kategoria: Instalacja gier
[#1] AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200
[#2] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Dorian3d, post #1

[#3] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Dorian3d, post #1

To tez jest ciekawe ale jakoś trudno mi uwierzyć, ze ta gra tak zasuwa na prawdziwym 68k.


Benedykt Dziubałtowski

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2013 18:33:21 przez Benedykt Dziubałtowski
[#4] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Benedykt Dziubałtowski, post #3

Ja mam 6-12 klatek na 060/80Mhz. Grac sie raczej nie da.

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2013 18:29:20 przez _arti
[#5] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@_arti, post #4

Wiesz, on przerabia cały kod na Age. Optymalizuje jakby napisał całego q 2 na age
Gadał coś, że jak zrobi to udostępni instalacyjną wersję gry.
[#6] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Dorian3d, post #5

tak , jasne , Na wierzchu amiga a pod biurkiem pc z winuae heheh. takie filmiki to bajer , niemożna wierzyć takim filmikom.
[#7] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@djpiotrs, post #6

Masz rację. Tak właśnie może być. Ale wiem też, że na Amidze różne cuda są możliwe. Dyskutowałem jakiś czas temu z koderem Cytadeli. Moje pytanie brzmiało tak: Czy dało by się wycisnąć jeszcze więcej niż to co w Cytadeli zostało zrobione. Dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy. Sporego kopa by Cytadeli dało to gdyby można było zastosować tekstury różnej wielkości bez skalowania ich przez cpu. Na to niestety nie było miejsca ani w pamięci ani na dyskietkach. Można przygotować tekstury tak aby były zoptymalizowane dla układów graficznych Amigi * to akurat było zrobione w Cytadeli. Gra była też pisana tak, żeby rozkazy mieściły się w całości w cache procesora.

Ogólnie to ja mu podam linka może on więcej coś napisze. Można wbrew pozorom zrobić bardzo wiele ale czy aż tak wiele aby quake na adze zasuwał w 640x480?

Benedykt Dziubałtowski
[#8] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Benedykt Dziubałtowski, post #7

link

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2013 21:34:24 przez Dorian3d
[#9] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Dorian3d, post #1

Ee... Jak właściwie on gra w tego Queja skoro nie korzysta z klawiatury (myszy ani joya też nie zauważyłem)? Chyba że ma bezprzewodowe...
[#10] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@recedent, post #9

Time demo mógł puścić albo wcześniej nagraną grę.

Benedykt Dziubałtowski
[#11] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@recedent, post #9

[#12] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Benedykt Dziubałtowski, post #3

to jest wersja hw 3d przeciez, pewnie z jagiegos voodoo, wiec ma prawo tyle klatek byc

widac to odrazu golym okiem po teksturach i dynamicznych swiatlach (ktore nie wiedziec czemu w wersji amigowej sa tego typu co w glquake 1 )
[#13] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@recedent, post #9

Na filmiku z bety 6 słychać wciskanie klawiszy klawiatury A1200 :)

Rzeczywiście nie wygląda to na tryb stricte softwarowy!

TUTAJ ten sam autor, trochę wcześniej tylko w "wersji" dla Voodo

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 11:49:18 przez BULI
[#14] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@XoR, post #12

Dynamiczne światła wyglądają tak samo na software'owym rendererze. Tekstury ciężko ocenić przy tej jakości filmu. Jak znajde czas to wam dziś nagram filmik w HD.


EDIT: tu można zobaczyć, że to nie Warp3D - driver AGA i charakterystyczne strzępy po nałożeniu pikselowej siatki na obraz.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 12:24:17 przez _arti
[#15] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@_arti, post #14

Co do efektu przeźroczystości to fakt, ale można pokombinować i wyłączyć to pod kartą/W3D- chyba odpalę Q2 pod piecem i sprawdzę grafikę w software- wydaję mi się, że powinna wyglądać dużo gorzej!
[#16] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Dorian3d, post #2

A ten DOSBOX? To nie przypadkiem SCUMM?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 14:06:21 przez BULI
[#17] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@BULI, post #15

Ja pamiętam grafikę softwarową na piecu w quake2. Efekty świetlne były co w tamtych czasach robiło spore wrażenie. Świetnie to było widać jak się stało w jakimś ciemnym pomieszczeniu bez świateł i strzelało się z balstera.

Po tym jak się później dorobiłem voodoo to już dopiero szał.


Benedykt Dziubałtowski
[#18] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@Benedykt Dziubałtowski, post #17

Autor nie jest znikąd, trochę portów popełnił np port DOOM'a BOOM
Tutaj z fajnym dodatkiem.
[#19] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@BULI, post #18

[#20] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@BULI, post #18

DOOM to na 040 chodzi jak błyskawica bez żadnych przeróbek
[#21] Re: AMIQUAKE 2 AGA - BETA 7 Amiga 1200

@djpiotrs, post #20

Hmm. Mi się na adze nie udało wyciągnąć więcej niż 15 fps. Trudno to nazwać błyskawicą. Natomiast na 040 i voodoo gra działa też 15 fps ale 640x480.

Benedykt Dziubałtowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem