[#1] Przerabianie gier pod WB
Witam

Nie mam doświadczenia z amigą więc proszę o jakieś wskazówki.

Zauważyłem że są 3 rodzaje gier jeśli chodzi o uruchamianie.

1. Gry NDOS. Taka gra działa tylko z dyskietki albo po kombinacjach przez WHDLOAD (o WHDLOAD nie pytam więc proszę na ten temat nie pisać).

2. Gry nie dające się uruchomić z WB mimo że na dyskietce widać że są pliki WB oraz przy uruchamianiu jest okno WB.

3. Gry które da się grać z dyskietki (często po odpaleniu WB) oraz da się je zainstalować na HDD.

Pierwszą grupę gier sobie póki co daruję. Trzecia grupa gier jest bardzo prosta do przerzucenia na HHD.

Wg mnie druga też powinna działać z HDD tylko trzeba jej pomóc ;)

Ktoś napisze jak to zrobić? Może jest taki wątek na forum?
[#2] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #1

Może troszeczkę Ci pomogę.
Ad 1. Gry NDOS, wg. mnie najciekawsze. Producenci gier chcąc ominąć amigowy system (dla niektórych be...), jednocześnie odzyskać jak najwięcej zasobów sprzętu, tworzyli własne mini systemy, albo procedury uruchomieniowe dla swoich gier. Miało to zalety, większość gier NDOS to hiciory. Często sama gra była dla siebie systemem operacyjnym. Podobne rozwiązania zastosował ID Software w Quakeu oraz konkurencja w Unreal engine.

Ad 2. Ten rodzaj był pisany pod system Amiga OS, jednak napisano taką grę z myślą o odpalaniu z dyskietek. Tą grupę da się odpalić z WB po pewnych zabiegach, ręcznym wpisaniu assignów do s-s i inne sztuczki o których już zapomniałem.
Ad 3. Są to gry napisane pod system, często z instalerem. Najlepsza i najklarowniejsza grupa gier. Np. Rise of the Robots. Chyba 8 dyskietek, po załadowaniu na hdd, gra zmienia klimat ....

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 16:55:53 przez Wojox
[#3] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #1