[#1] Qake 2 AGA 1.09
Dla tych maruderów co kiedys twierdzili ze to sztuka dla sztuki i wolno...
http://www.youtube.com/watch?v=IAX4TZxI1jg&list=UU9S1OggS1XkNLVyjx6qm9PA

moim skromnym zdaniem ~20 fps i calkiem grywalnie..
[#2] Re: Qake 2 AGA 1.09

@fibi, post #1

Link nie działa ???

Poprawiłem i działa :
link

Tylko to już było i to nie Quake ale Wolf....ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2013 22:51:38 przez Voyox
[#3] Re: Qake 2 AGA 1.09

@fibi, post #1

Ale podlinkowałeś Wolfa (o czym był wątek zresztą), gdzie 20fps na 060 to naprawdę żaden wyczyn
[#4] Re: Qake 2 AGA 1.09

@_arti, post #3

Ja mam wrazenie ze to byl celowy zabieg goscia o kxywie Nova Coder


My new Amiga AGA port of Wolfenstein 3D..
This is running on my A1200 :)



Nie ma tam w podpisie slowa, ze jego A1200 ma karte turbo 060, dopiero w komentarzach ktos zapytal i dostal odpowiedz.
A wiec pytanie czemu autor nie podal takich informacji odrazu?
Pewnie po to by wzbudzic podziw, przynajmniej do pewnego czasu.
Ogolnie ten port jest nic nie warty.
[#5] Re: Qake 2 AGA 1.09

@selur, post #4

Warty jest o tyle, że można normalnie pograć ;) A to, że NovaCoder ma sześćdziesiątkę, to wiedzą chyba wszyscy.
[#6] Re: Qake 2 AGA 1.09

@Voyox, post #2

Koledze chyba o to chodziło:

link
[#7] Re: Qake 2 AGA 1.09

@rzeznik666, post #6

No tu z 15-17 fpsów jest. Bardzo ładnie.
[#8] Re: Qake 2 AGA 1.09

@fibi, post #1

tak sorki , wkradł sie błąd z linkiem i mialo byc tak :) http://www.youtube.com/watch?v=gWmpwGYM7ds
[#9] Re: Qake 2 AGA 1.09

@_arti, post #5

NovaCoder ma sześćdziesiątkę

Sorry zabrzmiało jakby miał na karku sześćdziesiątkę....
A tu Blizzardzik 060@ 80 MHz OK
Co do gry chyba jest więcej niż 15 klatek, gośc swobodnie gra, troszkę spowalnia podczas strzelania,, ale wizualnie jest dobrze,, jakby uzyskal 25-30 fps z przeciwnikami na planie, to idzie normalnie pociupać....

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 14:53:46 przez Voyox
[#10] Re: Qake 2 AGA 1.09

@Voyox, post #9

Więcej chyba nie. Pamiętaj, że wbrew PC-towo-konsolowiej propagandzie, takie 20fps to już właściwie płynny ruch. Minimalnie więcej ma PAL na TV a tu, na filmiku z YT, nie jest jeszcze tak idealnie.

jakby uzyskal 25-30 fps z przeciwnikami na planie, to idzie normalnie pociupać....

Takiej, stałej wartości, to nawet nie ma na Permedii i PPC
[#11] Re: Qake 2 AGA 1.09

@_arti, post #10

Dokładnie 25FPS w każdym miejscu na 68060 80MHz moim skromnym zdaniem jest niemożliwością, nawet gdyby wszystko zoptymalizować na max'a pod 68060. John Carmack jest naprawdę super programistą i jego algorytmy od początku wyciskały siódme poty (jestem pod wrażeniem jego pracy).
Pewnie jeszcze kilka rzeczy da się usprawnić, przepisać na bardziej optymalny kod, gdyby podmienić biblioteki na bezpośrednio assembler pod koprocesor 68060 i wykorzystać wszystkie jego możliwości, ale cudów nie będzie.
Nova odwalił kawał dobrej roboty, trzeba przyznać OK
[#12] Re: Qake 2 AGA 1.09

@flops, post #11

68060 brakuje odpowiedniego koprocesora. Ten w Pentium 60-120Mhz jest mniej więcej 2-krotnie szybszy, dlatego da się właściwie normalnie grać w Q2 już na P/120Mhz.


Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 16:09:58 przez _arti
[#13] Re: Qake 2 AGA 1.09

@_arti, post #12

Ślimaczo to działa. Wolf ma tak niskie wymagania że działa na padaczce 386 33MHz płynnie! gdzie doom do płynności to nawet na 486 66MHz nie daje rady - 100MHz albo i więcej potrzebuje.

Co ciekawe gdzieś pokazywałem że na mojej trzydziestce @45MHz doom działa całkiem przyzwoicie, czego o wolfie nie mogę powiedzieć i to jest bardzo dziwne, albo celowe zagranie koderów co pisali port.
[#14] Re: Qake 2 AGA 1.09

@11111olo, post #13

Tak czy inaczej, moim zdaniem Wolfenstein to...padło. Odpaliłem parę razy na 040/40 MHz i nie znalazłem odpowiedniego portu. Chyba lepiej zagrać pod ShpaeShifterem.

Ale wracając do samej gry. Gra jest cieńka. Po prostu cieńka i to nie ma znaczenia że była prekursorem.
Mamy lepsze tytuły na gołą A1200 i AGA z lat 90-tych :)

W końcu ktoś to musiał z siebie wygarnąć. Przestańcie już się ślinić nad tym dziadostwem. Wolfenstein to kiszka i paść. :)
[#15] Re: Qake 2 AGA 1.09

@Andrzej Drozd, post #14

Mi się tam Wolf podobał, przeszedłem go pod Shapeshifterem ustawiając rozdzielczość na 640x480, ale na ekranie 320x240, okienko Wolfa zmniejszyłem tak, aby mieściło się w niższej rozdzielczości i działał bardzo płynnie, na 060 z jakimś fikuśnym sterownikiem do grafiki. Ładnych parę lat później przeszedłem jeszcze raz Wolfensteina na... Nokii 6330 pod Symbianem.

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 17:26:14 przez gorzyga
[#16] Re: Qake 2 AGA 1.09

@fibi, post #8

Quake2 marnuje się w 256 kolorach na AGA. Film z Quake2 Warp3D na 68060@50 MHz

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 19:48:44 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#17] Re: Qake 2 AGA 1.09

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

Ale tutaj na Twoim linku pod Warp3D z akceleracją na 68060 50MHz wydaje się, że ten QII chodzi sporo wolniej, a powinien dużo szybciej (bo przecież procesor nie musi realizować teksturowania i oświetlenia). To znaczy, że port Nova jest bardzo szybki, jakby był pisany pod Warp3D to by bez najmniejszego problemu poszedł bardzo grywalnie na tej 68060 80MHz, a możliwe że również na 50MHz.
Tutaj port QI: http://www.youtube.com/watch?v=GMslODHyGVM
Wygląda że działa dużo szybciej, a ogólnie z tego co pamiętam, to QI tak naprawdę jest bardziej procesoro-rzerny od QII.
Jak będę miał kiedyś chwilę, to postaram się sprawdzić różne wersje portów QI i QII jak u mnie działają, jak w ogóle znajdę czas żeby podłączyć swoją A4000, bo na razie leży i się kurzy.


Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 22:11:03 przez flops
[#18] Re: Qake 2 AGA 1.09

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

A skąd wziąć Quake2 68k pod Warpa3D?

Mam Q2 pod PPC/W3D, podobno kiedyś był myk, że Hyperion na gwiazdkę wysyłał na maila wersję pod 68k?
[#19] Re: Qake 2 AGA 1.09

@BULI, post #18

To video jest zrobione na 060/50 i Voodoo 5 5000.
Widziałem, w komentarzach pod tym Video, że na 060/66 jest dużo płynniej. Pewnie na 060/80 to by ładnie hulało, a po optymalizacji to byłoby miód.
[#20] Re: Qake 2 AGA 1.09

@BULI, post #18

Chyba po zarejestrowaniu się na stronie Hyperiona można ściągnąć od nich.
[#21] Re: Qake 2 AGA 1.09

@flops, post #20

Może ktoś posiada w swoich zasobach?
[#22] Re: Qake 2 AGA 1.09

@BULI, post #18

Nie wiem, ale można napisać do autora filmu.
[#23] Re: Qake 2 AGA 1.09

@Sir_Lucas, post #19

No i film jest zamieszczony w 2010 roku, czyli przed tym jak Cosmos zoptymalizował Warp3D 68k.
[#24] Re: Qake 2 AGA 1.09

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #22

Warto spróbować :)
[#25] Re: Qake 2 AGA 1.09

@Andrzej Drozd, post #14

Andrzej, to znaczy że na 040 nie dało się grać ?

W sumie to nic takiego ten Wolfenstein, ale na parę chwil może być. Project Battlefield bardziej mnie wciagnął no i Monster rządzi!!! OK
[#26] Re: Qake 2 AGA 1.09

@(V)(I)mothe(P), post #25

W oryginalnej wersji QII z Hyperion na moim PPC 360MHz w MiniGL na Voodoo3 timedemo 1 pokazało wynik 24.4FPS w 640x480.
W software w 320x240 na PPC i RTG mam 24.1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem