Chodzi mi o to, jak obliczyć offsety przesunięć X i Y . Wspomniany efekt działa, o ile dobrze się orientuję, w oparciu o tablice przesunięć, czyli tzw. offsety. Nie jest to efekt 3D, chociaż wygląda trójwymiarowo a podobnie jak pseudo tunel 3D jest efektem 2D.
Działa on na podstawie tablic przesunięć X i Y, które liczy się dla tablicy offsetów X w oparciu o wzór:
offx=d/sqrt(x^2+y^2)
a dla tablicy offsetów Y w oparciu o wzór:
offy=atan((x/y)*szer tekstury)/pi, gdzie zawsze Y musi byc <> 0.
Efekt ten nie wymaga shaderów ani innych "nowinek". Dokonując niewielkich przekształceń powyższych wzorów i manipulując teksturą można z niego uzyskać tunel pseudo 3D moja twoja z pseudo obrotem 3D (jak w moim intrze 64k
apx-breadbox z 2022), jak w intrze Informera
apx-spawn z 1997 roku, czy meta bloob effect jak w moim intrze 4k
apx-blood z 2021 lub efekt 3 nałożonych tunelików jak w moim intrze 64k
apx-tower z 1999. Wszystkie te efekty to tak naprawdę jeden i tem sam efekt, bazujący na tunelu 2D.
Chodzi mi w tym poście o wzory na offsety X i Y, dla tego:
lub o opis efektu, ewentualnie odsyłacz do kompetentnego tutoriala.
Nie bierzcie pod uwagę pseudo światełka, bo to tekstura z nałożoną bump mapą - trywialne. Zresztą efekt też pewnie jest trywialny, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2023 18:48:37 przez zilog