[#1]
[C] Kompilacja w C, kilka pytań..
Cześć,
Pracuje nad pewną rzeczą, w tym momencie na Windowsie,
ale z myślą o przeportowaniu na Amigę, ale od razu mówię,
że celuję w nowsze karty z RTG typu Warp1260 czy V1200..
Mam kilka pytań, bo z C na Amidze tylko pobieżnie coś tam sobie patrzyłem,
a bardzo ważna będzie dla mnie optymalizacja i szybkie działanie,
wiem, ze najlepiej by było w ASM, ale nie znam,
przy czym dopuszczałbym potem ewentualnie wstawki asm w kodzie.
I mam kilka pytań, bo nie wszsytko ogarniam:
Pytanie 1.
Troche szukałem informacji i jesli chodzi o wybór kompilatora, to raczej
cross-compilery GCC 6.0.5.b od Bebbo (jak mi sie uda skonfigurować) albo GCC 10.1 od Bartmana/Abyss.
Czy orientujecie się jak jest u nich z optymalizacją kodu -O2, -O3, gdzieś czytałem
że od Bebbo jest dobra optymalizacja, a w tym drugim to nie bardzo..
Pytanie 2.
Jak wspomniałem docelowo będzie to na 060 i 080 (czyli defacto 060).
Czy na tych kompilatorach mogę skompilować pod 060 tak żeby faktycznie wykorzystane były
jego właściwości. Pod 020 to normalnie chyba z buta tam się kompiluje ale właśnie chodzi o to
żeby wykorzystać potencjał 060. A jeśli tak to jak to mniej więcej zrobić?
Pytanie 3.
Kompilator od Bartmana/Abyss nie ma standardowych bibliotek więc trzeba używać tych systemowych, spoko.
Ale jeśli używałbym od Bebbo (nie wiem czy on je ma) to czy mam używać tych standardowych C,
czy jednak systemowych. Bezie jakaś różnica w wydajności? No bo powiedzmy, że Bebbo mógł je zrobić optymalniejsze,
chyba że i jedno i drugie korzysta i tak z bibliotek systemowych więc to bez różnicy?
Pytanie 4.
Co zrobić jeśli chciałbym się wspomóc FPU? I jakby to wyglądało w jednym i w drugim kompilatorze,
jakie biblioteki zaimportować, żeby wykorzystać jakieś szybsze funkcje np. sqrt itp.
Z góry dzięki, chyba ze jeszcze coś przypomni..
Ostatnia aktualizacja: 16.01.2021 15:52:54 przez mateusz_s