kategorie: ANSI C, C++
[#1] [C, RTG, CGX] Tryb Direct CGX, Ktoś wyjaśni?
czesc,
Przeglądając zrodlo ADooma1-4, natklalem sie na tryb Direct CGX
autor obsługuje tam chyba wszystko co możliwe łącznie z Indivision
Grafitti, więc mozna sie nie połapać od razu.
Autor pisze ze:
The -directcgx option causes scene rendering directly to the gfx-card
(instead of using a chunky buffer in fastmem). This can provide a
significant speed-up with a fast gfx-card
.

Jesli dobrze zrozumialem, to operacje graficzne przeprowadza bezposrednio
Na bitmapie ktora jest w pamieci gfx, zamiast przelaczania 2 bitmap
Do doublebuferingu stosuje on jedna duza bitmape ktora przesuwa
W pionie o polowe czyli de facto pracuje na jednej. Choc slyszalem ze to
Zle rozwiazanie.
W kazdym razie pytanie mam teraz.
Po pierwsze czyli jednak procesor ma dostep do pamieci cgx? Bo gdzies pisało ze nie.
Po drugie jaka jest roznica predkosci w dostępnie do FAST a gfx?
Po trzrcie karty graficzne owszem ale czy taki Warp ktory ma RTG ma tez dodatkowa pamiec
Gfx? Czy od razu ze swojego fastu korzysta. Bo nie znalazlem o tym info.

Link do adoom1-4
[wyróżniony] [#2] Re: [C, RTG, CGX] Tryb Direct CGX, Ktoś wyjaśni?

@mateusz_s, post #1

@1 - no picasso II na zorro II miało pamięć (do 2MB) w przestrzeni Zorro II i ograniczało w tym momencie fast z tej samej przestrzeni do 6MB - więc zasadniczo pamięć graficzna jest mapowana bezpośrednio w przestrzeni adresowej CPU. A czy aplikacja powinna mieć do niej "normalny" dostęp, czy nie... to zupełnie inna bajka. W końcu nad tym jak jest wykorzystywana pamięć RTG czuwa driver. Ale niby da się, do cybervision był AddCybMem, który pozwalał wykorzystywać pamieć z gfx jako fast... taki wolny, ale jednak. Pomijam, czy to mądre, czy nie.
@2 - układ graficzny do vram ma bardzo szybki dostęp, rzędu dziesiątek jeśli nie setek MB/s, procesor ma ograniczony szyną, czyli kilka-kilkanaście MB/s - co mocno limituje możliwości grzebania przez procesor w pamięci graficznej.
@3 - nie mam warpa i trudno powiedzieć jak to jest zrobione dokładnie, ale na pudełku widnieje że jest 256MB DDR3 z czego 240MB fast a 16MB RTG. Innymi słowy z całej puli jest wydzielony fast mem i graphics mem. Dostęp CPU do pamięci graficznej jest zapewne tak szybki jak do fastu (czyli zdecydowanie szybszy niż cokolwiek co w amiświatku klasycznym było - z wyjątkiem vampire).
[wyróżniony] [#3] Re: [C, RTG, CGX] Tryb Direct CGX, Ktoś wyjaśni?

@mateusz_s, post #1

PRzeważnie zapis do VRamu jest szybszy niż odczyt z niego. Można mieć dostęp bezposredni do pamięci graficznej, nalezy tylko pamietac o pixelformatach, wyrównaniach etc. Jesli robisz jakies oprogramowanie to warto celować w srednie karty czyli żeby np. na Cybervision64 czy PicassoII działało to względnie ok w 640x480.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem