Komentowana treść: Cecconoid
[#1] Re: Cecconoid
Graficznie bida z nędzą, ale może być to to grywalne.
1
[#2] Re: Cecconoid
Mi się podoba. Ale faktycznie technicznie jest to typowa ośmiobitowa stylówa i to raczej z epoki niż z dzisiaj. Tryb graficzny w zasięgu wszystkich ośmiobitowców powyżej ZX-81.

Dożyliśmy takich zabawnych czasów w których na ośmiobitowcach na siłę robi się coś typowego dla 16-bitowych maszyn, a na maszynach 16-bitowych często robi się ośmiobitowe hity. Nie żebym miał coś przeciwko, tylko zauważam takie ciekawe zjawisko.
3
[#3] Re: Cecconoid

@MDW, post #2

Jedni piszą, że gry na 8 bitowce są lepsze niż na Amigę. Z drugiej strony trendy amigowe to co? Chodzone bijatyki typu Franko? Czy maksymalne kombinacje żeby stworzyć grę typu Grind lub Cytadela? Szczerze, to taki Saint Dragon, czy Giana Sisters, czy Flimbo's Quest chyba były lepsze na C64 jednak. Może te 8-bitowce mają w sobie coś, czego nie ma Amiga.
6
[#4] Re: Cecconoid

@tukinem, post #3

Szczerze, to taki Saint Dragon, czy Giana Sisters, czy Flimbo's Quest chyba były lepsze na C64 jednak.

Te gry nie wykorzystywały potencjału Amigi 500.
2
[#5] Re: Cecconoid
Super OK
1
[#6] Re: Cecconoid

@tukinem, post #3

8-bitowce mają w sobie coś, czego nie ma Amiga


Magnetofon!
10
[#7] Re: Cecconoid
Przyjemna gierka i kolorystycznie mi pasuje ;P
3
[#8] Re: Cecconoid
Osobiście nie trawię tej estetyki ZX Spectrum.
4
[#9] Re: Cecconoid

@tukinem, post #3

Etam, jest wiele typów gier które nie mają podejścia na 8 bitach do Amigi: wyscigówki jak Lotus, strategiczne, symulatory lotu, pinballe, rpgi.
2
[#10] Re: Cecconoid

@Krashan, post #8

Nie wiesz co jest dobre. :)
1
[#11] Re: Cecconoid

@Krashan, post #8

Ja też.

Dopiero gry w stylu Seraphima do mnie przemawiają.
[#12] Re: Cecconoid
skoro tak słodzicie to ja popieprzę:
wow kolejna gra na spectruma... już się szykuje nagroda na przyszłorocznym pixelu...
[#13] Re: Cecconoid

@michal_zukowski, post #9

Każdy typ gier jest lepszy na Amidze niż na 8 bitach, chociażby po przez wyższą rozdzielczość i większa ilość kolorów itd. W latach 80/90 nikt z posiadaczy 8 bit o zdrowych zmysłach nie uważałby inaczej. I oczywiście dźwięk na Amidze nieporównywalnie lepszy od tego na 8 bitach. Jednak dzisiaj niektórzy z tęsknoty gadają głupoty.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2024 08:21:43 przez amikoksu
3
[#14] Re: Cecconoid

@MDW, post #2

Tobie to się wszystko podoba...
[#15] Re: Cecconoid
Ja tak się zastanawiam, czy koledzy przedmówcy to grali w grę? Czy tylko popatrzyli na logo?
Gra jest technicznie małym popisem umiejętności koderskich. Owszem, grafika nawiązuje do retro grafiki 1bit. Ale nie jest to port gry ZX spectrum. Jest to port gry, która chodzi na IOS czy Androis OS. Czyli telefonach mających przynajmniej kilkadziesiąt razy mocniejsze bebechy. Nawet na filmiku widać sporo rzeczy, które są możliwe tylko na komputerach przynajmniej 16 bit. Ilość przeciwników, smugi, cząsteczki, duże lub małe animowane sprajty, wektorowe lasery itp. Elementy mogące zakrywać na ekranie inne elementy.
To wszystko na:
"Supports all Amigas with 512kb Chip and 512kb any other RAM"
8
[#16] Re: Cecconoid

@Krashan, post #8

Ja taką dwukolorową grafikę w ośmiobitowym hiresie (czyli zazwyczaj około 320 pixeli w poziomie z kwadratowymi pixelami) lubię. Ale wręcz nienawidzę tego okropnego color-clash. I nie trawiłem tego także na przełomie lat 80/90. To był jeden z kilku powodów dla których marząc o komputerze miałem tylko jedno zastrzeżenie - to nie może być ZX Spectrum. Zdecydowanie wolę całą grafikę białą na czarnym tle niż z tymi telegazetowymi kolorami i niekontrolowanym kolorowaniem obiektów. Dostaję mini-szału gdy żółty ludzik podchodząc do zielonego drzewka nagle w połowie staje się zielony. szeroki uśmiech Na szczęście jest na to sprzętowy ratunek - podłączyć ZX Spectrum do monochromatycznego monitora. szeroki uśmiech Są produkcje, które jakoś zgrabnie omijają czy obchodzą tę specyficzną cechę spectrumowej grafiki. No ale większość twórców miała to w nosie, użytkownicy jakoś to zaakceptowali i w wielu produkcjach grafika jest właściwie całkowicie nie czytelna.
2
[#17] Re: Cecconoid
Na końcu filmu jest logo grupy The Black Lotus. Rzuciłem okiem do credits i widzę:
EMOON/TBL - Optimisation & Support


Ostatnia aktualizacja: 17.06.2024 12:34:43 przez MDW
2
[#18] Re: Cecconoid

@Koyot1222, post #15

Większość hitów z Amigi OCS to 16 kolorów (często w dual playfieldzie) i "malowanie" sprietów copperem. To, że wyglądają jak wyglądają to bardzo umiejętne lawirowanie między jednak sporymi ograniczeniami co do kolorów i obiektów na ekranie. I sporo lat zajeło by OCS pokazał "pazurki".

Gra nawiązuje estetyką do 8bit ale to co się dzieje na ekranie to żadna maniana. Można sobie zobaczyć streamy h00fmana na twitch. To jest dobra assemblerowa orka.
4
[#19] Re: Cecconoid
"Cecconoid" to strzelanina inspirowana tytułami z plaform 8-bitowych

Cybernoidem konkretnie. Ciekawe, że ani tutaj w nowince, ani na stronie gry nie pada ten tytuł
1
[#20] Re: Cecconoid

@Jacques, post #19

Dokładnie nawet elementy graficzne jakby żywcem z Cybernoida wyjęte.
1
[#21] Re: Cecconoid

@MDW, post #16

Dostaję mini-szału gdy żółty ludzik podchodząc do zielonego drzewka nagle w połowie staje się zielony. s(...) Są produkcje, które jakoś zgrabnie omijają czy obchodzą tę specyficzną cechę spectrumowej grafiki. No ale większość twórców miała to w nosie, użytkownicy jakoś to zaakceptowali i w wielu produkcjach grafika jest właściwie całkowicie nie czytelna.

To nie do końca tak. Gry spectrum powstawały w okresie kiedy grafika o lepszych parametrach gościła tylko na zaawansowanych i drogich automatach. Więc odniesienie do "lepszych produkcji" było możliwe tylko w przypadku konwersji z ww. zaawansowanych sprzętów.
Kiedy lepsza grafika 8 i 16 bit zaczęła być powszechna, to ogólnym stało się odniesienie do czegoś bardziej zaawansowanego. Stąd niektóre gry "zgrabnie omijają czy obchodzą tę specyficzną cechę spectrumowej grafiki"
2
[#22] Re: Cecconoid

@ppill, post #18

Acha...czyli jednak Amiga nie rulez ?
[#23] Re: Cecconoid

@Koyot1222, post #21

To nie do końca tak. Gry spectrum powstawały w okresie kiedy grafika o lepszych parametrach gościła tylko na zaawansowanych i drogich automatach. Więc odniesienie do "lepszych produkcji" było możliwe tylko w przypadku konwersji z ww. zaawansowanych sprzętów.


To nie do końca tak, bo ZX Spectrum weszło na rynek w 1982 roku, Atari 400/800 w 1979r. a Commodore 64 niewiele później (po ZX), bo w 1983. Po prostu ZX Spectrum był bardzo budżetowym mikrokomputerem, za to miał sporo zalet i ten jego hi-res w sumie dawał radę

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2024 14:19:03 przez Jacques
3
[#24] Re: Cecconoid

@damianx, post #20

Oczywiście. Wszak jak sama nazwa wskazuje, gra to hołd dla Raffaele Cecco
1
[#25] Re: Cecconoid

@Jacques, post #23

o nie do końca tak, bo ZX Spectrum weszło na rynek w 1982 roku, Atari 400/800 w 1979r. a Commodore 64 niewiele później (po ZX), bo w 1983.

Chodziło mi tylko o proste porównanie. To tak jakbyś nigdy nie jadł cukierka, to jakbyś mógł mieć pojęcie jak smakuje. Tu podobnie, jeśli ma się odniesienie do czegoś lepszego, bardziej zaawansowanego, to można na sprzęcie gorszym, próbować różnymi trikami zrobić coś podobnego.
2
[#26] Re: Cecconoid
Mi się bardzo podoba.
5
[#27] Re: Cecconoid

@amikoksu, post #1

To trzeba zobaczyć w ruchu. Chyba niewiele jest (są jakieś) gier na ECS w których na raz porusza się prawie 50 obiektów i każdy po wybuchu rozbija się na poszczególne pixele.

Ciekawie zrobiona sztuczka z kolorami - na pierwszy rzut oka widać 3 kolory ale jak wiemy nie ma takiego trybu. Jest ich 4 i wszystkie są wykorzystane (tak domniemam z obserwacji): czarny, biały i dwa czerwone. Dlaczego dwa? Ano pewnie do migania poprzez zmianę palety. Dzięki temu niektóre obiekty mogą migać na zmianę albo jeden może być czerwony gdy inny miga (na czerwono-biało).
1
[#28] Re: Cecconoid

@radekcz, post #27

Chyba niewiele jest (są jakieś) gier na ECS w których na raz porusza się prawie 50 obiektów i każdy po wybuchu rozbija się na poszczególne pixele.

Np. Lemmingi.
2
[#29] Re: Cecconoid

@amikoksu, post #28

Jest kilka gier na Amigę, które charakteryzują się dużą ilością poruszających się obiektów na ekranie. Oto kilka z nich:
  • Cannon Fodder - To strategiczna gra akcji, w której sterujesz małą grupą żołnierzy. Na ekranie często pojawia się wiele postaci, zarówno wrogów, jak i własnych jednostek.
  • Sensible Soccer - To jedna z najpopularniejszych gier piłkarskich na Amigę. Na boisku jednocześnie porusza się 22 zawodników, co daje sporo ruchu i akcji.
  • Worms - W tej turowej grze strategicznej masz do czynienia z dużą ilością robaków na mapie. Choć ruchy są turowe, to liczba obiektów na ekranie jest często duża.
  • Battle Squadron - To klasyczna strzelanka, w której na ekranie pojawia się mnóstwo wrogów i pocisków, co sprawia, że jest dużo poruszających się elementów jednocześnie.
  • Dynablaster (znany też jako "Bomberman") - Gra, w której może grać jednocześnie do pięciu graczy. Na ekranie porusza się wiele postaci i bomb, co sprawia, że jest bardzo dynamicznie.
  • Populous II - Strategiczna gra czasu rzeczywistego, w której sterujesz bogiem i kontrolujesz dużą liczbę wyznawców. Na ekranie często pojawia się wiele jednostek naraz.

Każda z tych gier powinna spełniać Twoje wymagania dotyczące dużej liczby poruszających się obiektów na ekranie w tym samym czasie.

OpenAI © 2015–2024 hide2
2
[#30] Re: Cecconoid

@radekcz, post #29

Coś nie bardzo działa te ai.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem