[#20]
Re: polski rpg - thalimar land of chaos
@slay,
post #15
Widzę, że niechcący wpakowałem kij w mrowisko :)
Ale cieszę się, że taki odzew (i jak szybko)
Heh no więc tak, postaram się napisać pokrótce to co ostatnio - czyli wtedy, gdy mi wywaliło posta w kosmos w związku z pracami serwerowymi :(
Na początek nazwa - pamiętam jak się początkowo wkurzyłem zapowiedziano tę grę. Taką samą wybrałem (oczywiście spośród kilku gorąco dyskutowanych propozycji) dla swojego "wiecznego" rolepleja. Rpg-a do którego pierwsze elementy powstały chyba jeszcze w 93 roku. Sama nazwa, jak i początkowo gra była inspirowana Isharem (do którego nazwy z kolei były inspirowane Tolkienem). Na początku było to amos potem podejście do assemblera, na końcu jednak przepisany został w blitzu, czyli jak ten projekt (podejście do c mnie przerosło wtedy). Same założenia zresztą też się zmieniały. Na początku główne inspiracje to wspomniany ishar + trochę DM 1 (potem 2). Później ewoluowało w stronę.. hmm.. może blade of destiny, (system walki i zdolności) z czasem coraz więcej własnych rozwiązań (oryginalny system magii i tworzenia artefaktów, wymiany informacji) - oczywiście duża część z tego została tylko na papierze.
Stan ostatniej wersji był w sumie podobny do tego demka. Może mniej zaimplementowanej grafy a więcej funkcjonalności (plecak, parametry postaci typu: zmęczenie, głód, energia itp; knajpa. był też edytor postaci i ekwipunku i osobny do mapy) Powstało masę grafy, trochę muzyki, sampli - fragmenty scenariusza. Część grafy z pewnego okresu (bo się dewaluowała często z racji specyficznego "tempa" powstawania gry) Slayer mogłeś widzieć jak działaliśmy z Madbartem na gba. Teraz na niektóre rzeczy nie mogę patrzeć - ale i tak w weekend dorysowałem kilka portretów do elfów i krasnoludów :) Jest z tym niezły fan muszę przyznać. :)
Nie wiem jak to możliwe z tą nazwą -memy jakieś, myślokształty? ;) - zwłaszcza, że nawet z wyglądu było toto całkiem podobne. Nawet zniechęcony zarzuciłem pracę na jakieś 2 lata chyba. W każdym razie projekt jeszcze był reaktywowany w 2003 potem 2005 i nawet jeszcze później. Krótko mówiąc gdy tylko były warunki. (czytaj - czas i działająca ami z źródłami) Ostatnio właśnie dotarłem do części źródeł i grafiki. Stąd moja wycieczka sentymentalna w kierunku ishara - i dlatego też przypomniałem sobie Talimara.
Niestety ostatniej wersji źródeł nie mam (liczę jeszcze na "piwnicę" z oryginalną amigą - na razie działam na emu). Ale i tak zacząłem grzebać w kodzie - na początek procedury rysujące ekran gry (świat) zostały zoptymalizowane, skrócone 20x :) No i wciągnąłem się w rysowanie.
Brakuje mi sporo grafy - ale systematycznie odszukuję (może to trochę nietypowe ale mam w szufladzie 10 hd roboczych - w kompie 4 w sumie ok. 7tera zajęte - i jest to straaszny bałagan) Z amigą bałagan wynika z tego, że przeżyłem wielokrotne padnięcie każdego możliwego elementu kompa i często backupowałem - a już miałem pieca i emu. Wszystko się więc duplikuje w różnych wersjach. Nigdy nie miałem czasu żeby nad tym zapanować.
Anyway - reaktywuje projekt i zamierzam go skończyć i wydać (btw. przy okazji odkopałem też inne produkcjie - bliższe ukończenia [mniej ambitne ;] - przy niewielkim nakładzie pracy dwie z nich mógłbym udostępnić jako freeware niedługo) Jest to mój pierwszy pomysł na grę i swoiste idée fixe.
Tak więc każdy support by się przydał. Zwłaszcza, że to bardzo podobne produkcje (nawet w archiwum z demkiem Talimara znalazłem grafę z której wynika że identycznie niemal rozwiązaliśmy perspektywę - mam takie same "ściągi" :) Oczywiście jeśli to problem to spoko :) Nie szkodzi. W sumie na nazwie mi zależy najbardziej - niby projekt martwy ale nie chciałbym żeby ktoś miał pretensje :)
W każdym razie chociaż z ciekawości bardzo bym chciał zobaczyć więcej. Ciekawy też jestem scenariusza przyznam, że sam nigdy nie napisałem - tylko założenia, szkice i zależności.
W każdym razie support byłby mile widziany.
pozdrawiam znajomych przy okazji
rekord komentarza ;)