[#6]
Re: [C, RTG] Screen a okno..
@arturB,
post #5
Z tego wywnioskowalem ze na Warp moj screen korzysta z natywnego AGA a NG poprostu jest bardzo szybkie i tyle ?
Przybliż o jaki program chodzi.
Bo z reguły prędkość działania zależy od szybkości procesora głównego. W Amidze z kartą Warp1260 masz procesor MC68060 o taktowaniu rzędu 50-100MHz. Zaś co do NextGeneration to z tego co wiem masz komputer Amiga One X5000 z procesorem PowerPC rzędu 2GHz, czyli 40 razy szybszy.
Dlatego też różnica 6fps kontra 160fps jest wytłumaczalna.
Jeśli chodzi o animację, to karta RTG udostępnia lepsze rozdzielczości i szybkość działania. Jednakże szybkość animacji tego ekranu za pomocą procesora jest zbliżona zarówno pod AGA jak i RTG.
Co innego Blitter, który posiada RTG oraz AGA. Przyśpiesza on znaczenie operacje rysujące. Na AGA w 320x256, czy 640x256 jest to prędkość przyzwoita (widać to np. w Deluxe Paint V). Pod 640x512 może dla całego ekranu być wolniej, bo Blitter musi przerzucić 4 razy więcej danych niż wynosi szerokość szyny.
Dla RTG jeżeli używamy Blittera karty, to nawet w wysokiej rozdzielczości uzyskasz dobrą prędkość.
Operacje typu BltBitMapRastPort() na ekranie/oknie RTG są z reguły przyśpieszane Blitterem.
Tak więc jest kilka czynników.
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2021 16:00:57 przez Hexmage960