[#1] WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip
Chciałbym zgrać gry whdload na kartę CF ale bez sprawdzania czy działa na 1mb fast i 2 mb chip.

Powiedzcie czy da radę to rozpoznać czy gra będzie działać np:
-czy np. gra 1 dyskowa będzie działać na 100% , 2 dyskowa też, ale 3 dyskowa to już nie będzie działać?

Bo whdload ładuje gre tylko do fast czy do chip też ?
[#2] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #1

Przede wszystkim do CHIP, z pamięci Fast oczywiście też robi użytek ale przy 1MB szału nie będzie.
[#3] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@sebar27, post #2

wiem że szału nie będzie, ale można to jakoś określić że np.
gry 1 dyskowe będą działać w 100% , a 2 dyskowe ? 3 dyskowe?
[#4] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #1

[#5] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #3

Myślę, że nie ma takiej reguły. Schemat działania programu link

Wydaje mi się, że program nie ładuje wszystkich plików do pamięci. Gdyby tak było, uruchamianie niektórych gier zajmowałoby dłuższą chwilę.

jeśli Preload/S jest włączone, wczytuje obrazy dysków i plików do RAM-u (tylko wtedy, gdy dostępna jest wolna pamięć)




Ostatnia aktualizacja: 18.09.2015 11:24:02 przez misiek2
[#6] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #1

Chyba nie ma do końca reguły. Na takiej pamięci np demko State Of The Art mi się przycinało, tzn odpalałem chyba normalnie przez WB, który jeszcze zjadał z tego z 700kb. Nie pamiętam jak było przez AGLaunch. Ale już przy 2MB CHIP i 2MB FAST jest sympatycznie. Wszystko działa jak należy, oczywiście przy grach wielodyskietkowych może nadal być lipa, albo w ogóle się nie odpalą, ale większość gier działa normalnie.
W skrócie wg mnie jest duża różnica w tej kwestii jeżeli chodzi o ten głupi 1MB więcej. Moim zdaniem 2+2 to min do WHDLoad do w miare komfortowej zabawy.
[#7] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #1

Takie informacje są podane w dokumentacji do każdej instalki.
[#8] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@mailman, post #7

Dzięki, czyli przed wgraniem podpatrzę w doc każdej gierki która mnie interesuje ile potrzebuję ramu.

Narazie nagrywam adfki na amidze z cf które wiem że nie zadziałą mi na whdload (np. MK2 -4dyski) .
Szkoda jednak że tak ciężko upolować 4mb sram pcmcia i takie drogie to jest.
[#9] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@zmiennik, post #6

w takim razie dlaczego mając 5MB fastu po dograniu WB, podczas kiedy wychodzę ze Super strret fghter 2 Turbo mam na belce chwilowo tylko ~200KB wolnego i ok 1,2MB CHIP wolnego?
[#10] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@BomberMAX, post #9

ale co to ma wspólnego z tym co ja napisałem? Nie odpalałem u siebie SSF2T, nie wiem jakie ma wymagania.
[#11] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #8

Maliniak masz zdecydowanie zly tok myslenia o whd, zreszta tak ja kiedys :-]
A probowales te MK2 w whd wgrac czy zalozyles ze nie zadziala, bo 4 dyski?
Oficjalne wymagania MK2 whdload:
REQUIREMENTS:
- Slave requires WHDLoad V10+.
- Game requires 1Mb chip mem (+2.9Mb other memory for preload option)
- US version requires 1Mb chip mem (+3.1Mb other memory for preload option)

Preload option 2.9 MB, preload oznacza wgranie zawartosci dyskietek do pamieci przed uruchomieniem, wiec pozniej plynne, niezauwazalne wgrywanie zawartosci dyskietek. Oczywiscie, to nie znaczy, ze nie bedzie dzialac, zadziala spokojnie nawet na 2MB chip, ba nawet na 1 MB, nie licząc fastu, o ile masz workbencha zrobionego na max ram, ale bedzie Ci doczytywac dane w trakcie dzialania - objawi sie to zatrzymaniem pracy gry, wyjsciem do workbencha zeby zaczytac dane, powrotem do gry. Objaw na ekranie - migajacy wrednie ekran, czekanie czasami wydaje sie w nieskonczonosc.

Ogolnie jak ekran na whdload Ci skacze i wydaje Ci sie ze to problem z amiga, bo skacze wrednie - nie to po prostu whdload doczytuje dane...


Ostatnia aktualizacja: 18.09.2015 16:00:21 przez lysyzastary
[#12] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@zmiennik, post #10

W skrócie wg mnie jest duża różnica w tej kwestii jeżeli chodzi o ten głupi 1MB więcej.
żle odczytałem, również uważam że 1MB więcej dużo znaczy....

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2015 20:33:56 przez BomberMAX
[#13] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@BomberMAX, post #12

Czasami gra ma zapisane w wymaganiach 1MB, ale nie dotyczy to ile ma w środku Amiga, tylko, że potrzebuje całego wolnego 1MB, czego nie idzie uzyskać mając tylko 1MB chip. Są tez gry, które wymagają pamięci chip rozszerzonej do 2MB, np. TROLLS.
[#14] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@lysyzastary, post #11

No ja dopiero zaczynam z whdload.

Mój tok myślenia był taki np:
MK2 - 4 dyskietki po 880kb = 3520kb.

No a w workbenchu wolnego niecałe 1,8chip i 0,8fast.

Więc z góry założyłem że nie będzie działać, ale gry jednodyskowe to wszystkie będą działać.

Taki był mój tok myślenia
[#15] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #14

a gdzie ram na obróbkę audio-video, oraz inne składowe operacje Whdload? ;)
[#16] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@BomberMAX, post #15

Jestem mile zakoczony że na 1mb fast i 2mb chip działa dużoi gier.
Co prawda niektóre gry kilkudyskietkowe np. Flashback działają ale w czasie wczytywania gry mryga obraz ( znika i się pojawia ) to jest pewnie ta wada za mało fastu ale pograć można :)
[#17] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #16

Działać będzie dużo, jednak w nie wszystkie będzie się już grać przyjemnie.
[#18] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@sanjyuubi, post #17

Ale niektóre gry mają swoje instalatory , lub wystarczy zgrać wszystkie pliki z dyskietek do jednego katalogu na karcie cf i tak też gry działają. Oczywiście mowa o grach które workbench widzi czyli dosowe. Wtedy nie ma sensu w moim przypadku grać przez whdload ?

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2015 19:44:39 przez maliniak
[#19] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #18

Jeżeli ma instalator (niektóre nie mają, a i tak można je zainstalować), to lepiej wpierw próbować w ten sposób.

W przypadku whdload i małej ilości pamięci, to zdarzają się wersje, które mają wyciągnięte pliki z gier niedosowych i te lepiej się sprawdzają przy małej ilości pamięci. Gra Snow Bros w wersji z obrazem dysku ładuje się dłużej niż z dyskietki., w przypadku gry zainstalowanej w formie wyciągniętych plików obraz mruga tylko w celu załadowania pliku, a nie jednej ścieżki jak w przypadku obrazów. Nie wszystkie gry mają taką opcję.
[#20] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@maliniak, post #18

http://hol.abime.net/hol_search.php?N_ref_hardware=11&N_hd=yes
I teraz po wejściu do danej gierki masz notkę (HD notes) po prawej.
[#21] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@sanjyuubi, post #19

Możecie mi wytłumaczyć czemu na FAST RAM, w przypadku gry WhdLoad 1 dyskietkowej nawet, wychodząc z niej prawie cała pamięć FAST jest żdżarta?

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2015 21:47:16 przez BomberMAX
[#22] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@BomberMAX, post #21

32MB pamięci ci zżera?
[#23] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@Norbert, post #4

W większości przypadków na tej liście jest informacja, że gra wymaga x CHIP MEM(ory) oraz x OTHER MEM(ory). Czy to znaczy że mając 2 MB chip w nic nie pogram?
[#24] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@Drakon, post #23

O ile pamiętam wypowiedzi kolegów z forum, to tak własnie będzie, że nie pograsz w gry z wykorzystaniem whdload. Jest sporo gier, które mają instalatory (oryginalne czy też później napisane) i z tymi generalnie nie powinno być problemów. Jednakże do współpracy z whdload będziesz potrzebował przynajmniej 1 mb other mem tj. fast/slow (teoretycznie i 512 kb). Zanim rozszerzyłem pamięć w A1200 chyba nie mogłem korzystać z whdload.
[#25] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@misiek2, post #24

Coś pogra, ja nie wsadziłem Fasta do Pcmcia ( niezauważyłem ) i odpaliłem gre COLORADO , włączyła się ale jak grę wczytywało to mrugał obraz ( znikał i pojawiał się ) , po chwili zauważyłem że nie mam 1mb fasta wsadzonego do pcmcia, więc wsadziłem restart i wtedy nie miałem już migotania obrazu. Ale w czasie gry bez fasta było ok.
[#26] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@Drakon, post #23

Pograsz, chyba, że jest wyszczególnione, że ma być fast.
[#27] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@sanjyuubi, post #26

Dopóki nie miałem fasta tylko 2 mb chip, to whdload działał ale gry strasznie powoli działały (Kings Quest 1 i ciekawostka Waxworks nawet) i ciągle migał ekran - dlatego się zniechęciłem.
Zainstalowałem kilka instalek i było ok, z niektórymi się namęczyłem bo np. pomimo instalacji wołało o dyskietkę np. nr 2 - ale mimo wszystko pojedyncze instalowanie gierek z osobna, a baza WHD na jedno kliknięcie i dowolne dogrywanie tego co się chce celem uzupełnienia kolekcji to jak maluch i mercedes.
[#28] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@sanjyuubi, post #22

Nie, 8MB fast zżera cały praktycznie...
[#29] Re: WHDload na 1MB Fast i 2MB Chip

@BomberMAX, post #28

To trzeba by było zapytać Wepla, albo jakiegoś dewelopera slave'ów po co to robi, może to jakiś mechanizm, który domyślnie rezerwuje większość wolnej pamięci dla wirtualnego środowiska nawet jak tyle nie potrzeba, whdload i tak nie możesz używać w multitaskingu, więc w niczym to nie przeszkadza.

Starsze wersje WHDload też tak rezerwowały ta pamięć?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem