Czesc,
uplynelo troche czasu od ostatniego wlaczenia amigi ale udalo sie i widze, ze dziala jak dzialala.
To co widac na filmie ponizej to:
- klik na jednym z kolorow + trzymanie LMB
- przesuwanie myszki nad inny kolor (LMB ciagle wcisniety)
- puszczenie LMB gdy wskaznik najedzie na inny kolor
no i w efekcie mamy zmiane kolorow
To co bym chcial:
jakies graficzne zobrazowanie ze wlasciwie cos przeciagam...
- moze kwadrat o kolorze ciaganego koloru pod kursorem
- moze strzalka/kreska rysowana od zrodla do wskaznika myszki (gdy LMB jest wcisniety)
Pytanie :
jak do tego podejsc bo wszystko zapomnialem
Dzieki
editos:
nie chodzi mi o pomysly wizualizacji :) a jedynie o sposob wykonania "pod system", heh
Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 09:56:35 przez pch
Proponuję któryś z poniższych sposobów (lub kombinacji):
1. Możesz zmienić kursor myszy na "rączkę" (funkcja SetWindowPointerA).
2. W tym przypadku możesz też wykorzystać jeden kolor sprajta kursora na kolor tego prostokąta i np. wyświetlić pod kursorem. Domyślnie kolory kursora to 17, 18 i 19.
3. Możesz użyć Bobów systemowych, utworzyć Boba z przeciąganym obrazkiem i dodać go do niewidocznej warstwy na całym ekranie lub warstwy okna (RastPort, funkcja AddBob). W ten sposób prawdopodobnie przeciągane są ikony na WB. System sam dba o wszystko - zapamiętanie i odrysowanie tła itp.
Ale mysle, ze potrzebuje nieco wiecej nakierowan (5 miesiecy bez amigi i sie zgubilem w autodocs)
Chce wykorzystac sposob 1szy na paczatek (z podmiana wskaznika myszki) ale nie wiem gdzie znajduje sie obrazek tej "raczki" o ktorej wspomniales - bo chyba nie musze tworzyc wlasnej grafiki skoro to jest systemowa (no chyba ze nie jest) ?
Chce wykorzystac sposob 1szy na paczatek (z podmiana wskaznika myszki) ale nie wiem gdzie znajduje sie obrazek tej "raczki" o ktorej wspomniales - bo chyba nie musze tworzyc wlasnej grafiki skoro to jest systemowa (no chyba ze nie jest) ?
Tak, grafikę wskaźnika myszy trzeba przygotować samemu.
Najprościej to utworzyć standardową bitmapę z grafiką i utworzyć obiekt BOOPSI klasy "pointerclass" z systemu 3.x. Jest to dość proste.
Pełny przykład znajdziesz w pliku PointerDemo.c w NDK 3.1.
Tę bitmapę możesz narysować dowolną funkcją typu WritePixel, WritePixelArray8, Draw, RectFill.
Ostatnia aktualizacja: 09.06.2022 12:01:48 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.