Poniżej lista tricków i tipsów dla graczy, które udało mi się wykombinować grając w grę. Dopisujcie kolejne.
1. Im więcej uzbieranych gwiazdek, tym lepsza broń:
0 - 9 - standardowy cios pięścią
10 - 19 - super piącha
20 - 29 - strzał trzema strzałkami
30 - 39 - piącha elektryczna
40 - 49 - strzał trzema bombami
50 - 59 - strzał czterema strzałkami
60 - 69 - strzał czterema bombami
2. Kontakt z pułapkami i pociskami kosztuje nie tylko energię, ale również gwiazdkę.
3. Śmierć powoduje utratę wszystkich gwiazdek (a więc broni)
4. W dalszych etapach gwiazdek jest niewiele. Wydawać się więc może, że trudniej jest po stracie życia odbudować broń. Nie do końca. Zamiast zabijać żołnierzy (tylko żołnierzy), należy na nich skakać. Chowają się wówczas pod hełm i pozostają w takim stanie przez 2-3 sekundy. Jeżeli w tym czasie strzelimy w niego, zabijemy go plus dostaniemy gwiazdkę. Przy normalnym zabiciu żołnierza gwiazdki nie dostaniemy. Dodatkowo, żołnierze, na których naskoczyliśmy są dodatkowym bonusem punktowym na końcu etapu.
5. Literka P znaleziona w skrzyniach przywołuje statek Putty'iego. Statkiem nie możemy wylecieć poza dolną część planszy (do bocznej się odbijamy, podobnie jak i od statków przeciwnika). Lecąc statkiem możemy zrzucać nitrobomby, o ile jako Putty mieliśmy je w swoim arsenale wsiadając na pokład. Ze statku wysiadamy poprzez kombinację fire + dół lub fire + góra.
6. Czas lotu statkiem zależy od ilości energii, jaką posiadaliśmy do niego wsiadając. Podczas lotu statkiem energia nasza ubywa. Warto mieć to na uwadze, gdy chcemy wejść do statku (bo może się to nie opłacać, gdy mamy za mało energii) lub aby w odpowiednim momencie z niego wysiąść.
7. Nitrobomby służą do niszczenia zabunkrowanych żołnierzy, którzy rzucają kierowanymi granatami, opancerzonym bunkrów z piaskiem, większych przeciwników, których zabicie normalną bronią (oprócz bomb) jest trudne (żaby, czarodzieje, marchewki), a także do zabicia elektrycznych droidów (kontakt z nimi to natychmiastowa śmierć). Nitrobombę można popychać strzelając do niej, co jest pomocne przy zabijaniu elektrycznych droidów, gdy bomba musi się znajdować równolegle z nim.
8. Kota nie można zabić, ale można go chwilowo uśpić. Gdy leży, pełni funkcję trampoliny.
9. Gadżet żarcia dla kota (puszka z obrazkiem kota, a w kieszeni symbol rybki) przywołuje kota.
10. Gdy Putty przykleja się do podłoża (joystick w dół), może w ten sposób uniknąć kontaktu z niektórymi przeciwnikami. W tej postaci może również przeglądać swoją kieszeń (prawo/lewo), aby użyć danego gadżetu (fire).
11. Znaleziony na drodze śmietnik przywołuje tajnego agenta, który podrzuca losowy gadżet.
12. Gadżet okularów z nosem i wąsami pozwala być niewidzialnym dla wszelkiej maści żołnierzy
13. Gadżet okularów przeciwsłonecznych odsłania ukryte wejścia do bonusowych etapów.
14. Papryczka chilli daje nam tymczasową nietykalność.
15. Ser teleportuje w oddalone miejsce.
16. Nutka przywołuje grajka, który na pewien czas odwraca uwagę żołnierzy. Możemy ich wówczas wyeliminować bez obaw, że zostaniemy zaatakowani.
17. Latający astronauta to dodatkowe życie.
18. Putty może schodzić po drabinie w dół (fire+dół), ale w ten sposób można również spaść na platformę poniżej.