Komentowana treść: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
[#1] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
Wow! :) Super! OK
5
[#2] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Koyot1222, post #1

Tak super że wersja na Amigę jest gorsza niż na małe Atari, o czym wspomniał sam autor na Atarionline.pl
2
[#3] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@rbej1977, post #2

Nic takiego autor nie wspomniał tam. Redaktor tamtej strony sporo zmienił ze słów Rafała, sporo też nie napisał. Gameplay w wersji amigowej jest akurat najlepszy. Animacja vhodzenia po drabinach tu jest odpowiednia, tam jest zła. Kolizje tu są pixel perfect, tam niestety są po kaflach, a niektóre platformy nie są dociągnięte do pełnego wymiaru kafla. Sama gra na Amidze jest żywa w porównaniu do tamtych wersji jak widziałem gameplay. U nas można trafić do ukrytych pomieszczeń. Tam chyba nie ma tego.

Czytałem ten głupi wpis na atarionline i hejtujące komentarze. Ja zostałem zwyzywany od partacza, a muzyk z wersji C64 też chyba tam oberwał. No widocznie dla niektórych wojenka pomiędzy Atari a Commodore jeszcze trwa. Nie napisał nic o XXLu, który pierwotnie stworzył animację Tonego na Atari i że ja to odwzorowałem w 100%, mimo że Rafał o tym wspomniał. To był moment, kiedy nasza wersja Tonego była już jako wersja beta, a Atari i C64 otrzymały dopiero demo do testowania. Ja miałem u siebie najmniej poprawek i to była akurat kosmetyka, mimo że to były poprawki do wszystkich 5 poziomów gry, a nie do wersji demo.

Dodam, że wersja na Amigę jest nieco gorsza od 8-bitowych, bo została wykonana w Blitz Basic, a ośmiobitowe napisano w asemblerze. To widać w wyglądzie komnat - na Amidze trzeba było zmienić na przykład liczbę płomieni, inny jest też skok, na C64 i Atari parabola jest lepsza. Tak więc 8bit górą!

Głupio to zdanie zabrzmiało, ale nigdy nie miało miejsca po prostu w takim znaczeniu. Raczej bym napisał, że dzięki Blitz Basicowi Tony na Amigę był gotowy o wiele szybciej, a w międzyczasie powstał Electroman. Poza tym przykładowe sterowanie w Tonym przepisałem do czystego asemblera. Ilość obiektów w komnacie u nich jest inna, gdyż użyli miltiplexingu sprajtów. U nas za to obiekty mogą się poruszać z różnymi szybkościami. Tam nie. U nas nietoperze mogą latać dookoła i latają, tam tego nie dało się zrobić. Co do skakania, ja odwzorowałem identycznie wersję z filmiku XXLa. Gdy moja wersja została zaklepana przez autora oni dopiero zaczynali pisać i faktycznie popisali się i faktycznie napisali to po swojemu, co w wersji amigowej moim zdaniem wcale nie sprawia że jest gorsza, tylko inna. Taka jaka miała być od początku.



Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 04:54:20 przez tukinem
12
[#4] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #3

Ale tak obiektywnie patrząc, oryginalny pomysł na skok by Tony wznosił się do połowy paraboli, a potem nagle spadał zupełnie pionowo był fatalny, nie ma czegoś takiego w żadnej szanującej się grze platformowej od lat '80. Na szczęście tam uwagi zostały przyjęte (Atari), zresztą wersja beta (lub pierwsze udostępnione demo) służy wyłapywaniu takich rzeczy.
Robisz doskonałą robotę, ale to już kolejny raz gdy jest mniejszy lub większy problem z "fizyką" (kilkupikselowy przeskok w skoku Electromana, który zgłaszałem, niestety miał pozostać). W Tonym nie będzie pełnej paraboli skoku?

Tak czy inaczej, gratuluję dopięcia projektu.

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 06:17:05 przez Jacques
1
[#5] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Jacques, post #4

Nie będzie paraboli, bo tak to było uzgodnione z Rafałem, a potem przepisałem sterowanie do asemblera i zamknałem temat. W Electromanie to nie wpływa na rozgrywkę, a jedynie to jest minimalny efekt wizualny.
2
[#6] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #5

"bo została wykonana w Blitz Basic, a ośmiobitowe napisano w asemblerze. To widać w wyglądzie komnat - na Amidze trzeba było zmienić na przykład liczbę płomieni" < to zdanie napisał jakiś matoł, bo co ma piernik do wiatraka?

Brawo Tukinem! Ty robisz robotę, a inni tylko gadają. Niech sobie gadają...
8
[#7] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
"Tony" ? Od tego co "byłem tu, Tony" ?
[#8] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
Najlepiej, jak ja odpowiem, bo w końcu tutaj o mnie mowa i całe to zamieszanie jest niepotrzebne. Zdanie o tym, że Tony na Atari jest lepszy, jest źle napisane. Chodziło o to, że gra na Atari została napisana w assemblerze, co pozwoliło zmieścić tak dużą grę. Jest ona naprawdę obszerna, a zajmuje jedynie 64KB RAM-u w standardowym Atari 8-bit. Nie ma co ukrywać, to moja pierwsza gra, a Paweł wykonał ogromną pracę. Wiecie, grafik chce wszystkiego, dopiero programista uświadamia mu pewne aspekty i limity, a Paweł robił to cierpliwie. Mam nadzieję, że grając w Tony, będziecie mieć dobrą zabawę.
10
[#9] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@mastaszek, post #6

Nie widzialem wersji na 8 bit, jedynie wersje Amigowa na koncie Tukinema na YT.
Wyglada ladnie.
Byc moze chodzi o to, ze wersja 8 bit ma wiecej plomieni niz wersja na Amige.
Tak tylko strzelam.
Po prostu BB jest mniej wydajny niz asembler.
[#10] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Don_Adan, post #9

Płomienie w Amidze są obiektami, ale po prostu są blitowane jeden po drugim. Bez bufora. Nie znam obsługi multiplexingu sprajtów, dlatego po prostu są wstawiane zwykłym blitem. Ten gameplay z mojego konta to była gra na A1200, ale na A500 z 1MB fast ramu będzie równie płynnie.

Poza tym obiekty w 8-bitowcach nie są tak płynnie animowane jak te z Amigowej wersji moim zdaniem.

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 10:10:51 przez tukinem
3
[#11] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #3

Pamiętam, że jak wydaliśmy "Tanks Furry" w 2016 roku, to spadło na nas sporo krytyki. Wszystko wskazywało na to, że fachowcy od Amigowego Game Dev, przeżuli naszą grę, wyciągnęli wnioski i czeka nas zalew klonów "Battle City". Klonów tak sprytnie przemyślanych, że każdy kolejny będzie z głośnym kwikiem przełamywał kolejne możliwości naszej przyjaciółki. Bałem się, że nie zdążymy z wydaniem pudełkowym bo nie będzie już dla nas miejsca z naszą grą.
Już, już nadchodzą! Minęło trochę lat... Nadal czekamy.
16
[#12] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
I tu też gratulacje!

Czy to oznacza że Tony będzię miał więcej przygód skoro jest podtytuł Montezuma's Gold ?
1
[#13] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@asman, post #12

odpisze za Pawla ... Tony to trylogia o ile zdrowie i Bozia pozwoli...

to trylogia:

Tony - Montezuma's Gold
Tony - Ark of the Covenant
Tony - Shimazu Masamune's Katana

wersja kolorowa co jest w produkcji to Tony - Montezuma's Gold i bedzie na Atari Jagiar i NeoGeo, + jeden poziom co Tony lata kopterkiem z plecaka podobnie jak H.E.R.O reszta map identyczna tyle ze kolorowa ze scrollem i paralaksa...
4
[#14] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #13

Obserwuję Tony'ego od początku i już się pogubiłem.. To będzie trylogia na 5 komputerów i konsol? Informacyjny groch z kapustą..
[#15] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #13

pewnie beda pytania a co z Amiga CD32/1200 AGA...

Tony, prace nad wersja z kolorem na Amigą są zawieszone, Paweł ma obecnie wiele projektów na głowie, do których się zobowiązał. Czy ten człowiek w ogóle śpi? Hehe. Dodatkowo, mamy jeszcze jedną strzelankę do zrobienia, więc Tony czeka lub będzie szukał innego programisty. Jednak kiedyś już szukałem programisty nawet na tym forum i odzew był marny. Odpisał mi tylko Paweł i napisał Tomusia na Amigę
2
[#16] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@TuReX, post #14

trylogia wyjdzie na to co wyszlo, silnik gry jest gotowy to tylko moja robota z mapami i grafika i kilkoma duszkami :D oczywiscie tez muzycy beda miec robote bo muzyka bedzie inna...

a wersja kolor jest czyms extra, mysle ze to jasno napisalem, wiem ze ja w tym siedze i czasem skracam mysli
[#17] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@TuReX, post #14

zamieszam jeszcze bardziej bo dodatkowo wraca moj ulubiony koder z ZX i mowi ze skonczy gre, pojawil sie tez jeden co zrobi na MSX... z MSX nie jestem pewny jak zobacze ze jest oke to bedzie i na tym sprzecie.. tak wiec wersja MONO jest na Amiga, C64, C64 mini, Atari XL/XE, Atari400mini....
bedzie na ZX Spectrum 128 i byc moze na MSX.. Atari ST odpadlo bo efekt byl marny
[#18] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #17

Ok, ale tzn kiedy będzie wersja na Amigę i C64? Bo to mnie najbardziej interesuje.
[#19] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@TuReX, post #18

PIXEL HEAVEN 2024 premiera
[#20] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #19

OK OK
[#21] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #13

Dzięki za odpowiedź. Nie jestem w temacie z tą wersją kolorową. Czy mógłbyś podać mniej więcej o co chodzi z tą wersją kolorową ? Ile kolorów na ten przykład. Dzięki
[#22] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@asman, post #21

Na Atari Jaguar mam swobodę, ale ograniczyłem się do 64 kolorów. Oczywiście, paleta zmienia się co poziom (utrzymuję stałe kolory dla duszków, aby były takie same wszędzie), ponieważ, wiesz, dżungla ma inne kolory niż katakumby lub piramida. Moje ograniczenia wynikają z faktu, że po rysowaniu na Atari w mono, doceniam każdy kolor zupełnie inaczej niż w pracy, gdzie używam Photoshopa i limity mnie nie interesują. Tutaj jest przykład mapki, która jest w demie TONY i można zagrać na Amidze... To wersja kolorowa, dosłownie identyczna, tylko kolorowa. To, co widoczne za oknami i budynkami, jest w paralaksie, i nie ma przskakiwania z ekranu na ekran/komnaty, tylko scrollowanie... To tylko mapka bez duszków, ma to moze 34 kolory, ale jak pisalem duszki blokuja pewne kolory w palecie wiec docelowo 64 kolory
10
[#23] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #22

Klimatycznie OK
[#24] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Jacques, post #23

Tony Halik... wysoka poprzeczka
[#25] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #22

Jesli 64 kolory, to raczej tylko na AGA.
Na pewno asman by dal rade o ile ma czas i checi.
Wtedy bylyby 2 wersje gry, jedna na OCS/ECS a druga na AGA.
[#26] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@sopel, post #7

Widzę, że nikt nie załapał drobnej aluzji ? No to wyjaśniam - w czasach kiedy Amiga jeszcze w miarę dychała to w wielu niesamowitych miejscach jak wiaty pkp/pks czy szare blokowiska to obok "legia pany" i "punks not death" widniał często napis "byłem tu, Tony Halik".
Dziękuję serdecznie za uwagę.
[#27] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #22

[#28] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Koyot1222, post #1

Bardzo fajna, tylko że ZX Spectrum też generuje kolorki a tu wszystko czarno-białe ;P
[#29] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@lukjan, post #28

taki byl nasz pomysl na gre, gra mono... produkcja by monochrome productions, performance w modzie, kolory i teczowe tla juz byly. a my w mono i juz taki pomysl takie wykonanie
5
[#30] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@lukjan, post #28

Bardzo fajna, tylko że ZX Spectrum też generuje kolorki a tu wszystko czarno-białe ;P

To samo napisałbyś autorom "Inside" i "Limbo"?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2024 11:53:23 przez MDW
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem