kategoria: Pomoc w przejściu gry
[#1] UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju
Witam
Po długiej przerwie uruchomiłem jedną z moich ulubionych gier, UFO. Szło mi nieźle dopóki na uziemionym Battle Ship nie natrafiłem na PSI (po uprzednim zabiciu ok.10 przy stracie 1) i skończyło się eliminacją całej mojej drużyny. Prosiłbym o pomoc, wspólne stworzenie drzewka rozwoju pozwalającego na szybki rozwój technologii co pozwoli na uniknięcie takich przypadków (nie na 100%, z grania w UFO ca 10 lat temu pamiętam że losowo można trafić na PSI już na początku :) ).
Korzystając z bardzo dobrego poradnika do gry autorstwa Aleksandra "Ollo" Giedyk (Strefa Gier-Poradniki) wypisałem takie skróty:
BROŃ: Laser Weapon - Laser Pistol - Laser Rifle ==== Plazma Weapon - Plazma Pistol + Clip - Plazma Rifle+Clip - Heavy Plazma+Clip - Plazma Cannon (najlepsze działa okrętów)
PANCERZ: Alien Aloys - Personal Armour - Power Suit - Flyinig Suit
OKRĘTY: research zdobytych elementów UFO - Firestorm - Lighting - Avenger
OBRONA BAZY : Rakietowa - warto tylko Fuzion Baal Launcher+Ball - 4 wyrzutnie
Graw Shield (opóźnia UFO, 2 x obrona) ==== Mind Shield (chroni bazę od wykrycia?)
PSI (obrona-atak): żywy doktor? - laboratorium PSI???
Bardzo proszę o rozwinięcie.
morian
[#2] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@morian, post #1

Nie pamiętam dokładnie... ale wydaje mi się że musisz Etherealsa złapać (żywego), albo wysokiego ranga Sectoida który posiada zdolności PSI, później będziesz mógł PSI temat zbadać, następnie Psionic Labs, PSI-AMP.
[wyróżniony] [#3] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@morian, post #1

Jeśli zacząłeś mieć "problemy psychiczne" dopiero pod koniec misji to najwyraźniej trafiłeś na Sectoid Leadera, albo i kilku (czyli na pokładzie byli klasyczny "szarzy"). Gdyby to były Ethearale to byłoby masakrycznie ciężko od samego początku, bo zwyczajnie wszystkie Ethearale psionizują. Ale oni pojawiają się dopiero później w grze (po kilku miesiącach na biednie).

Generalnie - jeśli obcy Cię nie widzą, to (przynajmniej teoretycznie) psionizować nie powinni. Poza tym - masz w drużynie osoby wybitnie podatne na atak psychiczny (po prostu ze słabymi wskaźnikami PSI) - i takie osoby należy trzymać z dala od pierwszej linii w misjach, gdzie trafiasz na psioników, a najlepiej broni/granatów nie dawać im do ręki, tylko do plecaka. No i jeszcze jedno - czołgi są na psionizowanie naturalnie odporne. Możesz to wykorzystać (chyba że się kosmity zaszyli na górnym pokładzie UFO), albo po prostu poczekać aż wszyscy wyjdą (po kilku/nastu turach po prostu muszą wyjść, bo taki mają algorytm), wyjść z ukrycia i powystrzelać dziadów.

Co do wynalazków - do Power Suita będziesz potrzebował jeszcze Elerium 115 i UFO Power Source. A do Psi Lab i Psi Ampa - trzeba przebadać obcego o takich mocach (czyli Sectoid Leadera albo dowolnego Ethearala). Tylko najpierw trzeba złapać żywcem, czyli Small Launcher i Stun Bomb będą Ci potrzebne (przyznam, że Stun Rodem nie próbowałem usypiać Sectoid Leadera i nie sądzę, żebym kiedykolwiek zechciał).
[#4] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@recedent, post #3

Witam
Niestety to były Etherale. W okręcie nie zetknąłem się z władającymi mocami PSI (tam zlikwidowałem ok. 6-7, w pobliżu lądownika 3). Przynajmniej 2 było ukryte daleko od (teren górzysty) lądownika bo sprawdzałem tankiem plazmą - wszedłem do okrętu sześcioma a 4 zostawiłem w odwodzie + czołg. Opanowali tą czwórkę, załatwili czołg - zrobili pułapki na wyjściu i mnie wykończyli. Jestem dość daleko (październik), mam trzy bazy a 4 bazy UFO zlikwidowałem, Avenger w budowie, w badaniach Mars- również pancerze i broń na maxa. Dzisiaj złapałem Etherala w centum bazy nr 4, bawiłem się stun bomb (3 poskutkowała) ale 2 pozostałych użyło blastera i wykończyli złapanego i 2 moich. No cóż ja również użyłem blastera i nie było co zbierać (w centrum dowodzenia są materiały wybuchowe). Obawiam się że zaniedbałem łapanie żywca (kilka innych typów obcych, żywych wpadło w moje ręce przy okazji- zbadałem). Akurat nie wiedziałem że wystarczy soldier Etherala więc polowałem na dowódców, medyków (stąd wyprawa na Marsa), jak złapię i zbadam to zostanie ok 4 m-cy szkolenia + ok. 2 wyćwiczenia. Bardzo dziękuję za informację.
morian
[#5] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@morian, post #4

Jeżeli chodzi o moce psi to rzeczywiście trafia się czasem na nie na początku, ale też po wielu miesiącach też się zdarza. Po znalezieniu odpowiedniego obcego - czyli którykolwiek ethereal lub sectoid w randze commander lub leader ( można takiego złapać i uciec z jego ciałem ) - zaczyna się kilkumiesięczne oczekiwanie na efekty. Najpierw trzeba go zbadać, potem wybudować psionic laboratory i dopiero na początku następnego miesiąca szkolić ludzi, by po kolnym miesiącu zobaczyć że większość ma tak niską obronę psi że trzeba ich wyrzucić. Najlepiej wybudować kilka psilabów bo z jednego w którym mieści się 10 żołnierzy może nikt się nie nadawać. Ja buduję cztery, i z tych ludzi już jest jakiś wybór. Najlepiej jak mają 99 obrony ale to rzadko się trafia, takich co mają 80 obcy już nie przejmą choć mogą oni spanikować.

Ja albo nie wysyłam żołnierzy przed pierwszym miesiącem szkolenia na misje na battleshipy lub terrorshipy z etherealami lub sectoidami, lub oszukuję i używam programu Ufoeditor więc wiem wcześniej o tych lepszych i ich wysyłam ( wiem wiem tak się nie robi ) a resztę ludzi zwalniam dopiero po pierwszym szkoleniu. Można też właśnie wysyłać i sprawdzić w boju który jest słaby nie dając żadnemu innej broni niż Stunrod, i usypiać tych spanikowanych lub przejętych choć ci przejęci mimo uśpienia są uznawani za obcych.

Jeśli chodzi o broń ja czasem gram całą grę z laser rifle która wystarcza na każdego, choć w ufopedii pisze że niektóre alieny są na tę broń odporne.

Szybki rozwój technologii może być trudny jeśli będziesz czekał aż naukowcy łaskawie wpadną na pomysł jak zbadać jakiś artefakt. Raz się tak bawiłem dając po paru naukowców na problem, i czekałem na niektóre 3 miesiące aż któryś krzyknął Eureka. Niestety trzeba dawać po jednym naukowcu na wszystko co mamy do zbadania i sprawdzić które zadania się uruchomiły, resztę likwidujemy i próbujemy od nowa.

Ciąg dalszy w komentarzach do artykułu o ufo bo tu zaginie.
[#6] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@prophesore, post #5

Witam
Dziękuję za poradę i proszę o jeszcze jedną. Mam 2 bazy z załogą - 3 bez. Niestety główna baza jest zapełniona budynkami i nie będę miał gdzie wybudować psionic laboratory- może wiesz jak zlikwidować niepotrzebne budynki np. small radar (najwyżej zbuduję w 2).
Naukowców mam komplet po 50 i daję 50 na rozwiązanie każdego problemu - sprawdzone dawno temu i działa najlepiej, oczywiście decyduje też kolejność rozwiązywania a tej nie pamiętam. Laser Rifle jest dobra ale lepsza jest Plazma Rifle a najlepsza Heavy Plazma - sprawdź na mutonach.
morian
[#7] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@morian, post #6

Likwidowanie budynków jest dziecinnie proste - wystarczy na budynku kliknąć myszką. Gra zapyta Cię czy wyburzyć.

Laser Rifle ma dwie niezaprzeczalne zalety - potrafi strzelać w trybie autofire i nie potrzebuje amunicji. W to, że Heavy Plasma jest najlepszą bronią nikt nie wątpi, ale "dla sportu" przeszedłem kiedyś całą grę na laserach (no dobra, samoloty zaopatrzyłem jednak w Plasma Beam, bo inaczej byłaby masakra).
[#8] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@recedent, post #7

Z mojego doświadczenia wynika że Plasma Rifle też jest całkiem OK. Za to heavy laser to było rozczarowanie.
[#9] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@recedent, post #7

Witam
Dziękuję za pomoc w tworzeniu drzewka (i w innych sprawach), może dzięki niemu nowi gracze poznają, polubią jedną z najlepszych, może najlepszą grę na Amigę. Również powracającym po długiej przerwie z demencją, sklerozą tak jak ja na pewno ono się przyda :). Uzupełniam dzięki forumowiczom dane i oczywiście nadal proszę o uzupełnienia (przy okazji 2 żywe Etherale trzymam w Examination Room :)) ).

BROŃ: Laser Weapon - Laser Pistol - Laser Rifle
Plasma Weapon - Plasma Pistol+Clip -Plasma Rifle+Clip - Heavy Plasma+Clip - Plasma Cannon (najlepsze działo dla okrętów)
PANCERZ: Alien Alloys - Personal Armour - Elerium 115 - UFO Power Source - Power Suit
- Flyinig Suit
PSI: badanie żywego: Sectoid Leadera lub dowolnego Ethearala - PSI - Psi Lab - Psi Amp - Szkolenie żołnierzy po 10 w Psi Lab
CZOŁGI: HoverTank Plasma
OKRĘTY: Alien Alloys-Elerium 115-UFO Navigation-UFO Power Source-UFO Construction - Frestorm - Lighting - New Fighter Craft - Avenger
OBRONA BAZY: Fuzion Ball Launcher+Ball - 4 wyrzutnie po 2 Ball
Graw Shield - pozwala na oddanie 2 x więcej strzałów z Launcher Baal
Mind Shield - chroni bazę od wykrycia niestety nie zawsze
WYCIECZKA NA MARSA: Alien Origin - The Martian Solution - Cydonia or Bust (Avenger)
morian
[#10] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@morian, post #9

Nie masz Hyperwave decoder. To urządzonko pozwala określać typ UFO, rasę załogantów i cel misji. Bez tego nigdy nie będziesz wiedzieć, na jaką rasę się natkniesz. Musisz schwytać żywego nawigatora. Z tego co widzę, nie masz też Mind Probe, więc nie wiesz, na jakiego Obcego się natknąłeś i czy warto go chwytać żywcem.
http://ufopaedia.org/index.php?title=X-COM
[#11] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@madman15, post #8

Nie rozumiem całego tematu z broniami, wszystko wiadomo czarno na białym. Wystarczy tylko użyć opcji ufopedia - jest tam każda (dostępna) broń z parametrami. Od siebie jeszcze dodam że niektóre ufoki są wytrzymalsze na plazmę niż na laser - tutaj także pomaga ufopedia.
[#12] Re: UFO: Enemy Unknow - krótkie drzewko rozwoju

@Solo Kazuki, post #11

Witam
Na koniec początek gry:
BAZA: USA, Europa (Fundusze)
Budynki: nowe - 2x General Store, Large Radar System, Alien Containment
BROŃ: zostawić chwilowo tylko Rifle, Auto Canon z amunicją HE resztę sprzedać
CZOŁGI: kupić 2xTank Rocket Launcher + 20 rakiet
INTERCEPTORY: przezbroić tylko w Avalanche, Avalanche Launcher
BADANIA: dokupić 10 naukowców-wynaleźć Laser Weapon - zmienić uzbrojenie
Uzupełnienie końca - wycieczka na Marsa - schwytać, przesłuchać żywych kolejno: obcego, Leadera i Commandera.
Grałem w 7 gier mających w nazwie UFO - zawsze wygrywam-y. Niestety w Realu "ufoludki" (czerwoni, niebiescy, czarni itp.) dzięki zdolnościom PSI (media, prawa) i ludzkim pretorianom zawsze są górą.
Gatunek Homo Sapiens Sapiens łac. Człowiek Rozumny Właściwy nie ma żadnych szans - musi zmienić swoją nazwę na "Człowiek NIEWŁAŚCIWIE rozumny" .
morian
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem