[#1] "W potrzasku" - pomocy!
Utknąłem w grze "W potrzasku". Jestem na drugim poziomie, próbuję uruchomić windę. Połączyłem przewody, ale jak włączyć zasilanie? Do czego użyć klucza francuskiego? W jednym z miejsc są dwie tablice z bezpiecznikami, jednego bezpiecznika brakuje - czy należy tu coś zrobić?

[#2] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #1

Stary, ja tej gry w ogóle nie czaje. Nie umię przejść nawet pierwszego poziomu, biegam w prawo i tyle

[#3] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@Hubez, post #2

Ruszyłem trochę do przodu. Rozwalając przełącznik wyłączyłem laserowe bariery, znalazłem latarkę, karabin, amunicję do niego i strój chroniący przed strzałami. Wciąż jednak nie wiem co robić dalej.

[#4] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #3

Wiem że odgrzewanie starego posta,ale podpinam prośbę o jakąś solucję.W końcu jednak do tej gierki podchodzą co jakiś czas nowi ludzie.Więc jeżeli ktoś wie gdzie się takowa solucja znajduje mógłby się tą wiedzą tajemną podzielić:)
Przeglądałem retroreaders-tam solucji nie ma.Jest recenzja tylko.
[#5] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #3

A jak się rusza trochę do przodu?? jest na to jakaś może kombinacja klawiszy?? czy jak to zrobiłeś bo nie mam zielonego pojęcia jak odbić ten promień
[#6] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@sjr, post #5

Użyj talerza ;)
[#7] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@Shoonay, post #6

wiem że cza użyć talerza tylko jak, oto jest pytanie. wszystkie klawisze po naciskałem i nic
[#8] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@sjr, post #7

Nie pamiętam co dokładnie trzeba nacisnąć, w interfejsie po prawej masz obie "ręce", włóz talerz do jednej i naciśnij drugim klawiszem myszki czy cuś.
[#9] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@Shoonay, post #8

hura wielkie dzięki Shoonay, gdyby nie ty to kombinował by z jeszcze jakiś miesiąc co najmniej
[#10] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #1

tak a propo tej gry....
Czy u was tez tak zwalnia, w momencie nacisniecia strzalki? (uzywam WINUAE)
Mam wrazenie, ze ruch o jedna lokacje lub obrot o 90%, trwa chyba z sekunde, przez co mocno spada grywalnosc.
Ktos wie w czym to bylo pisane, bo wyglada mi to troche na Amosa ?
[#11] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@selur, post #10

U mnie nic nie zwalniało, a grałem na A1200/030. Piotr Klimko, jeden z autorów gry, w wywiadzie wspominał o asemblerze. O Amosie nic nie mówił.
[#12] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #11

A1200/30 to mocny sprzet, mi chodzilo o predkosc dzialania na A500 ( nie mam teraz mozliwosci podlaczenia swojej, dlatego uzywam emulatora)
[#13] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@selur, post #10

Nic nie zwalnia ani na WinUAE, ani na prawdziwej Amidze. Ponadto gry spod palca Seven Stars nie były pisane w AMOSie. Moim zdaniem firma Seven Stars jako jedyna w tamtych latach tworzyła i wydawała gry, których nie można się było wstydzić i należały do jednej z lepszych.
[#14] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@mailman, post #13

Dziwna sprawa...
A co do Kajka i Kokosza wydawalo mi sie, ze ktos kiedys napisal, ze to bylo sklepane w Amosie (byla recenzja w jakims pismie) no ale glowy za to nie dam. Co do szaty graficznej to sie zgodze, ze jest swietna tylko, ze akurat grafike narysowal sam mistrz Christa (swiec panie nad jego dusza), wiec tutaj nie moglo byc slabo, natomiast z grywalnoscia kiepsko..
[#15] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@selur, post #14

Kody źródłowe Kajka są do pobrania z PPA. Gra powstała w assemblerze.

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2012 20:20:55 przez mailman
[#16] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@selur, post #12

Ja grałem w oryginał na A600 z 2MB Chip i nie było żadnego zwalniania.
[#17] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@PopoCop, post #3

Wiem że odgrzewanie wątku-trupa sprzed kilku lat, ale znów zrobiłem sobie podejście do "W Potrzasku" i zaciąłem się dokładnie w tym samym momencie, udało się to komukolwiek przejść bo żadnej solucji czy czegokolwiek w sieci nie znalazłem
Jedno co mi nie daje spokoju to ten moment gdzie strzela się w panel z bezpiecznikami żeby wyłączyć laserową zaporę, może nie trzeba w nią strzelać i z niej wyjąć bezpiecznik, no ale bez windy się tam nie dostaniemy.
Ot, takie gdybanie
Do czego służy klucz i latarka też nie doszedłem
[#18] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@Pootas1985, post #17

No i chyba ogarnąłem, bezpiecznik można normalnie wyciągnąć z jednej z tych dwóch tablic na pierwszym piętrze pod warunkiem że ma się w którejś ręce latarkę, wtedy wyciągamy bezpiecznik i gaśnie światło
Eh aż się boję grać dalej bo trochę te zagadki ciężkie robią, pierwszy level był logiczny, drugi tak niekoniecznie, jakbym tu nie wyczytał podpowiedzi o strzeleniu w przełącznik to w życiu bym na to nie wpadł, no chyba że przypadkiem strzelając sfrustrowany gdzie popadnie, z tym bezpiecznikiem też powinno się normalnie użyć na nim latarki, no takie kombinowanie trochę niejasne momentami. No nic jedziemy dalej
[#19] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@Pootas1985, post #18

Graj dalej i zrób solucję , bo też bym sobie powtórzył tą grę . A grałem w nią w 1999szeroki uśmiech
[#20] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@djpiotrs, post #19

Powiem szczerze że też o tym nawet myślałem. No jak na jeden dzień to i tak ładnie zaszedłem z tym że widzę że grę można elegancko spier.... jeżeli w złej kolejności skorzysta się z kart do teleportera a przynajmniej na to wygląda. Pamiętasz coś może z gry, ukończyłeś ją?
Co do dwóch pierwszych poziomów mogę służyć pomocą, pierwszy w zasadzie jest prosty i jak się opanuje mechanikę gry to spokojnie można go przejść, w drugim problemem jest ten bezpiecznik który opisywałem i ten strzał w przełącznik o którym pisał popocop, poza tymi dwoma rzeczami też nie miałem trudności
Co do trzeciego poziomu ukończyłem go i chyba na razie wszystko dobrze ale tak jak pisałem można się machnąć z teleporterami, mam bardzo dużo sejwstatów na wszelki wypadek
I jak dla mnie ta gra spokojnie zasługuje na miano polskiego, amigowskiego system shocka(a przynajmniej takie mam skojarzenie, oczywiście z tą pierwszą częścią)
[#21] Re: "W potrzasku" - pomocy!

@djpiotrs, post #19

Ja w końcu też zabrałem się za "W potrzasku". Odkurzyłem oryginał i gram. Utknąłem w drugim etapie.

Poniżej opis pierwszego etapu, który spisałem w trakcie gry. Może ktoś jest w stanie dokończyć lub napisać co zrobić dalej. Gdy powstanie kompletne rozwiązanie, opublikuję je na portalu:

Etap 1

Poziom szary

1. Podnieś talerz.
2. Umieść talerz w ręce i użyj go przed promieniami lasera (prawy guzik myszy na ikonie ręki).
3. Idź do końca na północ i skręć na zachód. Podnieś butelkę.
4. Wróć do głównego holu i idź na wschód. Zobaczysz unoszącego się robota.
5. Wyczuj odpowiedni moment i wbiegnij w korytarz, w którym znajduje się robot, kierując się na południe. Na końcu, we wnęce znajduje się przełącznik, którym zabijesz robota. Pamiętaj, aby przełącznik przestawić do poprzedniej pozycji.
6. Ze szczątków robota zabierz kartę z dwoma kropkami oraz pistolet.
7. Idź korytarzem na północ i skręć na wschód.
8. Użyj karty, aby otworzyć drzwi.
9. Idź do końca na wschód i otwórz kartą kolejne drzwi.
10. Kierując się cały czas na wschód miniesz dwa pokoje z południowej strony korytarza. Między nimi, na północnej ścianie korytarza, którym idziesz znajduje się przełącznik, którym wyłączysz laser na końcu korytarza.
11. Idź dalej na wschód. Zabij robota (możesz to zrobić pistoletem lub sprowokować go, aby wszedł do korytarza, a ty powinieneś zdążyć udać się do przełącznika, aby go ponownie przestawić na górną pozycję; gdy już będzie po wszystkim, nie zapomnij z powrotem go przełączyć na pozycję dolną).
12. W pomieszczeniu, którego strzegł robot znajduje się karta dostępu z czterema kropkami, którą zabierz. W ty miejscu znajdują się kolejne drzwi, lecz na ten moment nie posiadasz karty, które mogą je otworzyć (zapamiętaj to miejsce).
13. Wróć korytarzem na zachód, tam gdzie otwierałeś dwie pary drzwi kartą z dwoma kropkami. Pomiędzy nimi jest przejście na południe. Znajduje się tutaj amunicja (załadowanie amunicji do broni dokonywane jest w inwentarzu) oraz kolejne drzwi do otwarcia kartą z dwoma kropkami.
14. Idąc dalej na południe drogą blokują lasery. Wyłączysz je przełącznikiem we wnęce przed nimi.
15. Na południu jest kolejny robot, którego możesz albo odstrzelić albo wyeliminować laserem.
16. Tam, gdzie się znajdował znajdziesz kurtkę, którą załóż.
17. Udaj się na początek do centralnego korytarza i kieruj się na zachód. Na końcu znajdują się drzwi, do których otwarcia służy karta z czterema kropkami.
18. Za drzwiami znajdują się dwa roboty. Ciężko jest je oszukać biegając między nimi, więc musisz ich zniszczyć. Na końcu odnajdziesz kartę.
19. Wróć do zamkniętych drzwi, które miałeś zapamiętać i otwórz je świeżo zdobytą kartą.
20. Wędując po korytarzach dotrzesz do dziury w podłodze, w którą spadniesz.

Poziom niebieski

1. Przestrzeń do zwiedzenia jest dosyć niewielka. Oprócz kręcących się tutaj robotów, znajdziesz w niej trochę amunicji, stertę szmat, pręt oraz linkę.
2. W inwentarzu połącz pręt z linką. Otrzymasz drut z hakiem. Włóż do ręki szmaty i użyj ich, a otrzymasz linę. Następnie w inwentarzu połącz to wszystko ze sobą. Otrzymasz narzędzie do wspięcia się na wyższą kondygnacją (na południe od startu tego etapu).

Poziom fioletowy

1. Udaj się na wschód, za drzwi otwierane przyciskiem. Zaraz za nimi, na północ, znajduje się nowa karta dostępu oraz przełącznik.
2. Wróć na początek etapu i udaj się na południe i na zachód, gdzie otworzysz drzwi za pomocą nowo znalezionej karty. Idąc dalej dojdziesz do schodów, które prowadzą na górę.

Poziom szary

1. Biegnij cały czas na wschód. Dotrzesz do sali z dwoma robotami. Nie marnuj amunicji i postaraj się ich wymanewrować. W korytarzu za nimi znajduje się wyjście prowadzące do kolejnego etapu gry.

Etap 2

Poziom szary

1. Od miejsca startu kieruj się na północ, a następnie na wschód. Otwórz drzwi przyciskiem i skieruj się na południe.
2. Dotrzesz do ogromnej sali, w której znajdują się roboty. Nie trać czasu na eksplorację, lecz od razu skręć na wschód, a później na północ i otwórz kolejne drzwi przyciskiem.
3. Idąc na północ, skręć na zachód. Dojdziesz do schodów.

Poziom zielony

1. Ze schodów udaj się na wschód i na górę po kolejnych schodach.
2. Skręć na południe, a następnie na zachód i otwórz przyciskiem drzwi.
3. Kieruj się na zachód, a dojdziesz do miejsca, gdzie korytarz będzie posiadać sześć wnęk (trzy od strony północnej i trzy od strony południowej). We wnękach są skrytki, które możesz otworzyć. W jednej z nich znajdziesz klucz francuski oraz kawałek kabla.

...

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2025 10:59:55 przez mailman
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem