[#1] HOMM2 AGA
Nie wiem czy ten watek juz byla ale popelniono port na AGA 030 - Heros 2 i nie jest to emulacja Maca

http://www.youtube.com/watch?v=1aNrylr1IpY



"Heroes of Might and Magic II
Port of game Heroes of Might and Magic 2 : The Succession Wars. This is PC game, but this version has been made out of a Mac 68k version.
Needs at least 030, OS v39 and uses 256 colors in 640x480 (so no ECS).
To play it, you need original data files, which i don't distribute. This archive only contains game and editor executables, but don't forget to read the included readme. If you have HOMM2 Gold edition, some SMK anims are missing in it, so you can find the files here
."
[#2] Re: HOMM2 AGA

@fibi, post #1

Próbowałem tego HOMM2 uruchomić na swojej A1200 z 30/50, ale nie dało rady. Nie wiem czy coś z plikami jest, czy coś z moją konfiguracją. Na YT wygląda bardzo interesująco.
[#3] Re: HOMM2 AGA

@fibi, post #1

A filmik jest z 060 i indivision AGA, na 030 pewnie będzie masakra.

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2013 14:05:03 przez fazior
[#4] Re: HOMM2 AGA

@fazior, post #3

No właśnie, czy możliwość uruchomienia na 030 jest potwierdzona przez kogoś? Bo nawet na 1260 ta prędkość to taka powiedzmy szczerze z dolnej granicy akceptacji

A tam nie widać tak naprawdę tego co najwięcej prędkości wymaga czyli samej bitwy.
[#5] Re: HOMM2 AGA

@Duracel, post #4

Uruchomienia tak, u siebie na real Blizzie 030 50MHz z 32MB sprawdzałem.
Grać z odrobiną dozą samozaparcia też się da, w końcu to strategia turowa. ;)
[#6] Re: HOMM2 AGA

@Duracel, post #4

A tam nie widać tak naprawdę tego co najwięcej prędkości wymaga czyli samej bitwy.


A skąd wniosek że najbardziej prędkości wymagają bitwy. Z moich obserwacji wynika że bitwy czy zamek to są najmniej wymagające rzeczy.
[#7] Re: HOMM2 AGA

@Shoonay, post #5

Grać z odrobiną dozą samozaparcia też się da, w końcu to strategia turowa.


Po zapoznaniu się z filmem stwierdzam że nawet w zamku odświeżanie jest fatalne. A jak wygląda sprawa "myślenia" komputerowych przeciwników? To kwestia sekund, czy raczej minut?
[#8] Re: HOMM2 AGA

@Mufa, post #6

A skąd wniosek że najbardziej prędkości wymagają bitwy


Stąd, że z tego co pamiętam w tej grze na PieCu, to w ekranie bitwy jest najwięcej animowanych elementów i zajmują one sporą powierzchnię.

Nie upieram się, ale tak wnioskuję z tego co pamiętam.
[#9] Re: HOMM2 AGA

@fibi, post #1

[#10] Re: HOMM2 AGA

@fibi, post #1

Problem jest z animacjami. Ściągnij ze strony autora i będzie OK. Gorąco polecam PFS3 do gry. Znaaaaaaaacznie przyśpiesza ładowanie zamków i bitew. Ewentualnie FFS i co najmniej 1000 buforów ale jest znacznie wolniej. Możliwe że gra pójdzie na 8MB RAM, ale zalecane jest 16MB.
[#11] Re: HOMM2 AGA

@Duracel, post #8


Stąd, że z tego co pamiętam w tej grze na PieCu, to w ekranie bitwy jest najwięcej animowanych elementów i zajmują one sporą powierzchnię.


Moje doświadczenia są takie. Przeszedłem kampanię wersji pecetowej uruchomionej pod DOSBoxem na X1000. Bitwy, zamek, szybkość myślenia komputera ok. Odświeżanie w czasie poruszania się po mapie - ledwie na granicy akceptowalności.
[#12] Re: HOMM2 AGA

@Mufa, post #11

To wina DOSBoxa PPC, jest nédzny, nie udaje nawet 486-20 MHz..ok, racja
[#13] Re: HOMM2 AGA

@fibi, post #1

Predkosc dzialania wyglada biednie.
Naprawde nie wiem, na co komu takie po(rto)twory.
[#14] Re: HOMM2 AGA

@Voyox, post #12

nie udaje nawet 486-20 MHz


To moze u Ciebie. DOSBox na PPC, oczywiscie nie pracuje w trybie JIT, wiec wyniki ma gorsze niz na porownywalnym X86 gdzie mozna sobie wlaczyc dynamic core. Niemniej na Amidze One X1000 spokojnie mozna poudawac 486. Przy czym gra grze nierowna, sa tytuly takie jak np. Tomb Raider w ktore grac sie nie da, choc na 486 sie dalo. Z drugiej strony sa gieki z minimalnymi wymaganiami Pentium 75, ktorymi z powodzeniem bawilem sie na DOSBox.

No ale odszedlismy nieco od tematu HoM&M II. Szkoda ze wersja amigowa nie dziala na kartach graficznych, bo chetnie bym potestowal. FHeroes 2, to jeszcze nie jest to czego oczekuje prawdziwy fan serii, wiec kazdej nowej inicjatywie dotyczacej Herosow i Amigi, kibicuje.
[#15] Re: HOMM2 AGA

@Mufa, post #14

Mufa, czy jesteś w stanie porzucić wszystkie animozje dla wątku w którym moglibyśmy porównać wydajność emulatorów na G5 i X1000? Ciekawi mnie jak to wygląda i co można zrobić, aby to jak najbardziej zoptymalizować?
[#16] Re: HOMM2 AGA

@pampers, post #15

Panowie ciagne watek dalej,
mam probem przy ladowaniu wyskakuje mi ze potrzeba ixemul.library v61
na aminecie znalazlem najwyzsze chyb 48,3
pomocy.
[#17] Re: HOMM2 AGA

@mwb113, post #16

http://sourceforge.net/projects/amiga/files/ixemul.library/

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2013 21:12:11 przez Norbert
[#18] Re: HOMM2 AGA

@mwb113, post #16

Przeciez port meynafa nie uzywa badziewia w stylu ixemul.library. No chyba, ze uruchamiasz open source port to wtedy pewnie jest ta biblioteka potrzebna.
[#19] Re: HOMM2 AGA

@Norbert, post #17

snopdos:
free_heroes_2 open ENV:LOGNAME blad
:USER -
:UID -
:GID -
:EUID -
:EGID -
:LANGUAGE ok
:LC_ALL blad
:LC_MESSAGES -
:LANG -
nie wiem gdzie tego szukac i co naprwic pomocy
SYSTEM mam 3.9.z bb4 jesli to pomoze
[#20] Re: HOMM2 AGA

@mwb113, post #19

To nie jest wersja AGA, wiec zapomnij o niej, bo na pewno masz za malo pamieci i brak karty graficznej.
Tu jest wersja AGA:
http://meynaf.free.fr/pr/index_en.html

Tylko musisz animacje sciagnac (chyba ze masz pelna wersje gry) ze strony meynaf'a albo wylaczyc je w CLI.
[#21] Re: HOMM2 AGA

@Don_Adan, post #20

Witam
Heroes of Might and Magic II - a wiec ruszyl
Dzieki Don Adan za lika do czesci grywalnej. OK
Powiem tyle ze nawet sie da pograc, na apollo 040/40 i AGAcie chodzi znosnie najgorze sa doczytywania.
[#22] Re: HOMM2 AGA

@mwb113, post #21

w sprawie doczytywania, to na partycji FFS dodaj dużo buforów np. 2000 lub przejdź na PFS lub SFS
[#23] Re: HOMM2 AGA

@mwb113, post #21

Szkoda tylko, ze nie ma chetnego muzyka do konwersji muzy z tej gry na Protrackera, bo wtedy wersja bylaby lepsza, no i meynaf mialby motywacje do przyspieszenia kodu, czyli konwersji z C na ASM.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem