[#1] Frame rate w grach FPS na Amige
Cześć,

Za dużo nie mam ostatnio czasu, żeby samemu przetestować, a chciałem się dowiedzieć jak wygląda szybkość działania gier FPS na Amigach w różnych wersjach, z różnymi rozszerzeniami.
W szczególności interesuje mnie gra Za Żelazną Bramą, to jak działała na gołej A500? I jeszcze jedno pytanko, czy ta gra była w HAM6?
Pozdrawiam,
Darek
[wyróżniony] [#2] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #1

Na A500 około 10fps ale na 030 też niewiele szybciej. Z tego co pamiętam, to gra miała 2 ekrany (menu gracza i ekran gry). Ten pierwszy miał "na oko" - 8 kolorow, drugi - 32.



Ostatnia aktualizacja: 05.12.2012 14:32:37 przez _arti
[#3] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@_arti, post #2

Dzięki za odpowiedz, to wygląda że na blitterze część operacji była wykonywana i dla tego brak wprostproporcjonalnego przyspieszenia. Ale i tak ukłon dla twórców za taką szybkość na golasie
[wyróżniony] [#4] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@_arti, post #2

eszcze jedno pytanko, czy ta gra była w HAM6?

W HAM6 to był Ubek, ale wymagał minimum 68020
[#5] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@_arti, post #2

10 FPS? A ja pamiętam, że to chodziło mniej-więcej tak jak tutaj. No, chyba że znowu mnie poniosły młodzieńcze wspomnienia
[#6] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@recedent, post #5

Jakbyś nie zauważył to Winuae.
[#7] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@recedent, post #5

Też nie wiem czy to było tylko, czy aż 10 fpsów, ale grałem swego czasu na A500 (1MB slow ram) i było tak jak na filmiku!
[#8] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@BULI, post #7

nom, u mnie na golej cdtv tez bylo zwawo
[#9] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@BULI, post #7

To znaczy, że jak na możliwości A500 to popychało jak szalone. Z tego co pamiętam na gołej A1200 Alien Breed 3D (jedynka) klatkowała strasznie. Także jeżeli faktycznie to tak chodziło, to szacun dla kodera.
[#10] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #9

Tekstury... tu prawie tekstur nie ma, stąd taka różnica w prędkości :)
[#11] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@Duracel, post #10

Kilka jest, choć nie tyle co w AB3D i też pewnie inna liczba kolorów, ale i tak jak dla mnie bomba.
Porównując Wolfenstein na 286, który przy 12MHz oferował 2.66MIPS do MC68000 przy 8MHz 0,7MIPS i dodatkowo potrzebie c2p, to koder od Za Żelazną Bramą wymiata
[#12] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@recedent, post #5

No to jest wlasnie circa 10-12 fps ok, racja
[#13] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #11

ej no nie porównujmy może wolfa mającego full tekstury do żelaznej bramy

swoją drogą wolfa to byle Atari ST pociągnie https://www.youtube.com/watch?v=WfQ9uRR-iZk
[#14] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@Duracel, post #10

Amiga od początku operowała na bitplanach, co dobrze spisywało się w grach 2D (płynny scrolling - układy specjalizowane), lecz w przypadku tekstur na obiektach 3D było porażką, z tąd potem takie pomysły jak Chunky 2 Pixel, etc. aby móc bawić się w 'teksturowane 3D'. Jeżeli mnie pamięć nie myli, Doom miał coś jakby 'fake 3D', ale nie znam się na tym silniku, u mnie śmiga na full screenie na A1200 z 040/25mHz w lowresie bardzo przyzwoicie. Z tego co pamiętam jeszcze słynna polska Cytadela - śmigała w mniejszym oknie dosyć płynnie na A600 bez dopałek.
[#15] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@Duracel, post #10

O chociażby tym, że w AB3D była zaimplementowana różnica poziomów, a nie wszystko na jednej wysokości, nie wspominając.
[#16] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@XoR, post #13

Ale z opisu wynika, że to nie jest ST, tylko STe, nie znam się na Atari, ale to jest już wersja z Blitterem. W przypadku gier 3D Atari ma przewagę, bo nie musi konwertować do chunky.
[#17] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@waldiamiga, post #4

Co z tego skoro ten HAM6 był widoczny tylko na dolnej belce ? W samej grze tych kolorów wiele nie ma
[#18] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #16

No bo wiadomo, że Atari jest lepsze ;)
[#19] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #16

na ST działa tak samo tylko trochę gorsza paleta kolorów jest (512 kolorów vs 2048)

ST/STe też mają tryby planarne czyli konwersja jest tak samo potrzebna
[#20] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@XoR, post #13

Wolf nie ma full textur, i nie jest to port gry, ale jakies tech-demo, po drugie skacze bardzo to to coś :D
Smiga to dopiero na A1200 :P FILM

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2012 09:48:44 przez Hellena
[#21] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@Hellena, post #20

tech-demo pokazujące że na ST się da, a na A500 nie
[wyróżniony] [#22] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@odo, post #21

Skoro na trumnę może być cytadela to na A500 może być W3D tylko nie ma kto zrobić ;P
Cytadela ZxSpectrum
[#23] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@Hellena, post #22

Jakby się dało to by już dawno zrobili, choćby w złotych czasach amigowej sceny
[#24] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@odo, post #23

bzdura, nie pokazuje żadne demo na ST tego czego nie można zrobić na Amidze
cudem to na ST powstało bo akurat chciało się fanowi ST a nie Amig ot cała filozofia Śpioch

na A500 można by też wolfa zrobić tyle że pewnie gorzej by chodził
[#25] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@XoR, post #24

jaaaaasne :)
[#26] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@XoR, post #19

Faktycznie mój błąd mają planar też.
Jakby się dało to by już dawno zrobili, choćby w złotych czasach amigowej sceny

Po co robić to na A500, skoro wielkiej przyjemności z grania by nie było, a już jest na A1200? Dlatego nikomu się nie chce robić takiego portu, bo to nie ma sensu. Lepiej napisać nową grę, która też będzie działała na A500.
Nie wiem czy w złotych czasach Ami sceny, kod do Wolfa był już dostępny, tak więc potrzeba by większego nakładu pracy, na stworzenie czegoś co już istnieje, dlatego lepiej było napisać kilka oryginalnych gier takich jak AB3D, Nemac IV, Breathless, Za Żelazną Bramą, Cytadela, Ubek.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2012 12:17:03 przez flops
[wyróżniony] [#27] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@odo, post #17

To z tego że możesz odpalić Ubeka na maszynie z ECS i 020 - nie potrzeba do tego kompa z AGA.
[#28] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@flops, post #1

Cześć,

ZŻB wykorzystywała tryb 2 layerów (3 + 3 bitplany) w obszarze okna akcji. Postacie zapisane były jako lista punktów w których yachodziły różnice w każdej pionowej linii i następnie wypełniane.

Pozdro

Vico
[#29] Re: Frame rate w grach FPS na Amige

@mrshift, post #14

śmigała w mniejszym oknie dosyć płynnie na A600 bez dopałek.

na malutkim okienku gry to tak.

Cytadela ZxSpectrum

Jak dla mnie to klon dooma a nie cytadeli
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem