kategoria: Pomoc w przejściu gry
[#1] Putty Squad - tipsy
Poniżej lista tricków i tipsów dla graczy, które udało mi się wykombinować grając w grę. Dopisujcie kolejne.

1. Im więcej uzbieranych gwiazdek, tym lepsza broń:
0 - 9 - standardowy cios pięścią
10 - 19 - super piącha
20 - 29 - strzał trzema strzałkami
30 - 39 - piącha elektryczna
40 - 49 - strzał trzema bombami
50 - 59 - strzał czterema strzałkami
60 - 69 - strzał czterema bombami

2. Kontakt z pułapkami i pociskami kosztuje nie tylko energię, ale również gwiazdkę.
3. Śmierć powoduje utratę wszystkich gwiazdek (a więc broni)
4. W dalszych etapach gwiazdek jest niewiele. Wydawać się więc może, że trudniej jest po stracie życia odbudować broń. Nie do końca. Zamiast zabijać żołnierzy (tylko żołnierzy), należy na nich skakać. Chowają się wówczas pod hełm i pozostają w takim stanie przez 2-3 sekundy. Jeżeli w tym czasie strzelimy w niego, zabijemy go plus dostaniemy gwiazdkę. Przy normalnym zabiciu żołnierza gwiazdki nie dostaniemy. Dodatkowo, żołnierze, na których naskoczyliśmy są dodatkowym bonusem punktowym na końcu etapu.
5. Literka P znaleziona w skrzyniach przywołuje statek Putty'iego. Statkiem nie możemy wylecieć poza dolną część planszy (do bocznej się odbijamy, podobnie jak i od statków przeciwnika). Lecąc statkiem możemy zrzucać nitrobomby, o ile jako Putty mieliśmy je w swoim arsenale wsiadając na pokład. Ze statku wysiadamy poprzez kombinację fire + dół lub fire + góra.
6. Czas lotu statkiem zależy od ilości energii, jaką posiadaliśmy do niego wsiadając. Podczas lotu statkiem energia nasza ubywa. Warto mieć to na uwadze, gdy chcemy wejść do statku (bo może się to nie opłacać, gdy mamy za mało energii) lub aby w odpowiednim momencie z niego wysiąść.
7. Nitrobomby służą do niszczenia zabunkrowanych żołnierzy, którzy rzucają kierowanymi granatami, opancerzonym bunkrów z piaskiem, większych przeciwników, których zabicie normalną bronią (oprócz bomb) jest trudne (żaby, czarodzieje, marchewki), a także do zabicia elektrycznych droidów (kontakt z nimi to natychmiastowa śmierć). Nitrobombę można popychać strzelając do niej, co jest pomocne przy zabijaniu elektrycznych droidów, gdy bomba musi się znajdować równolegle z nim.
8. Kota nie można zabić, ale można go chwilowo uśpić. Gdy leży, pełni funkcję trampoliny.
9. Gadżet żarcia dla kota (puszka z obrazkiem kota, a w kieszeni symbol rybki) przywołuje kota.
10. Gdy Putty przykleja się do podłoża (joystick w dół), może w ten sposób uniknąć kontaktu z niektórymi przeciwnikami. W tej postaci może również przeglądać swoją kieszeń (prawo/lewo), aby użyć danego gadżetu (fire).
11. Znaleziony na drodze śmietnik przywołuje tajnego agenta, który podrzuca losowy gadżet.
12. Gadżet okularów z nosem i wąsami pozwala być niewidzialnym dla wszelkiej maści żołnierzy
13. Gadżet okularów przeciwsłonecznych odsłania ukryte wejścia do bonusowych etapów.
14. Papryczka chilli daje nam tymczasową nietykalność.
15. Ser teleportuje w oddalone miejsce.
16. Nutka przywołuje grajka, który na pewien czas odwraca uwagę żołnierzy. Możemy ich wówczas wyeliminować bez obaw, że zostaniemy zaatakowani.
17. Latający astronauta to dodatkowe życie.
18. Putty może schodzić po drabinie w dół (fire+dół), ale w ten sposób można również spaść na platformę poniżej.
[#2] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #1

Zapomniałem o kodach do etapów:

2. YTREWQ
3. USTIJNIN
4. ELBARM
5. MEHYAM
6. SSENDAM
7. LLEB
8. TONKFEER

Dalej jeszcze nie doszedłem.
[#3] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #1

Ad9. Przywolany kot rowniez moze zostawic bombe zegarowa po czym odjezdza na deskorolce

19. W niektorych miejscach planszy sa trampoliny, je tez mozemy zabrac ze soba

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2013 20:42:15 przez Phibrizzo
[#4] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #1

Czy ta gra jest jedynie w tej wersji dwudyskietkowej ściąganej ze strony Systemu, czy jest już może wersja WHDL?
[#5] Re: Putty Squad - tipsy

@Duracel, post #4

[#6] Re: Putty Squad - tipsy

@Phibrizzo, post #5

Niby czytałem, ale po łebkach.
Moja wina :)
THX.
[#7] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #2

Kod do etapu 9. CIBARA

Nowy tips:

20. Elektryczny droid zawsze towarzyszy zabunkrowanemu żołnierzowi. Jeżeli żołnierz żyje, droid jest niezniszczalny i porusza się. Jeżeli zniszczymy żołnierza w bunkrze, droid przestanie się poruszać i dopiero wówczas będzie można wyeliminować go nitrobombą.
[#8] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #7

Elektryczny droid podobnie jak język żaby zabija przez sam dotyk dlatego lepiej nie ryzykować i go przeskoczyć.
Niektórych przeciwników nie da się zabić, albo wcale, albo gdy ma się zbyt słabą broń, za to można naskoczyć na kota żołnierza i pchnąć taki hełm-pocisk w kierunku innego przeciwnika.

Kota Drenzila - tego który nam pomaga nie przywołamy puszką z jedzeniem jeśli już gdzieś jest na planszy. Najlepiej jest go znaleźć, dać się kopnąć, zabrać bombę którą po sobie zostawił (dobra do niszczenia bunkrów jeśli nie mamy nitro). Dopiero wtedy postawienie puszki przywoła kota ponownie.
[#9] Re: Putty Squad - tipsy

@Gżegżółka, post #8

Elektryczny droid podobnie jak język żaby zabija przez sam dotyk dlatego lepiej nie ryzykować i go przeskoczyć.


E, tam... Co da się wykillować, trzeba wykillować, zgodnie z zasadą numer 7.

7. Nitrobomby służą do niszczenia zabunkrowanych żołnierzy, którzy rzucają kierowanymi granatami, opancerzonym bunkrów z piaskiem, większych przeciwników, których zabicie normalną bronią (oprócz bomb) jest trudne (żaby, czarodzieje, marchewki), a także do zabicia elektrycznych droidów (kontakt z nimi to natychmiastowa śmierć). Nitrobombę można popychać strzelając do niej, co jest pomocne przy zabijaniu elektrycznych droidów, gdy bomba musi się znajdować równolegle z nim.

Niektórych przeciwników nie da się zabić


Na razie znalazłem takich trzech: zielone kolce, zęby i fakir bez toreb z bombami.

Co do kota Dweezila... Nigdy nie korzystam z jego bomby. Nitro jest po stokroć lepsze i zawsze gdzieś sobie leży i nie muszę dać się kopnąć - szkoda czasu.
[#10] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #9

21. Żarcie z zielonych skrzyń regeneruje utraconą energię - może to banał ale nikt nie napisał

A tak poza tym, to wrażenia z gry są super. W tamtych czasach mogliby zarobić na tym sporo kasiurki.
Na mojej czterdziestce, grane z dysków, chodzi super płynnie. Grafika jest super i w ogóle cała gierka
zajefajno-jedwabista. Obawiam się tylko że dla najmłodszych może być trochę za trudna.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2013 01:16:32 przez Radek_Cz
[#11] Re: Putty Squad - tipsy

@Radek_Cz, post #10

21. Żarcie zostaje po rozbiciu skrzynki i nie znika, więc warto zjeść tylko tyle by zregenerować zdrowie, resztę zostawić i wrócić później (np kiedy nie mamy sprężyniki a chcemy się dostać wyżej Putty może się nadmuchać jak balonik, ale traci na tym trochę energii).
[#12] Re: Putty Squad - tipsy

@Gżegżółka, post #11

O tym nie wiedziałem. Jak można się nadmuchać?
[#13] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #12

Żeby putty zmienił się w balonik trzeba szbko wciskać strzałkę do góry. Blob zacznie pęcznieć i powoli się unosić, ale też powoli tracić energie.
[#14] Re: Putty Squad - tipsy

@Gżegżółka, post #8

Kota Drenzila - tego który nam pomaga nie przywołamy puszką z jedzeniem jeśli już gdzieś jest na planszy
To nie jest prawda. Może chciałeś użyć przedmiotu w miejscu gdzie się ich nie da użyć. Są takie, na przykład rozsuwające się pułki w pierwszej planszy.
[#15] Re: Putty Squad - tipsy

@Radek_Cz, post #14

Poniekąd to prawda. Jeżeli Dweezil chodzi gdzieś w okolicy, np. platforma niżej, a tym jesteś platformę wyżej, kot nie przyjdzie. Czasami jednak ten dystans, kiedy on przyjdzie a kiedy nie jest trudny do oszacowania.
[#16] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #15

Kilka innych tipsów:
Warto wchłaniać rakietowe impy - można używać ich rakiet do niszczenia bunkrów z uwięzionymi blobami;
Bomba od kota jeśli nie zostanie zabrana to sama wybuchnie, kiedy się ją podkłada dobrze się stopić z podłożem bo jej wybuch rani też Putty'ego;
helikopter zrzucający żołnierzy z rakietnicami to dobre źródło gwiazdek jeśli mamy ich za mało
[#17] Re: Putty Squad - tipsy

@Gżegżółka, post #16

helikopter zrzucający żołnierzy z rakietnicami to dobre źródło gwiazdek jeśli mamy ich za mało


Pod warunek, że na wyskakujących żołnierzy będziesz naskakiwać (tips nr 4). ;)
[#18] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #17

Racja, inaczej nie dadzą gwiazdki.
Bossa w ostatniej planszy trzeba bombardować nitro z statku (i oczywiście uwolnić kilka blobów). Dobrze żeby zaznajomić się z obsługą tego pojazdu wcześniej, kluczowe jest aby dodawać trochę gazu do góry co chwilę, inaczej statek zacznie za szybko spadać i stanie się nie sterowny. Boss w pewnym momencie puszcza samonaprowadzający się czar-teleport, trzeba wtedy odlecieć na chwilę inaczej trafimy do ukrytej planszy z której trzeba się wydostać i po wydostaniu powtarzać etap z bossem raz jeszcze.
[#19] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #1

Wszystko co tutaj koledzy piszą można wyczytać z dołączonego do gry manuala w formacie .doc.
Jak ktoś dobrze zna angielski - może po prostu przetłumaczy instrukcję?
[#20] Re: Putty Squad - tipsy

@sVC6MWEk, post #19

Na pewno nie wszystko.
[#21] Re: Putty Squad - tipsy

@mailman, post #20

Nie no - z tym "wszystko" przesadziłem. Miałem na myśli większość - np. gwiazdki są elegancko rozpisane, co robią poszczególne przedmioty też.

BTW
Czy ktoś wie jak się nazywa ten zielony przedmiot?

Po jego użyciu Putty robi to co widać na obrazku.
[#22] Re: Putty Squad - tipsy

@sVC6MWEk, post #21

To są jakieś tam atomy :) Putty otrzymuje je po stopieniu się do podłoża i absorbowaniu impów z fajerwerkami. Kiedy absorbujemy takiego impa Putty może odtworzyć jego atak i strzelić fajerwerkiem. To dobry sposób na niszczenie okopów z zasiekami które blokują dostęp do niektórych blobów.
[#23] Re: Putty Squad - tipsy

@Gżegżółka, post #22

impów z fajerwerkami?
Wiem o rozwalaniu okopów przez kota i jego bomby, ZID'a (Nitro).
Akurat zaciekawiło mnie czy posiadając "Atoma" można wykonać inny atak niż strzał rakietą?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem