post #16
@mateusz_s, post #18
- w Picasso96API nie ma funkcji typowo graficznych np. rysowania linii, wielokątów, sprajtów itp.
- czy mam korzystać również z graphics.library? Ale przecież ta biblioteka jest pod tryb planarny,
a nawet jesli jest jakos nadpisana czy emulowana to zdaje sie ze nie ma tam funkcji zeby wkleic obrazek
z kanałem alfa czy wymieszać kolory.
- wiec czy muszę sam sobie zaimplementować te funkcje graficzne i korzystać z Picasso96API tylko
do kopiowania finalnego bufora na wyjscie RTG?
for (i = 0; i < dlugosc; i++) { *bufor = kolor; bufor += modulo; }
for (x = 0; x < dlugosc; x++) { UBYTE piksel = *bufor; piksel = tablica[piksel]; *bufor++ = piksel; }
@mateusz_s, post #18
@michal_zukowski, post #22
@mateusz_s, post #18
w Picasso96API nie ma funkcji typowo graficznych np. rysowania linii, wielokątów, sprajtów itp. czy mam korzystać również z graphics.library? Ale przecież ta biblioteka jest pod tryb planarny, a nawet jesli jest jakos nadpisana czy emulowana to zdaje sie ze nie ma tam funkcji zeby wkleic obrazek z kanałem alfa czy wymieszać kolory.Jeżeli chcesz rysować linie i wielokąty, to jak najbardziej graphics.library, która jest patchowana dynamicznie zarówno przez system CGX jak i P96. Blitowanie z kanałem alfa zaś dostarczają API obu wspomnianych systemów.
@Krashan, post #25
@mateusz_s, post #27
Zaraz, zaraz.. Czyli np taki warp1260 który ma RTG, ma tez jakis swój blitter?W sumie nie wiem, ale zakładam, że ma. Zrobienie w FPGA blittera, który będzie robił podstawowe operacje typu kopiowanie prostokątów i prosta kompozycja 2D z kanałem alfa, nie jest czymś bardzo trudnym. Z tym, że rzookol ma rację co do demek/gier 3D, że tam takim blitterem wiele nie zwojujesz, więc i tak ramki się renderuje procesorem.
@Krashan, post #28