[#1] Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora
Fast Brain
=======

Słowo od autora:

Autorem gry Fast Brain jest Paweł "Rymek" Rzucidło (program, grafika, muzyka i dźwięk). Gra powstała w latach 1992-93 (około 14 miesięcy pracy). Została w całości napisana w asemblerze i przetestowana na A500, A500+, A600, A1200 i Amidze CDTV. Program został wydany w serii ok. 200 egzemplarzy. Recenzje Fast Braina ukazały się w czasopiśmie C&A oraz magazynie Amiga.
W 2014 roku gra niemal cudem została odratowana z ostatniej kopii będącej w posiadaniu autora.
Podczas spotkania miłośników Amigi w WDK w Rzeszowie dysk z Fast Brainem uruchomił się po 20 latach hibernacji, a następnie po kilku bardzo stresujących próbach został przetworzony do pliku DMS. Szczególne zasługi w odratowaniu gry mają Grzegorz "Red Fred" Karpiak (wspólnik z grupy Fabryka Realnej Fikcji, inicjator przywrócenia pamięci o programach Fast Brain, ZGZ i Batalion), Michał Piętal (organizator cyklu spotkań miłośników Amigi w 2014 roku w Rzeszowie) i Jacek "pong" Kremski, który dokonał replikacji i transformacji ostatniej zachowanej kopii do postaci DMS. Do uruchomienia gry potrzebna jest nadal oryginalna tabela kodów, która została udostępniona publicznie przez autora wraz z uwolnioną licencją Fast Braina.



Link do pobrania

Archiwum zawiera 2 pliki w formacie ADF:
1) FastBrain.adf - z niego uruchamiamy grę.
2) FastBrainReadme.adf - dysk bonusowy z plikami i zdjęciem pamiątkowym w formacie IFF, dostępny z poziomu Workbencha,

Kody do uruchomienia gry:

1 2 3 4 5

1 C B D J G

2 K E I L P

3 M A N O H

4 Q R S T U

5 F W X Y Z


Jeśli gra się spodoba autor wyraża szczerą chęć umieszczenia jej w "Rodzynkach" na PPA. Proszę Administratorów portalu o kontakt w tej sprawie ze mną.

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2014 02:01:54 przez pong777
[#2] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@pong777, post #1

Grywalnosc kiepska ale za to technicznie dobra.
Plynny skrol, animacje, szybka reakcja klawiszy, intro - widac ze pisane w asmie OK
[#3] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@selur, post #2

Super,wciąga.Udało mi się wygrać tylko 800 pkt.
[#4] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@selur, post #2

Plynny skrol, animacje, szybka reakcja
klawiszy, intro - widac ze pisane w
asmie


no. Tak jak Turrican II. siedzi, pije i chrupki
[#5] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@pong777, post #1

Proponuje i polecam na przyszlość robic kopie dyskietek do ADF a nie DMS.
W przeszlości wszystko pakowalo sie do DMS (mniejszy plik), ale w ten sposób wiele dem czy plikow zostalo utraconych na zawsze.
Pakujac do DMS tracimy skasowane pliki, ktore w ADF "przeżywają".

Tylko ADF.
[#6] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@Norbert, post #5

A najlepiej robić kopie w rożnych formatach pomysł Polecam OK
Grę obadam później pomysł
[#7] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@selur, post #2

Gra technicznie prezentuje się świetnie, tak jak pisałeś płynny scrool + bardzo ładny efekt perspektywy w tle (rysowanie horyzontu).
Sama gra oferuje kilka zestawów klocków na screenie powyżej jest akuratnie wersja najmniej widowiskowa z klockami czarno białymi, ale bardzo praktyczna gdy ktoś odpalał grę na czarno-białym monitorze (tak też używano kiedyś takich i te klocki stworzono specjalnie z myślą o takich użytkownikach).

Co do stopnia trudności to na początku wydaje się wysoki, ale poświęcona chwila na rozszyfrowanie zasad znacznie ułatwia zabawę i daje sporo radości- polecam sprawdzić OK
[#8] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@Norbert, post #5

Problem nie polegał na tym że to DMS czy ADF ale na zgraniu do obrazu dysku dość starej dyskietki którą łyknęła dopiero trzecia stacja dysków.

Info sprzed kilku minut:

Mamy też zgodę na upublicznianie programów edukacyjnych firmy AstecSoft. Szczegóły już niedługo.

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2014 17:32:51 przez pong777
[#9] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@Norbert, post #5

Ja proponuje nie uzywac danego programu do robienia kopii dopoki sie nie nauczylo go obslugiwac. Obsluga DMS-a nie jest zbyt skomplikowana. Bynajmniej DMS nie pomija zadnych danych przy archiwizacji, o ile ktos ma prawidlowe ustawienia albo wie co robi. Ja znam tylko jedna gre, ktora ma utracone dane, to jest Rock Challenge, ale tutaj ktos uzyl BAMCOPY z XCopy do jej skopiowania, no bo to szybciej. DMS ma podobna opcje, ale to jest tylko opcja, a nie mus.
[#10] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@Don_Adan, post #9

Jak nazywa się odpowiednik trybu kopiowania NIBBLE z XCopyPro w DMS? Czy to właśnie BAMCOPY?
[#11] Re: Fast Brain - gra z 1992 udostępniona za zgodą autora

@pong777, post #10

Nie, to jest DEEP, ale ten tryb maja tylko starsze wersje DMS-a.
Odpowiednikiem BAMCOPY w DMS jest tryb Bitmap AUTO.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem