[#1] Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500
Stałem się szczęśliwym posiadaczem rozszerzenia w postaci HDD do Amigi 500, w której mam zainstalowane dodatkowe 4MB RAMu, co łącznie z 1MB pod klapką daje praktycznie 5MB po załadowaniu Workbencha.

Chciałbym się dowiedzieć jak szukać gier, które korzystałyby z tej dodatkowej pamięci ?
[#2] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

Masz tam pewnie też przełącznik kickstartów?
[#3] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

[#4] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

Raczej chyba nie znajdziesz gry która wykorzysta pełne 5Mb.

Są gry które wykorzystują 1Mb którym A500 była najczęściej rozbudowywana, ale 5Mb ? Raczej mało kto na początku lat '90 posiadał taką ilość, a co dopiero tworzył coś co wykorzysta tyle.
[#5] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Vato, post #2

Masz tam pewnie też przełącznik kickstartów?


W Amidze nie mam. Zaplombowana sztuka, zwykła A500 z 0,5 MB chipu z Kickiem 1.3.

@Mailman, bardzo dziękuję Ci za ten link, będzie bardzo przydatny !

Raczej chyba nie znajdziesz gry która wykorzysta pełne 5Mb.


Nie tyle chodzi o wykorzystanie całej pamięci, ale chodzi mi o gry, które coś zyskują podczas gdy jest w Amidze więcej niż standardowy 1MB, a jednocześnie chodzą na 0,5MB chipu.
[#6] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

Jedyną grą, w którą ja grałem a wykorzystującą
powyżej 1mb na a500, to the settlers.
Na 1mb mapa może mieć maksymalnie wielkość 3,
natomiast przy dwóch mega mapę można ustawić
na 5.
Ponadto czytałem, że walker ma włączoną syntezę
mowy w przypadku dodatkowego ramu.
[#7] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@ClarensMartin, post #6

HiredGuns - jeśli dobrze pamiętam.
[#8] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@ClarensMartin, post #6

Colonization, Settlers, Oba Mortale. Na pewno Syndicate chodziło lepiej jak miało się trochę prawdziwego fastu. Police Quest też lepiej chodziło (mniejsza dyskoteka), choć nie wiem czy tutaj większego znaczenia nie miał dodatkowy flop. Ale z tego co pamiętam wiele gier chodziło lepiej. Rally Championship, Skidmarks, Death Mask, Cytadela (może mnie pamięć mylić, zatem ze znakiem zapytania).
[#9] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Tomski, post #7

Hired wykorzystywał na 100% dodatkowa muza itd. Settlersi także ale tu poza muzyką dodatkową mamy jeszcze rozmiar mapy normalnie jest max 3 a z dodatkową pamięcią( w moim przypadku mam ponad 10 mb mam rozmiar mapy 7) można grać i grać i się nie spotkać z przeciwnikiem :)
[#10] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Mowcaumarlych, post #9

Elvira 2. Pierwsza gra uruchomiona po zamontowaniu dodatkowego ramu kupionego w roku 1992 na targowisku pod pałacem kultury i nauki w Warszawie.
[#11] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

Sporo gier wykorzysta Fast Ram w A500, jeśli nie jej pojemność to szybkość. W końcu Fast daje przyspieszenie pięćsetki ok 30%, a gry takie jak Gunship 2000, F-177A, 4D Sports Driving dostaną kopa i staną się IMO bardzie grywalne.
[#12] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@waldiamiga, post #11

Walker-bedą rozmowy przez radio w trakcie strzelania.
Może też Gloom Ecs.
[#13] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Mikrobi, post #12

Może też Gloom Ecs.

Nieee, Gloom Deluxe wymaga 020 i więcej Chipu do szczęścia (podobnie jak Nemac 4)
[#14] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #1

"Doman" rodzimej produkcji z tego co pamiętam też wykorzystuje dodatkowy ram do ulepszenia gry (bodajże dzięki temu w trakcie gry było więcej efektów i dźwięków. A i "Pinball`e" też z tego co pamiętał wykrywały dodatkowy zainstalowany ram, ale nie pamiętam jakie to korzyści przynosiło.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2016 01:10:23 przez NeckUno1
[#15] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@NeckUno1, post #14

Na pewno, oprócz tych co były wymienione wcześniej:

- Death Mask (więcej dźwięków, odgłosy zamykania-otwierania drzwi ,itp.)
- A-Train (może odpalać się w Hi-Res)
- Reunion ECS.

Pozdrawiam,

Azz
[#16] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Hubez, post #4

No to na ogół mam co robić :)

Raczej chyba nie znajdziesz gry która wykorzysta pełne 5Mb.


Znalazłem przy okazji jedną. Jest nią Hugo 2, które ładuje się w całości do pamięci z 6 dyskietek, co daje około 5MB. Hugo 1 ponoć również.

BTW. to chyba najładniejsza graficznie gra na Amigę 500, przynajmniej ja z ładniejszą się nie spotkałem (przy całej jej gameplayowej ułomności i krótkości).

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2016 21:43:55 przez wlodi5
[#17] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@wlodi5, post #16

Wszystko to o czym napisano w tym wątku jak również Twoje odkrycie odnośnie Hugo jest w wątku, który podałem w trzecim poście...
[#18] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@mailman, post #17

Tak i z niego właśnie głównie korzystam. Jeszcze raz dziękuję za jego umieszczenie :)
[#19] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@Tomski, post #7

chyba 1 mb chip, walker tez
[#20] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@dario35, post #19

chyba 1 mb chip, walker tez

nie jest to prawda tak samo jak mortal kombat II - wystarczy 512 kb chip i fura fastu

Ktoś napisał że Death Mask wykorzystuje 2 MB RAM - nie jest to prawda wykorzystuje 1 MB CHIP

Syndicate wykorzystuje 2 MB w celu zapamietania załadowanych danych (animacje,mapy,menu raz juz wgrane siedza w Ramie)

Soccer Kid & Super Frog & Brian the Lion tak samo jak powyżej

W demach zazwyczaj była detekcja i powiadomienie ale z przyczyn czysto regulaminowych na party prodka musiała działać na A500 1 MB (0.5/0.5)

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2017 07:10:52 przez AmigaPL
[#21] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@AmigaPL, post #20

Death Mask wymaga 1MB Chip by załadować dodatkowe sample. Fura fastu nic akurat do tej gry nie wnosi.
[#22] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@AmigaPL, post #20

ale o czym Ty do mnie rozmawiasz, za dodatkowe efekty dziwiekowe w hired guns odpowiada chip nie fast
[#23] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@dario35, post #22

Piszesz o Walker - ze potrzeba 1 MB CHIP - bzdura
Hired Guns aby sie cieszyc całoscia efektow dwiekowych wymaga 1.5 MB CHIP+ 548 kB
Death mask - (kolega który odpowiada na moj post chyba nie czyta ze zrozumieniem)
gra wykorzystuje 1 MB CHIP



Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 07:27:24 przez AmigaPL
[#24] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@mailman, post #17

W poscie EAB nie ma informacji o
1.Monkey Island - zapamietuje ostatnie dane
2.Lilehammer - przy 1 MB CHIP jest muzyka i SFX , przy 2 MB zapamietuje dane
3.Kajko & Kokosz - gra przy 2.5 MB wczytuje sie cala do pamieci i nie kożysta z floppa

na pewno ta lista nie jest kompletna

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 08:39:13 przez AmigaPL
[#25] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@AmigaPL, post #24

2.Lilehammer - przy 1 MB CHIP jest muzyka i SFX , przy 2 MB zapamietuje dane


Nie do końca. Tę grę przetestowałem z kumplami wieki temu na czterech Amigach. Dla tej gry musi być po prostu "więcej wolnej (nieużywanej) pamięci Chip".

1. A500 (0,5 MB Chip + 0,5 MB pod klapką) - brak muzyki
2. A600 (1 MB Chip) - muzyka jest
3. A1200 (2 MB Chip) - muzyka jest, wpycha do dane do pamięci
4. A500 (0,5 MB Chip + 1,8 MB Fast pod klapką) - jest muzyka, wpycha dane do pamięci

na pewno ta lista nie jest kompletna


Nikt nie pisał, że jest. Chodziło o to, aby nie powielać informacji już tam podanych, co kolega, który zaczął wątek i nie do końca chyba łapie odpowiedzi czyni z uporem maniaka ;)

P.S. Dorzucę tam Twoje tytuły.

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 10:24:56 przez mailman
[#26] Re: Gry wykorzystujące dodatkowy RAM w A500

@mailman, post #25

Nikt nie pisał, że jest. Chodziło o to, aby nie powielać informacji już tam podanych, co kolega, który zaczął wątek i nie do końca chyba łapie odpowiedzi czyni z uporem maniaka ;)


Kolego, ja udowodniłem jedynie jednemu użytkownikowi, który twierdził że nie znajdę gry, która wykorzysta pełne 5MB, że się mylił podając przykład Hugo, który znalazłem na liście w wątku. Drugi raz zabrałem głos w kwestii Death Mask, że duża ilość fastu nic nie wnosi, bo gra wczytuje sample gdy posiadamy 1MB CHIP. Nie wiem skąd wzięło Ci się to "powielanie informacji z uporem maniaka", robią to inni pisząc po kilka razy to samo o Walkerze, Death Mask itp., a ja jedynie na nie odpowiadam, by rozwiać wątpliwości i by nie pisali o tym w kółko kolejni użytkownicy, więc zapobiegam temu o co mnie oskarżasz.

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 17:22:34 przez wlodi5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem