[#1] Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych
Witam Wszystkich!

Chciałbym zrobić konwersję paru gier przygodowych na Amigę. Niestety amigowe kreatory nie za bardzo do tego się nadają. Większość oferuje tworzenie gier tekstowych jak np. Create Adventure Games V5.0, który od jakiegoś czasu jest darmowy. Praca w nim wygląda jak na tym obrazku, ma wiele ograniczeń, których nie jestem w stanie przeskoczyć.

Wracając do konwersji gier planuję na pierwszy ogień przenieść flashową grę polskiego autora a mianowicie Covert Front (film). Gra w 32 kolorach (320x256) wyglądałaby jak na tym obrazku (po lewej bez cieniowania, po prawej z cieniowaniem). W miejscu jasno brązowego paska byłby panel z zebranymi przedmiotami. Panel używałby pierwszych 3-4 kolorów palety, dlatego wszystkie obrazki (tła, przedmioty itd.) musiałyby mieć te same pierwsze 3-4 kolory, ale reszta kolorów mogłaby być inna.

Poszukuję chętnej osoby, która byłby w stanie napisać program podobny w działaniu do animacji zamieszczonej poniżej (wersja anim5).



Mam nadzieję, że działanie programu w miarę jasno przedstawiłem na animacji.
Program może być napisany w AMOSie i obsługiwać obrazki/animacje w 320x256x32.
[#2] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #1

To ma być oczywiście na Amigę 500? Jeżeli nie to chyba trudno o lepsze "klikadło" niż Hollywood.
[#3] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #1

Jest takie coś jak GRAC (Graphics Adventure Creator). Napisany chyba w Amosie. Leży na Aminecie.
[#4] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@PopoCop, post #3

Na ACS CoverCD 4/2001 jest tutorial po polsku do GRAC.
[#5] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@PopoCop, post #3

Jakiś czas temu poświęciłem "5 minut" na zabawę tym programem, nawet zrobiłem galerię z dostępnymi grami (pic), niestety nie byłem w stanie za pomocą GRACa stworzyć gry przygodowej bez głównego bohatera. Ba nawet na aminecie takiej gry nie znalazłem, w każdej grze musiała być animowana postać. Kolejnym problemem takich kreatorów jest to, że zazwyczaj cała grafika zapisywana jest w jednym pliku wykonywalnym co zwiększa wymagania gry. Grafika w takich grach zajmuje około 50% ekranu a ja chciałbym aby była na cały ekran a obrazki doczytywane z dysku. Te kreatory nie są przystosowane do dużej ilości grafiki.

Hollywood nadaje się do tworzenia prezentacji a nie aplikacji. O wiele szybciej byłoby taki program napisać w AMOSie niż wyklikać w Hollywodzie. Kiedyś go kupiłem z myślą o tworzeniu oprogramowania ale po paru dniach odłożyłem go na półkę.
[#6] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #5

Myślę, że jakikolwiek kreator nie da Ci pełnej swobody w tym co tworzysz. Kiedyś zagrywałem się w gierki skryptowane w GRAALu (swoją drogą kilka fajnych było), ale niestety nie zajrzałem w bebechy tego rozwiązania. Warto się temu przyjrzeć bo może spełni twoje oczekiwania.

Co do Hollywood - byłbym ostrożny, że nadaje się jedynie do tworzenia prezentacji. To, że Mufa tak korzysta z tego softu nie oznacza, że jego przeznaczenie jest jedynie w tej dziedzinie.
Tak, oczywiście Hollywood Designer daje takie możliwości, natomiast "siła" tego pakietu to jego wewnętrzny język, który nadaje się do szybkiego pisania programów, gdzie nie musisz się zbytnio przejmować założeniami systemu, tylko skupiasz się na tworzeniu właściwego programu/gry. Taki nowy AMOS skrojony na miarę neoamigowych rozwiązań. Piszesz jeden program, a Hollywood wypluwa pliki wynikowe na prawie wszystkie systemy.

Wszystko się rozbija o to, czego chcesz się nauczyć.
[#7] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Lokaty, post #6


...Piszesz jeden program, a Hollywood wypluwa pliki wynikowe na prawie wszystkie systemy
...


ponizsze nie ma nic wspolnego z tematem glownym:
Zauwazylem ze to nie jest do konca tak. Kompilator Hollywood do kazdej "binarki" zalacza Hollywood Player na dana platforme - dlatego pliki sa duze - nawet prosty Hello World bedzie mail okolo 2 mega. Mozna to obejsc inaczej poprzez instalacje na docelowym komputerze player-a dla danego systemu i wtedy uruchamiac mozna tzw "applet" - czyli zmodyfikowany skrypt (programem kompilujacym) zajmujacy tyle ile skrypt wlasciwy.

wracajac do tematu glownego:
nie mam nic do powiedzenia szeroki uśmiech
[#8] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #1

Mocno kibicuję.
Uwielbiam "grową" twórczość Pana Skutnika.
Submachine ryje czachę okrutnie.
CF z resztą też.

Koniecznie pochwal się efektami jak już coś ogarniesz.
[#9] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #1

Fajny pomysł, co prawda mam wrażenie że jeśli już, to prędzej znajdziesz kogoś kto zakoduje Ci tą gŸę choćby w Amosie niż zrobi taki edytor ;) Sam pomysł i wygląd programu jak najbardziej zacny… OK Mogły by powstać w przyszłości fajne gry! Powodzenia w projekcie!
[#10] Re: Potrzebny program do tworzenia gier przygodowych

@Leon, post #1

To nie lepiej już spróbować zrobić tutoriale do używanie Antiryad Gx jakiejś wspólnej wersji (nie wiem, czy 68k działa na najnowszej wersji). Na to bym się dorzucił. Niczego sensownego nie znalazłem.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2016 15:55:57 przez KM
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem