[#1] Przerabianie gier pod WB
Witam

Nie mam doświadczenia z amigą więc proszę o jakieś wskazówki.

Zauważyłem że są 3 rodzaje gier jeśli chodzi o uruchamianie.

1. Gry NDOS. Taka gra działa tylko z dyskietki albo po kombinacjach przez WHDLOAD (o WHDLOAD nie pytam więc proszę na ten temat nie pisać).

2. Gry nie dające się uruchomić z WB mimo że na dyskietce widać że są pliki WB oraz przy uruchamianiu jest okno WB.

3. Gry które da się grać z dyskietki (często po odpaleniu WB) oraz da się je zainstalować na HDD.

Pierwszą grupę gier sobie póki co daruję. Trzecia grupa gier jest bardzo prosta do przerzucenia na HHD.

Wg mnie druga też powinna działać z HDD tylko trzeba jej pomóc ;)

Ktoś napisze jak to zrobić? Może jest taki wątek na forum?
[#2] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #1

Może troszeczkę Ci pomogę.
Ad 1. Gry NDOS, wg. mnie najciekawsze. Producenci gier chcąc ominąć amigowy system (dla niektórych be...), jednocześnie odzyskać jak najwięcej zasobów sprzętu, tworzyli własne mini systemy, albo procedury uruchomieniowe dla swoich gier. Miało to zalety, większość gier NDOS to hiciory. Często sama gra była dla siebie systemem operacyjnym. Podobne rozwiązania zastosował ID Software w Quakeu oraz konkurencja w Unreal engine.

Ad 2. Ten rodzaj był pisany pod system Amiga OS, jednak napisano taką grę z myślą o odpalaniu z dyskietek. Tą grupę da się odpalić z WB po pewnych zabiegach, ręcznym wpisaniu assignów do s-s i inne sztuczki o których już zapomniałem.
Ad 3. Są to gry napisane pod system, często z instalerem. Najlepsza i najklarowniejsza grupa gier. Np. Rise of the Robots. Chyba 8 dyskietek, po załadowaniu na hdd, gra zmienia klimat ....

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 16:55:53 przez Wojox
[#3] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #1

Nie zawsze widoczność plików na dyskietce oznacza, ze można grę uruchomić z dysku twardego, zwłaszcza te, które mają własny loader. W niektórych przypadkach wystarczy zrobienie pliku wsadowego z listą przypisów, np dyskietki nazywają się abc, def, ghi, to robisz następujące przypisy

assign abc: dh1:\gry\gra\abc
assign def: dh1:\gry\gra\def
assign ghi: dh1:\gry\gra\ghi
plik wykonywalny gry
assign abc: dh1:\gry\gra\abc remove
assign def: dh1:\gry\gra\def remove
assign ghi: dh1:\gry\gra\ghi remove

Czasami można znaleźć na którejś dyskietce instalator (może to być pierwsza albo ostatnia) lub jakiś opis.
[#4] Re: Przerabianie gier pod WB

@rafgc, post #3

Z instalatorem to wiem że nie zawsze jest na pierwszej lub ostatniej dyskietce.

Mógłbyś napisać coś więcej w jakim pliku to trzeba zmienić?

Trzeba zawsze podawać pełną ścieżkę?
[#5] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #1

Temat był dosyć szeroko opisywany wktóryms numerze magazynu amiga. W skrócie robisz to tak:

1. Tworzymy katalog [tytulgry]
2. pakujemy do niego żywcem wszystkie dyskietki z gra która nas interesuje.
3. obczajamy w SS jak gra się inicjuje. Może to być np sys:start. start to plik wykonywalny gry
4. robimy sobie w edzie plik tekstowy który wygląda mniej wiecej tak:

assign dysk1: sys/gry/[tytulgr]
assign dysk2: sys/gry/[tytulgr]
dysk1:start

6. robimy sobie do tego ikonkę project
7. wlepiamy w tool typach c:iconx.
8. Nie ma punktu 5
9. Śmiejemy się bo sprawdzamy, ze faktycznie go nie ma
10. Cieszymy się grą :)

Sciagnij sobie z rodzynek lost in mine oraz franko nieocenzurowana wersję. Dokładnie tak ja przygotowałem wersje HDD tych gier. Możesz zobaczyć gotowe przykłady.
Nie wszystkie gry tak zainstalujesz. Mi udało się lost in mine, franko uncenzured, heliosferę. Lost in Mine się nie dało.



Benedykt Dziubałtowski
[#6] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #4

Tu się nic nie zmienia, tylko tworzy się plik tekstowy. Jeśli na każdej dyskietce są inne pliki, to możesz zawartość dyskietek wrzucić do jednego katalogu. Nieraz trzeba sprawdzić co się dziej w pliku startup-sequence (czasami można wywalić cracktro) i przepisać go do pliku wsadowego lub wywołać bezpośrednio po dokonaniu przypisoów

przypisy
execute s/startup-sequence
usunięcie przypisów


Ścieżki mogą być relatywne, ale nie pamiętam jak się oznaczało bieżący katalog.

Nie ma uniwersalnej metody, jest tylko przybliżona. Możesz pisać z jakimi grami masz problem, to może da rade pomóc.

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 17:17:25 przez rafgc
[#7] Re: Przerabianie gier pod WB

@rafgc, post #6

I o to mi chodziło.

Popróbuję i pewnie czegoś się nauczę ;)

Niestety nie mam magazynu Amiga, a jest tam zapewne sporo tego typu rzeczy opisanych.
[#8] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #7

Skopiowałem grę LION KING do folderu. W STARTUP-SEQUENCE jest wpisane tylko 'lionking'

W jakimś edytorze wpisałem co napisałeś, zapisałem w pliku start i co dalej?
Jak to teraz odpalić?
Plik ma ikonkę "młotka" i nie działa.
[#9] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #8

Musisz teraz albo nadać atrybut S temu plikowi, albo uruchomić go z wiersza poleceń execute start albo dorobić ikonkę.
[#10] Re: Przerabianie gier pod WB

@rafgc, post #9

Widzę że to nie takie proste.
Może kolejnym razem będzie łatwiej ale pierwszy raz musi zadziałać.

Zrobiłem ikonkę (coś nabazgrałem).

Co mam w tym pliku dokładnie wpisać?
Teraz mam:

Default tool iconX (plik skopiowałem do folderu - wiem że się da inaczej ale teraz to mało istotne ;) )
Tool types execute lionking

W folderze jest plik lkatro.exe i włącza się jakieś demko i tyle (w edytorze zmieniłem na ten plik i zadziałało).
Coś tam mi się udało ale jak odpalić grę?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 19:42:28 przez 11111olo

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 19:45:57 przez 11111olo

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2013 19:46:34 przez 11111olo
[#11] Re: Przerabianie gier pod WB

@11111olo, post #10

Ogarnąłem temat i nie jest faktycznie to takie trudne.

Zrobiłem jednak inaczej (trochę). Tworzę folder GRA i w nim znowu GRA i w nim są wszystkie pliki i foldery.
Wyżej jest tylko ikonka i skrypt.

Taki układ jest bardziej przejrzysty.
[#12] Re: Przerabianie gier pod WB

@rafgc, post #6

Jak dobrze pamiętam relatywnie oznaczało się tak
assign dysk_z_gra: ""
(na koniec dwa cudzysłowy) .
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem