[#1]
[C, RTG, CGX] Tryb Direct CGX, Ktoś wyjaśni?
czesc,
Przeglądając zrodlo ADooma1-4, natklalem sie na tryb Direct CGX
autor obsługuje tam chyba wszystko co możliwe łącznie z Indivision
Grafitti, więc mozna sie nie połapać od razu.
Autor pisze ze:
The -directcgx option causes scene rendering directly to the gfx-card
(instead of using a chunky buffer in fastmem). This can provide a
significant speed-up with a fast gfx-card
.
Jesli dobrze zrozumialem, to operacje graficzne przeprowadza bezposrednio
Na bitmapie ktora jest w pamieci gfx, zamiast przelaczania 2 bitmap
Do doublebuferingu stosuje on jedna duza bitmape ktora przesuwa
W pionie o polowe czyli de facto pracuje na jednej. Choc slyszalem ze to
Zle rozwiazanie.
W kazdym razie pytanie mam teraz.
Po pierwsze czyli jednak procesor ma dostep do pamieci cgx? Bo gdzies pisało ze nie.
Po drugie jaka jest roznica predkosci w dostępnie do FAST a gfx?
Po trzrcie karty graficzne owszem ale czy taki Warp ktory ma RTG ma tez dodatkowa pamiec
Gfx? Czy od razu ze swojego fastu korzysta. Bo nie znalazlem o tym info.
Link do adoom1-4