kategoria: Instalacja gier
[#1] BlitzQuake na VooDoo 3
Ja jak zwykle, z gupim pytaniem w nocy... ale kupiłem sobie VooDoo 3, akceleracja działa pięknie ale problem jest taki, że np. Quake 2 chodzi strasznie nierówno. Momentami jest 30 fps a zaraz poźniej spada do 6, potem znowu, przy mniej skomplikowanym pomieszczeniu skacze do 25 i spada... i tak w kółko, co jest bardzo denerwujące. W Quake 1 jest jeszcze gorzej, bo różnica potrafi sięgać nawet i 60fps. Da się to jakoś ujednolicić; żeby było, powiedzmy, stałe 12-15, czy jest to ogólnie cecha gier odpalanych pod Warp3D na 68k?




Ostatnia aktualizacja: 14.07.2012 01:55:25 przez _arti
[#2] Re: BlitzQuake na VooDoo 3

@_arti, post #1

Do glowy przychodza mi trzy parametry: maxrate, texture depth, buffernig (pisze z glowy nazwy tych przelacznikow, ale w dokumentacji znajdziesz prawidlowe i licze, ze sie domyslisz co mialem na mysli ;) ) oraz vsync w opcjach gry. Pierwszy ogranicza ilos fps w danej chwili, czyli niedopuszcza do skoku ilosci klatek w zaleznosci od lokalizacji. Depth texture pozwala optymalnie dobrac renderowanie teksturowanych obiektow wzgledem mocy sprzetu (bylo bodaj wielokrotnosc liczby 128, czyli 256x256, 512x512 ...). Tripple buffernig ma sie do generowania kolejnej ramki z wyprzedzeniem i stosuje sie razem z vsync. VSync z kolei dobiera sie pod katem refresh rate monitora, czyli majac lcd na 60Hz z VSync program bedzie staral sie dopasowac ilosc klatek do polowy wartosci odswiezania. Pozostaje Ci tylko przetestowac parametry i dobrac je odpowiednio do konfigu. Howgh!
[#3] Re: BlitzQuake na VooDoo 3

@_arti, post #1

Kiedyś miałem podobny problem i niestety okazało się że to wina karty. Kombinowałem z ustawieniami i niby czasem było lepiej ale generalnie lipton. Dopiero po podmianie grafiki wszystko było good.
[#4] Re: BlitzQuake na VooDoo 3

@Lokaty, post #2

Hej,
pustawiałem to i owo jest ciut ale CIUT lepiej. Nie ma natomiast żadnego parametru ala maxrate, który by się tu bardzo przydał. Jest HOST_SPEED i HOST_FRAMERATE w Quake'u ale ich zmiana nie daje żadnego efektu :/

@deejayremix
Nie, karta jest raczej na pewno OK.
[#5] Re: BlitzQuake na VooDoo 3

@Lokaty, post #2

Hej,
pustawiałem to i owo jest ciut ale CIUT lepiej. Nie ma natomiast żadnego parametru ala maxrate, który by się tu bardzo przydał. Jest HOST_SPEED i HOST_FRAMERATE w Quake'u ale ich zmiana nie daje żadnego efektu :/

@deejayremix
Nie, karta jest raczej na pewno OK.
[#6] Re: BlitzQuake na VooDoo 3

@_arti, post #1

czy jest to ogólnie cecha gier odpalanych pod Warp3D na 68k?

Nie, tak być nie powinno (doświadczenia z BVisionPPC)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem