@skobrymm,
post #1
System walki zaproponowany w grach Thalionu (Amberstar, Ambermoon) oraz Blue Byte (Albion) jest jednym z najlepszych i najefektowniejszych, tak od strony technicznej, jak i wizualnej. Moim zdaniem przebija go tylko to co możemy zobaczyć w serii Wizardry (wg mnie najlepszy system walki w komputerowych RPG; widok fpp, ale decydujemy kto, kogo, czym i jak zaatakuje, znaczenie też ma to kto gdzie stoi; o kolejności decydują współczynniki).
Poza tym w latach 90tych było sporo cRPG z turowym systemem walki. Oprócz już wspomnianych w tym temacie warto zerknąć m.in. na:
- serię Realms of Arkania (miasta i podziema to fpp, podróżuje się za pomocą mapy, a walka to bardzo ładnie zrealizowana turówka, gdzie po specjalnych planszach przesuwamy figurki naszych bohaterów)
- serię Magic Candle (walka izometryczna)
- seria Might & Magic (całość w formie fpp)
- Betrayl at Krondor (walka izometryczna)