kategoria:
[#1] Wolfenstein 3D dla CD32
Powstaje Wolfenstein 3D na gola CD32.
http://eab.abime.net/showthread.php?t=74074

Na razie dziala jak dziala, ale sadze ze wielu wlascicieli CD32 sie skusi ;)

Youtube
[#2] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@tom256, post #1

Mnie nie skusi. Żenująca wersja
[#3] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@KingJulian, post #2

rzeczywiście wstyd. Tutaj 68000 7 Mhz:
link
[#4] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@KingJulian, post #2

Lepszej która zadziała na gołej CD32 raczej nie będzie. :P Póki co jest to raczej bardzo wczesna beta.
[#5] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@charliefrown, post #3

Cóż... "Zasługa" legendarnych czipsetów Amigi. Tych samych do których co dzień jubi składa pokłony ;)
Wersja z Genesis zaskakująco dobra !
[#6] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@lda, post #5

nie chipset a kiepscy programisci.
[#7] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@kiero, post #6

jasne... :)
[#8] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@charliefrown, post #3

Gdyby na CD32 osiągnęli taki poziom płynności i wielkości okna jak na tej Sedze z linka powyżej, to byłoby ok.

Sądzę, że to osiągalne gdyby wykorzystać AKIKO. Wszak Doom na CD32 ma kilka klatek więcej niż na analogicznej A1200.
[#9] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@tom256, post #1

Oby w finalnej wersji gra chodziła płynniej i na większym oknie :)
[#10] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@Duracel, post #8

A czy ktoś wie jak je wykorzystać? Powstało tylko kilka tytułów w czasach świetności Amigi, więc teraz ... . Swoją drogą dlaczego oni nie wsadzili mocniejszej 020 do tej konsoli!! Zmarnować taki potencjał.
[#11] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@Ender, post #10

Ba, pomógłby nawet jeden megabajt pamięci fast...
[#12] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@Ender, post #10

link

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2014 19:48:16 przez Dorian3d
[#13] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@tom256, post #1

Jako właściciel CD32 skuszę się :) Nowe gry to jest czego potrzeba.
[#14] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@Duracel, post #8

Port korzysta z funkcji WriteChunkyPixels, która wykorzystuje Akiko automatycznie. Aby osiągnąć poziom Segi należałoby zmniejszyć ilość kolorów i przepisać port do assemblera, co na Sedze uczyniono.
[#15] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@cholok, post #14

Słyszałem że wczesna wersja portu zapisuje dwa razy do pamięci pozycje wrogów i teraz programista pracuje nad tym aby to zoptymalizować. Cd32 była by szybsza gdyby procesor był w wersji pełnej a nie ekonomicznej. Secundo - podobnie jak w Mega CD (albo Sega CD) można by do chipsetów dać wbudowane instrukcje odpowiedzialne za skalowanie i rotacje obiektów. Koniec gdybania, moim zdaniem pomysł na port trafiony w dziesiątkę :)
[#16] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@Gżegżółka, post #15

W czym by pomogła (w kwestii szybkości CD32) pełna wersja 68020?
[#17] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@wali7, post #16

W niczym. Predkosciowo sie nie roznia. Ogólnie już kiedyś oglądałem te źródła i sporo można poprawić. Nie widzę powodu dla którego wolf nie miałby chodzić akceptowalnie na cd32.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 11:29:33 przez kiero
[#18] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@kiero, post #17

A niechciałbyś w to zerknąć w wolnej chwili? ;) Fajnie by było mieć port działający na 68000 i 1MB RAM. Nawet kosztem jakichś ograniczeń... a jeśli już o nich mowa, to jest to co prawda droga na skróty ale dodanie opcji pikseli 2x1 i trybu scanline mogłoby stanowczo przyspieszyć grę.
[#19] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@_arti, post #18

Nie, nie chce mi się nad tym siedzieć. A na pewno nie nad wersją dla a500. Kod jest relatywnie prosty. Nawet ktoś z małą wiedzą o programowaniu dla amigi/asemblera mógłby to poprawić tak żeby działało na cd32. Odpada tutaj c2p. Trzeba przyspieszyć rysowanie przezroczystych obiektów (jest po prostu masakrycznie nieoptymalne). Rysowanie ścian też można przyspieszyć pewnie 2x kosztem minimalnej utraty dokładności. No ale jeżeli nie znajdziesz kogoś kto zechce przysiąść a nie tylko skompilować to nie będzie lepiej działać...
[#20] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@kiero, post #19

Portów Wolfa powstało na Ami co najmniej 5. Chcesz powiedzieć, że wszyscy to "tylko skompilowali"? :( Skoro to takie proste i oczywiste, nawet dla mniej rozgarniętego programisty, to czemu nadal wymaga 060? (To nie do ciebie, kiero, to pytanie retoryczne.)

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 12:29:07 przez _arti
[#21] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@_arti, post #20

Nie widziałem źródeł każdego z nich. Chętnie zerknę na ten który chodzi najlepiej. Widziałem źródła awolfa (0.7) który podobno chodził na 030. Praktycznie nic nie było przepisane na asma + to co w C też nie było w najlepszym stanie...
[#22] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@_arti, post #20

A czy ktoś wie na podstawie jakich źródeł były robione owe porty ? Chodzi mi o to czy portowano z oryginalnych źródeł dla MS-DOS.
Czy były to źródła z wersji dla SNES i Aple IIgs, gdzie ponoć (gdzieś to wyczytałem tylko nie pamiętam gdzie, bo to było dość dawno) właśnie ta wersja była lepiej napisana.
[#23] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@tom256, post #1

Trzeba dać gościowi troszkę czasu, skoro to beta, to pewnie efekt końcowy będzie dużo lepszy.
Tutaj jak to działa na 286: http://www.youtube.com/watch?v=6Gvz6PMtEuU

W teorii, na CD32 z wykorzystaniem Akiko powinno chodzić przynajmniej tak szybko jak na tym 286. Tylko trzeba najważniejsze fragmenty napisać w asm, tak żeby jak naj-optymalnie wykorzystywały szczątkowy cache 68020, i nie rysować ekranu funkcjami systemu, tylko wrzucać bezpośrednio dane do rejestrów Akiko i później na ekran.

W internecie gdzieś jest jakiś minimalny opis, jak korzystać z Akiko, o ile pamiętam, wrzuca się parę bajtów w chunky, a na wyjściu otrzymuje się te kilka bajtów już w planar.
[#24] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@asman, post #22

Tu nie chodzi tylko o to, że to jest C. Nawet wersję w C można przyspieszyć. Oryginalna wersja jes tutaj: https://github.com/id-Software/wolf3d i jak widać jest dużo więcej w asmie.
[#25] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@asman, post #22

AWolf3D na którym bazuje wersja dla CD32 jest portem z PSP (na aminecie są źródła).
[#26] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@charliefrown, post #3

Fajny port, może niedługo go sprawdzę u siebie.
Tutaj 68000 7 Mhz to nie jedyny procesor w SMD

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2014 14:32:48 przez BULI
[#27] Re: Wolfenstein 3D dla CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #25

AWolf to port bazujący na PSP, w całości w C poza funkcjami rysującymi ściany z tego co pamiętam.
Dodatkowo zoptymalizowana pod kątem małego okna, co czasem wychodzi w dziwnie wyglądającej grafice.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem