[#31] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #30

chętnie kupiłbym 3.2, kosztuje naprawdę niewiele,

ja to kupiłem i NIE widzę nigdzie nowej nonvolatile.library
hmm, starość nie radość, ślepy już jestem
xD
[#32] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #25

Przepis na instalację dodatkowych pamięci NV na zapisy gier:

uzupełnienie:
Oczywiście każdą z pamięci należy zaprogramować odpowiednim wsadem, można go wygenerować emulatorem WinUAE lub zrobić samemu.
zawartość pamięci musi się zaczynać od nagłówka:
00 56 A9 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 A0
i do samego końca same 00.
00 56 A9 00 jest jest kontrolowane przez bibliotekę, jeżeli będzie co innego, to biblioteka stwierdzi, że pamięci nie ma.
A0 to koniec zapisów, w "czystej" pamięci jest pod adresem 0x18, ponieważ tu zaczynają się zapisy gier, później A0 będzie przesuwane na koniec zapisów

Pod adresem 0x08 jest zapisany język konsoli, jeżeli jest 00 to będzie domyślny, pozostałe języki to:
UNKNOWN 0
AMERICAN 1 /* American English */
ENGLISH 2 /* British English */
GERMAN 3
FRENCH 4
SPANISH 5
ITALIAN 6
PORTUGUESE 7
DANISH 8
DUTCH 9
NORWEGIAN 10
FINNISH 11
SWEDISH 12
JAPANESE 13
CHINESE 14
ARABIC 15
GREEK 16
HEBREW 17
KOREAN 18
[#33] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@Cezarykl, post #31

a jaka masz tam wersję tej biblioteki ?
[#34] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #33

nonvolatile 40.36 (14.9.93)

innych nie widzę, nawet na cd 3.2.2

jest NDK3.2 i tam są jakieś pliki do nonvolatile :)

https://megawrzuta.pl/download/9cf3f413489fb2f1f7336948520289c6.html



Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 14:45:25 przez Cezarykl
[#35] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@Cezarykl, post #34

i wersja 40.36 zapisuje Ci w EEPROM'ie ?, ja próbowałem wersji 40.35 i właśnie 40.36 i one nie działały u mnie na "gołej" CD32

a jaką masz wersję lowlevel.library ?

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 14:45:41 przez fuseoppl

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 14:45:59 przez fuseoppl
[#36] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #30

sprawdź tą wersje link
[#37] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #36

tak, mam to, ale to nie są źródła biblioteki, tylko informacja dla programistów, jak korzystać z tej biblioteki, co mi niestety nic nie daje
[#38] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #30

No przeciez asman podal przepis w poscie numer 14.
A ja napisalem, zebys uzyl innego (normalnego) asemblera, jak Asmone lub DevPac.
Jaki masz problem z asemblowaniem pod innym asemblerem?
A co do ewentualnego bledu to moze dawac rozne efekty, zalezy jaka wartosc ma highword i czy ona jest wykorzystywana do czegos. Byc moze to jest ok, ale to trzeba widziec wiecej.
[#39] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@Don_Adan, post #38

No cóż, początkowo myślałem, że Asm-One jest za mądry dla mnie, albo ja za głupi na niego, ale w końcu udało mi się wykonać asemblację na nim, ale deasemblację i tak robię w IRA, ponieważ jednak nie ogarnąłem tego w Asm-One.
Aktualnie plik wynikowy różni się odrobinę od oryginału, ale biblioteka umieszczona w Kickstarcie działa, więc póki co tyle mi musi wystarczyć, teraz tylko pozostaje poprawić zdeasemblowany plik.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Maciek
[#40] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #32

w tym wątku umieściłem dokładną instalację przełącznika pamięci:
https://www.ppa.pl/forum/elektronika/46795/instalacja-przelacznika-pamieci-nonvolatile-na-zapisy-gier-w-cd32-instrukcja#m816704
[#41] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #39

Czyli robisz postepy.
Asmone to asembler, do deasemblacji sie nie nadaje, oprocz podgladu kodu.
Jak ma byc deasemblowane na Amidze to raczej tylko Resource 5 lub 6.
Ale to tez trzeba sie nauczyc obslugi.
A jak na jakims PC-cie to IRA lub Ghidra.
Ogolnie jest tak, ze wiekszosc asemblerow ma swoje sposoby asemblacji niektorych rozkazow, np. cmpi vs cmp
Asmone, DevPac i jeszcze jakis trzeci typ byl. Juz nie pamietam.
Wiec jak chcesz uzyskac identyczny kod co do jego CRC, to musisz ten sam asembler uzyc.
Ale jezeli dlugosc pliku wynikowego jest taka sama to juz jest ok.

A jak chcesz sprobowac Amigowego asemblera od autora Vasma, to masz tutaj:

link
[#42] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@Don_Adan, post #41

Dziękuję, sprawdzę.
[#43] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #42

Jak chcesz sie uczyc asemblera 68k i nie jest to slomiany zapal, to tylko Asmone.
Asemblery typu Vasm/Phxasm to nie sa asemblery dla poczatkujacych.
Tylko dla zaawansowanych koderow albo dla asemblujacych jakies gotowce.
2
[#44] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@Don_Adan, post #43

Uczyć się raczej nie chcę, potrzebowałem to tylko do modyfikacji biblioteki nonvolatile, a w przyszłości może i innych dotyczących CD32, a tu zamieszczam finał moich bojów, jeszcze testowany na emulatorze WinUAE, ale w przyszłym tygodniu na prawdziwej CD32:

2
[#45] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #44

Brawo OK
[#46] Re: Reasemblacja i ponowna asemblacja biblioteki

@fuseoppl, post #44

ale w przyszłym tygodniu na prawdziwej CD32

i jak tam te boje się zakończyły ?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem