kategoria: Dema
[#61] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@_arti, post #60

1. Appendix - I want to be machine (na 040/040MHz nie jest idealnie ale daje rade)


W swoim czasie prędkosc IWTBM uwazalem za znośną i głosowałem na to demko gdzie się dało. Niestety, po latach, rozpieszczony jutubem, się rozczarowałem. Klatek na 040 zdecydowanie brakuje. :(

PS. Muszę na dniach sprawdzić obciachowy Alien 2 / Scoopex. Pamiętam, że też mi się wydawał wystarczająco szybki. Ciekawe jak będzie teraz.

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2022 08:30:24 przez kempy
[#62] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #61

Ok, Alien 2 / Scoopex chodzi bardzo spoko. Gdyby tylko całe demo zostało zrobione w klimacie end parta. :)
[#63] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #62

Fajne jest a nie znałem tego. Pewnie nie chodziło na 030 i 4fastu. :)
[#64] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #62

Ooo.
To jest właśnie to o czym ja tu próbuję napisać, to ze demo się uruchamia na o40 i chodzi znośnie nie znaczy że wygląd tak jak powinno na docelowej konfiguracji.
Co do Aliena 2 to kiedyś uruchomiłem go na o3o/42 mhz i byłem w szoku jak to działa. Owszem było mało klatek ale jak na złożoność scenek i to, że wszystko jest w 1x1 byłem w szoku jak szybkie są tam użyte procedury.
[#65] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@jimiche, post #64

Tez katowalem sie tym demem na 030 ;) mimo klatkowania dalej je jubię ;)
[#66] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@mikecios, post #65

To daj na yt.
[#67] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@jimiche, post #66




Ostatnia aktualizacja: 15.02.2022 15:16:33 przez ritzu
[#68] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@ritzu, post #67

Zawsze mnie intrygowała sprawa jakości dem względem jakości gier. Dema pokazują pazur Amigi a gry niekoniecznie.
[#69] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@WojtekX, post #68

Ale chyba nie porównujemy gier z Amigi 1MB ECS do dem z Amigi AGA 030/040 :)
[#70] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@karolb, post #69

Co by nie porównywać, Dema są wypaśne, a gier dla 040/060 nie ma, oprócz kilku.
[#71] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@WojtekX, post #70

Ale wiesz, że zrobienie dema a zrobienie gry to dwa różne światy?
[#72] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@recedent, post #71

To fakt. Niestety często się słyszało "dlaczego nie zrobią gry takiej czy innej, przecież takie demo pokazuje, że się da". Demo to najczęściej wydmuszka, ściema, cała para idzie w pokazanie jednej rzeczy, z jednej strony. Czasem scroll zajmuje 100% procesora. szeroki uśmiech Generalnie demoscena to sztuka udawania i mydlenia oczu. Nie mówię, że to nie jest fajne. To jest nawet bardzo fajne. Ale tak jak napisałeś - najczęśćiej nie można tego nawet porównywać z grami.
[#73] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@MDW, post #72

link tak przy okazji, to polecam ten kanał, najlepsza jakość zgranych dem, ktoś się stara nawet dźwięk wyrównany, bez zbędnych kiczowatych intro, no no.... warto zasubskrybować

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2022 19:17:13 przez ritzu
[#74] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@Jazzcat, post #39

Co do 040/40 to pamiętam, że dobrze chodziły na nich też boskie intra Nature: Grid i Grid 2.


Grid 1 chodzi tip-top. Grid 2 też, ale... Mam trzaski i piski zamiast muzyki. Próbowałem obu wersji, tej z party i fixa (spakowanego i rozpakowanego). Przez mgłę pamiętam, że grało to kiedyś u mnie przecież poprawnie, ale nie pamiętam czy był do tego potrzebny jakiś startowy trick czy kolejny patch.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2022 22:58:50 przez kempy
[#75] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #74

[#76] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@ritzu, post #75

Wszystkie intra Antibyte chodza bardzo dobrze na 40. Podejrzewam tez ze chodza tak juz na 030/50 mhz.
[#77] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #76

Potwierdzam. Zresztą jak się ma wolniejszą 020/030 to można je uruchomić w trybie 1x2.
[#78] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@recedent, post #71

No MDW to fajnie wyjaśnił.
Demo chyba bardziej przypomina player do puszczania gotowych filmików. Tylko program działa jak jazda samochodzikiem po jakiejś jednej i tej samej trasie.
I nie można nic innego zrobić.
Gry są chyba bardziej skomplikowane.
[#79] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@WojtekX, post #78

Gry są chyba bardziej skomplikowane.
Patrząc na 'scenowe' gierki np. Captain Dynamo czy Naughty One to nie wydają się skomplikowane. Gry pisane przez scenowców miały tą zaletę, że można było liczyć na dobrą oprawę graficzno-muzyczną.
[#80] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@AmiClassic, post #79

Smoke - Elektroboy Inside chodzi i wygląda bardzo dobrze. Demo uruchamia się w NTSC.

Uwaga, na YT jest beznadziejny zrzut. Stąd oryginalny sprzęt albo emulator.
[#81] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #74

Wyjaśniła się też sprawa z Grid 2 / Nature. Znalazłem wersję, która normalnie odtwarza muzykę na moim Apollo.

http://ftp.amigascne.org/pub/amiga/Groups/N/Nature/Nature-Grid2f.lha

Dziwne jest to, że na ftp.scene.org w takim samym katalogu istnieje identycznie nazwane archiwum, ale pliki wykonywalne mają inne wielkości. Pouet linkuje do krzaczącej się u mnie wersji na ftp.scene.org. Wersja z ftp.amigascene.org, która chodzi poprawnie, to wielkościowo 75576b (rozpakowana) i 44452b (spakowana).
[#82] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #81

tak na przyszłość to cała kopia FTP scene org amigowych dem i inter jest rozpakowana na impie z z doklejonym .exe aby móc odpalić je na jeden klik jeśli są to jednoplikowce
1
[#83] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@juen, post #82

No to w przypadku tego intra Nature musisz dodac lub podmienic na wersje z amigascne.org.
1
[#84] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #83

dodam mirror amigascne :)
[#85] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@WojtekX, post #78

To zależy. Czasem da się zrobić grę działającą na silniku podobnym do dema
Historia pokazuje że nawet to co się świetnie ogląda w demie, jako gra już może być bardzo słabe ponieważ interaktywna gra ma większe wymagania co do płynności i jakości obrazu. Przykładem efekt 'Doom' z dema 'Origin 2' grupy Bomb będący podstawą gry 'Fears'. W demie opad szczeny że to działa na 020, o grze lepiej nic nie pisać .

W demie koder ma pełną kontrolę nad tym co się dzieje na ekranie i może oszukiwać. Może nie pozwolić na przykład kamerze w silniku 3D pokazywać takich fragmentów sceny na których widać błędy i uproszczenia. Tak robi praktycznie każde demo. Zawsze też mi się przypomina efekt Wolf3D z dema 'Lech' Freezers gdzie podłoga się rozjeżdża ze ścianami. W grze to nie przejdzie, w demie można tak ustalić trasę ruchu kamery żeby za bardzo tego nie pokazać.

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2022 09:27:40 przez Kefir_Union
2
[#86] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@ritzu, post #73

Fajnie! Zasubskrybowałem. Dobre, sprawdzone źródło fajnie mieć, bo zwykle za każdym razem gdy chce się coś obejrzeć to trzeba szukać.
Dzięki! 👍
[#87] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@ritzu, post #67

Większość efektów w Megademo 2000 chodzi dobrze, ale jest kilka przy których trzeba zacisnąć zęby bo tną się sakramencko. Ale już np. Mnemonics / Haujobb prawie całe śmiga wyśmienicie. Po dzisiejszej demo sesji dorzucam do listy polecanych na 040 także Light / IRIS.
[#88] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #87

to w sprawie działania różnych dem... a właściwie w większości intro64K. to postanowiłem sam trochę pozgrywać.
Pierwsze co się rzuca w oczy to to że albo system muszę sobie na nowo postawić na o30, albo apollo1230 z plastikowym procesorem nie nadaję się do oglądania dem. Inna sprawa to scroll też jest kopany przez zestaw upscaler+elgato, ale co zgrałem to zgrałem.
Ja mam za to inne pytanie czy w y'on też wszystkim ten part z "kredytami" tak szwankuje? Bo Sunrise wywala mi się w połowie, może sprawdzę czy ruszy na o6o poprawnie.

tutaj sznureczek do playlisty
[#89] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@jimiche, post #88

Ja mam za to inne pytanie czy w y'on też wszystkim ten part z "kredytami" tak szwankuje?


Sprawdzałem Yona u siebie przed chwilą i creditsy się faktycznie sypią. Ściągałem z Pouet/Scene.org. Żeby być pewnym, że to wina sprzętu poszukam jakiegoś innego archiwum.

Nawiązując do tematu wątku - to tak, Yon też śmiga na 040. Ale to akurat nie dziwi, bo demo z nieco wcześniejszej epoki, pisane było raczej pod 030 i większość efektów w 2x2. Przy okazji dopiero teraz zauważyłem, że na pierwszym efekcie po intrze (gdy słychać takie niby demoniczne bulgotanie) jest teksturka z Thorusem.
1
[#90] Re: Dema, które wymiatają... na 040 ;-)

@kempy, post #89

Aż z ciekawości sprawdziłem Yon i faktycznie, u mnie w ten sam sposób sypie się na creditsach.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem