[#31] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@pawelini, post #29

Rzecz właśnie w tym, zgodnie z tym co podaje tabelka, żeby nie używać proporcjonalnych rozdzielczości. Pozostanie przy 640x480 wg autorów portu wpływa na przepełnienie pamięci podręcznej procesora i stąd taki wynik.
Może kiedyś sam wyciągnę z szafy moją pałer amigę i zorbię testy na BPPC+BV... tylko że najpierw serwis.
[#32] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@pawelini, post #16

Wyniki CSPPC + CVPPC: 5895 ( 12,7FPS)

No i to jest całkiem niezły wynikOK bo twoje 060 to tylko 50Mhz, twój wynik jest lepszy od mojego (9.1 FPS) na 060 60mhz z Medkiem, czego się spodziewałem (CVision ma własna szynę, bez ograniczenia Z3) i lepszy od wyniku Warp 560 z szybszym zegarem 66 MHz(12.1FPS)
W DoomAttack jest wyraźnie szybciej u mnie (11.76FPS) niż w Adoom (9.1FPS).
Sprawdzaliście jakie wyniki macie w DoomAttacku?
[#33] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #32

A jest wersja na Sonneta?
[#34] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #32

Jak wykonać test w DoomAttacku? Chętnie sprawdzę na Warpie z AGA i RTG
[#35] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Jacques, post #34

https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/39599/doom-test-predkosci/4#m636867

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2022 12:05:33 przez juen
[#36] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Jacques, post #34

Jak wykonać test w DoomAttacku? Chętnie sprawdzę na Warpie z AGA i RTG

Tylko żeby była jasność, w tym wątku męczymy DOOMa w rozdzielczości 640x480 w oknie 2x mniejszym od maksymalnego, lub 1x mniejszy od pełnego ekranu z wskaźnikami (głową) na dole ok, racja
Dla tego wyniki są takie "słabe".
A jest wersja na Sonneta?

Tak, na "SONECIE" (ragnarok) odpalam port ProBoom, z jakimiś tam filtrami (softwarowe) i bajerami lub bez i zapitala to ładnie w 640x480, czy 800x600- wieczorem zrobię jakieś benchmarki jak się da w ProBoom'ie ok, racja
1
[#37] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #36

2x mniejsze czy o 2 stopnie (- -) mniejsze?
[#38] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Jacques, post #37

Masz rację, 2 stopnie mniejsze- brawo za czujność OK
1
[#39] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #38

Nie ma sprawy, dzięki za doprecyzowanie
[#40] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #36

Tylko żeby była jasność, w tym wątku męczymy DOOMa w rozdzielczości 640x480 w oknie 2x mniejszym od maksymalnego, lub 1x mniejszy od pełnego ekranu z wskaźnikami (głową) na dole ok, racja
Dla tego wyniki są takie "słabe".

Zaraz, zaraz, ja takiej informacji nie widziałem (ale mam ostatnio problemy ze wzrokiem, więc może przeoczyłem ). Moje wyniki są dla pełnego ekranu i tylko z belką statystyk na dole, nic nie pomniejszałem.
[#41] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #36

Tak, na "SONECIE" (ragnarok) odpalam port ProBoom, z jakimiś tam filtrami (softwarowe) i bajerami lub bez i zapitala to ładnie w 640x480, czy 800x600- wieczorem zrobię jakieś benchmarki jak się da w ProBoom'ie

Test na szybko przed spaniem:
ProBoom, 640x480, powłączane jakieś filtry (ustawienia "ładne" tak jak gram, pewnie coś tam by dało się jeszcze przyspieszyć), A4000 + Ragnarok G3 800mhz (SONNET library) wyszło mi to:
1005 realtics 74,3 FPS -> filter for lighting= LINEAR
826 realtics 90.4 FPS -> filter for lighting= POINT

@Umpal, jasne zrób testy z oknem o stopień mniejszym jak my , żeby było uczciwie ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2022 23:51:07 przez BULI
2
[#42] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@BULI, post #41

Bawiłem się tym dzisiaj i taka mała dygresja jeśli chodzi o DoomAttack (w ADoom to nie działa, bo gra się kaszani - broń jest w połowie wysokości ekranu). Mianowicie stwórzcie sobie tryb 320x400 - na moim 1240/40MHz jest on prawie grywalny a mam jedynie grafikę na Zorro 2. Domyślam się, że jakakolwiek 060 + Zorro 3 da radę a gra wygląda w tej rozdzielczości o niebo lepiej.
1
[#43] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Phibrizzo, post #1

Hejka, to znowu ja
Podsylam kolejna wersje do testow. Udalo mi sie jeszcze lekko poprawic osiagi.
Nie widac tego moze w 640x480 ale w 320x200 juz tak.
Oto jak sie plasuja wyniki demo3 obecnie na moim konfigu (060/66, Voodoo3):
parametry:
-RTG -> 2102 realtics (35.5 FPS)
-RTG -DIRECTCGX -> 2123 realtics (35.2 FPS)

W rozdzielczosci 640x480 podskoczylo jedynie o jakies 0.2 FPS wiec nie za duzo.
Co prawda do DoomAttack jeszcze daleko, ale sie nie poddaje Jak jeszcze cos ukrece to dam znac.
Jesli ktos chce potestowc to prosze o wyniki. Link ten sam co w pierwszym poscie.

BTW. Taka mala podroz w daleka przeszlosc. Otoz nie wiem jak to dokladnie jest z portami na PPC (WOS/Pup)
ale przeczytalem w ACSie, nr 3/1998 ze byly dwie wersje VDoomPPC i ZhaDoom, ktore podobno byly tak
szybkie ze nie dalo sie grac (od 49 do 60 FPS, ponoc nie mialy blokady szybkosci) i trzeba bylo podnosic
rozdzialke zeby je zwolnic. Ten drugi osiagal nawet 30 FPSow w 640x400.
Ktos to moze potwierdzic?


Ostatnia aktualizacja: 08.08.2022 17:22:49 przez Phibrizzo
3
[#44] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Phibrizzo, post #43

Tu jest wszystko, jak coś.
[#45] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Phibrizzo, post #1

Zabawy ciag dalszy.
Wzialem sie za optymalizacje jednej z procedur odpowiedzialmych za rendering w trybie LOW DEATAIL.
I tak sie rozpedzilem ze wyszlo mi w trakcie normalengo testu:

1467 realtics ( 50.9 FPS).

Ale to i tak smiech na sali bo 320x200 i Low Detail to zadna rewelacja
Jednak zrobilem to bo myslalem ze w rozdzialce 640x480 na jakosci Low troche bedzie lepiej.
Jednak powyzej:

4342 realtics ( 17.2 FPS)

podskoczyc sie nie da

Oczywiscie testy byly prowadznoe na 060 + Voodoo z parametrami -rtg -directcgx
Aha i zeby byla jasnosc, optymalizacja byla wykonana na procedurach dla 060 wiec na innych prockach
poprawy nie bedzie.

Btw. tak sie zastanawialem dlaczego nigdy nie powstala wersja Dooma dla Warp3D. Descent przecierz jest...
[#46] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@Phibrizzo, post #45

Bo doom nie jest grą 3d, tylko 2.5D
[#47] Re: ADoom [060, GFX] - prosba o testy

@michal_zukowski, post #46

"Choose between GZDoom's OpenGL renderer, or Doom's Software renderer"
https://zandronum.com/
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem