[#211] Re: scenowe piksele

@jokov, post #210

Hejka,
Sorki za odkopywanie starych wątków. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Poszukuję grafiki prawdopodobnie Borysa Vallejo. Załączam kiepskiej jakości próbkę. Obrazek pochodzi z C&A 03/1994 i zamieszczony był w dziale C64, jednak jestem pewien, że widziałem tę grafikę także w jakimś amigowym prawdopodobnie demie.



Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w namierzaniu :)
[#212] Re: scenowe piksele

@eastone, post #211

Sorry, to był fake ai :(

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 17:32:34 przez eastone
[#213] Re: scenowe piksele

@eastone, post #212

Ok, chyba "mamy to" :)

Vincente Segrelles - "Najemnik"
Myślę, że oto jest to czego szukałem.
Btw, Yandex roxx, Google suxx 😎
2
[#214] Re: scenowe piksele

@eastone, post #213

A ja byłem przekonany że to kobieta. :)
Co to jest Yandex?
[#215] Re: scenowe piksele

@eastone, post #211

może to dobry pretekst by ożywić wątek
materiału jest mnóstwo...
[#216] Re: scenowe piksele

@eastone, post #211

Trochę dem w życiu widziałem, ale niestety nie kojarzę amigowej wersji tego rysunku.

Znalazłem tylko tą wersję z C64:



https://csdb.dk/release/?id=6652
4
[wyróżniony] [#217] Re: scenowe piksele

@slay, post #216



Ogłoszenie parafialne.

Już za 1,5 tygodnia Boom! Party w Tucholi a tam:

A500 Graphics Compo:

Gfx Compo (wyłącznie statyczne, pikselowane formaty OCS, wyświetlane z dostarczonego w ADF narzędzia, Color-Cycling/Executable Gfx będą przesuwane do Alt.Prod Compo)
wyłączymy audio podczas wyświetlania grafiki
Użycie A.I. w konkursach Gfx jest zabronione. Prosimy o dostarczenie 3 etapów prac pośrednich.
Wszyscy Autorzy prac w Gfx Compo będą proszeni o dołaczenie pliku tekstowego (podpisanego ksywą i grupą) z deklaracją braku użycia A.I. do stworzenia pracy (pobierz). Prace po compo będą archiwizowane i publikowane włącznie z tą deklaracją Autora.

Więcej info: https://www.boom-party.c64.fun/#competition

Dopuszczalne jest również przesyłanie prac zdalnie.
4
[#218] Re: scenowe piksele

@slay, post #217

Bardzo się cieszę z odwrotu od AI wśród organizatorów gfx compo - tu jestem ciekaw jak zadziała pomysł z pisemną deklaracją. Workstage były fake’owane od dawna - często pierwsze miejsca nawet (szczytem ironii byłoby zlecenie ai dorobić stage post factum ;) )
Kombinacja kilku utrudnień może zadziałać.

--
Jeszcze tylko dodam, że częściowo za 'śmierć głodową' tego wątku odpowiada właśnie obecność AI w kompotach
kilka razy zabierałem się za wskrzeszenie prezentacji wyników graficznych kompotów, ale nie dałoby się tego zrobić unikając jednocześnie dramy i wskazywania palcami

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 16:45:50 przez jokov
3
[#219] Re: scenowe piksele

@jokov, post #218

Klauzula anty AI'owa to oczywiście krok w dobrą stronę w kontekście gfx compo, zwłaszcza patrząc na "wydarzenia" z ostatnich miesięcy na scenie. Myślę jednak, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie w przyszłości na party czegoś w stylu "realtime pixel compo", gdzie graficy rysowali by na żywo obrazy w jakieś relatywnie niskiej rozdzielczości. Np. 160 x 128 i 16 / 32 kolorach. W kodowaniu już takie zawody się odbywają na parties, więc ta formuła wydaje się niezła i tutaj.
3
[#220] Re: scenowe piksele

@slay, post #219

Na pewno to jest super pomysł
Było już coś podobnego na Decrunch - a w wersji poważniejszej chciałem to wprowadzić w nowej edycji, razem z 'amos realtime coding' (co się raczej nie stanie ponieważ nasze drogi się rozeszły ;)

Ale ostatnio widziałem coś podobnego na którymś (chyba) ze skandynawskich parties.
Zdecydowanie świetna idea - a przy okazji imho atrakcyjna dla widowni

Co do wydarzeń z ostatnich miesięcy i ai - jak się domyślam chodzi o zadymy na pouet głównie - nie śledziłem tego.
2
[#221] Re: scenowe piksele

@slay, post #219

Chciałem odnieść się do dwóch kwestii:

1. Czy nie wystarczy, że grafik zamieści pokrótce z jakich narzędzi korzystał podczas pracy, oraz ewentualnie zamieści stadia powstawania obrazu?

2. Ja nie wiem jaki jest Wasz warsztat pracy, jako doświadczonych utalentowanych grafików, ale obrazek rysowany "na żywo" jest dość trudnym wyzwaniem. Przecież obraz powstaje w co najmniej kilka dni. Są stadia rysowania, trzeba dobrze się zastanowić nad kompozycją, kolejnymi planami.

Jeżeli grafik ma już "w zanadrzu" bibliotekę pędzli, wzorków, tekstur itp. to jest oczywiście prościej, ale nadal praca wymaga czasu.

Ja na przykład mam coraz więcej możliwości - mogę poruszać się po mieście, jeść posiłki na miejscu, ale żeby brać udział w imprezach to jeszcze nie, choć jest już bardzo dobrze.
2
[#222] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #221

Tu chodzi raczej o dodatkowy konkurs (przy okazji weryfikujący czy uczestnicy nie cheat’ują) a nie zastąpienie tradycyjnych scenowych kompotów- tak to rozumiem
[#223] Re: scenowe piksele

@jokov, post #222

Tak, ja też rozumiem to rysowanie na żywo nie jako zastępca ale jako dodatkowy konkurs.

Ja nadal uczę się rysować i po prostu ciekawiło mnie jak to robią inni, bardziej doświadczeni graficy. Skoro rysowanie "na żywo" nie sprawia im problemów, to podejrzewam że wszystkie etapy pracy mają bardzo przećwiczone.

Co do używania "nielegalnych" narzędzi to podałem też alternatywne rozwiązanie.

Ja działam w miarę moich dyspozycji. Nie planowałem nic wrzucać na ten konkurs.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 19:24:14 przez Hexmage960
1
[#224] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #221

1. Czy nie wystarczy, że grafik zamieści pokrótce z jakich narzędzi korzystał podczas pracy, oraz ewentualnie zamieści stadia powstawania obrazu?


Przecież slayer napisał:

Prosimy o dostarczenie 3 etapów prac pośrednich.
[#225] Re: scenowe piksele

@mailman, post #224

Sorki, nie przeczytałem dokładnie wcześniejszych wypowiedzi.

Odnosiłem się do postu, gdzie Slayer wspominał o wprowadzeniu tego rysowania na żywo, jako rozwiązania problemu prac powstałych za pomocą AI.

Teraz widzę, że to rozszerzenie tej klauzuli przeciw AI.

Dziękuję za zwrócenie uwagi.
[#226] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #221

"ale żeby brać udział w imprezach to jeszcze nie" < no ale możesz wpaść czysto towarzysko, bez udziału w 'rysowaniu na żywo'. Po prostu - żeby się spotkać, pogadać i poczuć klimat imprezy.
[#227] Re: scenowe piksele

@slay, post #217

Pytanie natury technicznej. Jak kompo maszyna plus rozumiem rzutnik poradzą sobie z interlacem. Będzie 'trzepać" czy nie? RGB2Hdmi czy coś innego?

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 20:17:32 przez ppill
[#228] Re: scenowe piksele

@ppill, post #227

Jak kompo maszyna plus rozumiem rzutnik poradzą sobie z interlacem.

Powinny sobie poradzić, mixer jest ponoć w pełni analogowy.
1
[#229] Re: scenowe piksele

@mastaszek, post #226

OK, ja ostatni raz na imprezie byłem w 1999 roku, w Szczecinie na Satellite. Naprawdę, spełniłem wtedy swoje scenowe marzenie, mimo że nie nadawałem się wtedy na takie wyjazdy.

Od wielu lat nadal się nie nadawałem, ale ten okres z tego co doświadczyłem powoli mija, jak wspomniałem. Na ten moment jest pod tym względem bardzo dobrze.

Rysowanie na żywo to już kosmos, dla mega doświadczonych grafików, których obraz już od pierwszych maźnięć pędzlem przybiera piękną formę.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 22:38:29 przez Hexmage960
[#230] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #229

A gdyby tak zapamiętać kolejno 81 920 liczb od 0 do 31. I stawiać piksel za pikselem na żywo z pamięci?
2
[#231] Re: scenowe piksele

@tukinem, post #230

Trzebaby jeszcze zapamiętać paletę kolorów - wartości RGB lub HSV.

W ten sposób "rozumuje" komputer. Nie można zdefiniować piękna za pomocą wzorów matematycznych.

Ja myślałem, że ta impreza tylko dla systemu w wersji 1.3, więc nie byłem zainteresowany, jako użytkownik 3.1.

Robię aktualnie nadal przy Robbo, ale może znajdę czas dla rysunku, w sumie szkoda byłoby przegapić taką fajną okazję.

Czy jest jakaś intensywna selekcja? Bo rysuje mi się też coraz lepiej (mam już grafikę do pozostałych elementów Robbo), ale nie jestem pewien czy moja praca będzie na odpowiednio wysokim poziomie.
[#232] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #231

Czy jest jakaś intensywna selekcja? Bo rysuje mi się też coraz lepiej (mam już grafikę do pozostałych elementów Robbo), ale nie jestem pewien czy moja praca będzie na odpowiednio wysokim poziomie.


Nie jestem organizatorem party, ale myślę, że mogę Ci odpowiedzieć trochę "za nich".
Jeśli Twoja praca spełni wymogi techniczne (podane na stronie imprezy) oraz dołączysz fazy powstania prac i 'oświadczenie AI" to możesz być spokojny.

Selekcja na party nie polega na "ocenie prac", a służy jedynie za "przesiew", czy spełniają warunki. Natomiast od oceny są już wszyscy ludzie głosujący na party.

Powodzenia OK

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 15:15:00 przez slay
3
[#233] Re: scenowe piksele

@slay, post #232

WAŻNA UWAGA do uczestników A500 GFX COMPO na BOOM! party 2025!

Sprawdźcie, czy Wasze prace wyświetlają się poprawnie w PPShow dostarczonym na ADF na stronie imprezy. Jeśli nie - polecam wczytanie pracy do Deluxe Paint III i ponowny zapis. Szczególnie, jeśli praca jest w wyższej rozdzielczości czy w interlace - zauważamy pewne niuanse w formacie zapisu IFF, które utrudniają (lub uniemożliwiają - czarny ekran) wyświetlenie pracy pod PPShow, choć DOpus i FileMaster pokazują je poprawnie. Po zapisie w DP3, wszystko jest OK i PPShow pokazuje prace poprawnie.

Jeszcze raz prosimy - sprawdźcie swoje prace!

W razie problemów - kontaktujcie się z nami na mail lub w wątku imprezy.
1
[#234] Re: scenowe piksele

@sachy, post #233

Mamy dodatkowe info - jeśli zapisujecie prace w PPaint 7.1 (lub innym AGAowym toolu) - nie włączajcie kompresji. To prawdopodobnie jest powód problemów PPShow. Po zapisaniu pracy sprawdźcie czy PPShow z naszego ADFa prawidłowo wyświetla i właśnie tego ADFa z pracą (i plikiem deklaracji "No AI") wyślijcie na mail konkursowy/party.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem