[#1] Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?
Cześć i czołem :)
Mam taką sprawę. Jak pewnie wiecie standardowo MK2 na Amidze działa dość powolnie w porównaniu do innych platform, na które była równolegle wydana. I nieważne, czy gramy na A500 czy A1200 z turbo i whdload, prędkość rozgrywki nie ulega zmianie. Myślałem, że tak musi być dopóki nie zobaczyłem sobie tego longplaya.
Tutaj gościowi gra działa praktycznie tak samo szybko jak na arcade. Czy ktoś wie jak to zrobić? Czy może to jest coś tak oczywistego i tylko ja o tym nie wiem? :P
[#2] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

Jak na moje oko działa całkiem normalnie. Może YouTube coś ci przyspieszył :)
[#3] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

Nagranie jest z winuae.
Transfer z dysku jest większy niż na Amidze.
Autor mógł zmontować nagranie, aby rozgrywka była szybsza.
[#4] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Norbert, post #3

Ale nawet nie o to chodzi, tu jest po prostu więcej klatek, rozgrywka jest płynna, a u mnie zawsze gra zamula. Szczególnie jak się wypieprzy przeciwnika jakimś ciosem który powoduje wstrząsy ekranu. Nie macie tak?
[#5] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

Ee, to chyba złudzenie. MK2 na tym filmiku wlecze się tak samo jak na żywo.
[#6] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

Wolno to chodzi jak się wyłączy cache CPU żeby na 040 i 060 śmigała gra.
[#7] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

A nie jest tak, że ta gierka chodzi szybciej ale odpalona na A1200 z dyskietek? Podobnie jest bodajże ze Street Fighter II.
[#8] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #7

Nie mam pojęcia, u mnie np. Street Fihter II na A1200 na whd też chodzi szybko, nie to co na A500
[#9] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #4

A może trzeba odpalić w NTSC ?
[#10] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #8

A sprawdziłem i miałem rację - na A1200 (akurat z fastem 8mb teraz mam) puszczone z dyskietek działa tak jak na tym filmiku.
[#11] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #10

Mi niestety ani z dyskietek, ani odpalenie w NTSC (co prawda na emu) nic nie zmieniło. Wersja NTSC jest ogólnie troszeczke szybsza, wiadomo, ale jak zmulało tak muli.
[#12] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #11

a no to nie wiem, u mnie widać znaczącą różnicę, specjalnie puściłem sobie z dyskietek najpierw na A500 potem na A1200 z fastem. Jak mi się będzie chciało to po świętach jakiś filmik mogę zrobić. A próbowałeś na WHDLOAD obydwie wersje? Bo są dwie, 1 MB i 2 MB, może ta na 2MB będzie się zachowywać jak trzeba - ja niestety nie dam rady, już daleko od swoich Amig jestem szeroki uśmiech
[#13] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #12

Nie mam pojęcia o co chodzi w takim razie. Bo u mnie na A1200 z fastem chodzi dokładnie tak samo jak na A500. Próbowałem obie wersje 1MB i 2MB i tu też niestety różnicy brak (oprócz dodatkowych dźwięków ;)). Ale mega mnie dziwi że u u Ciebie to przyspiesza a u mine nic. Dzieki, że chciało Ci sie sprawdzić specjalnie :) Wesołych Świąt dla Ciebie i wszystkich PPAowiczów życze :)

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2017 14:07:31 przez shirozuki
[#14] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #13

Dziękuję i wzajemnie szeroki uśmiech . A jakie masz turbo?
[#15] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #14

ACA1233n 030 :)
Chciałem podejrzeć jakie Ty masz i widzę, że nie masz swojej A1200 w profilu wpisanej ;)

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2017 14:16:14 przez shirozuki
[#16] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #15

Aktualnie mam sam czysty fast 8MB - co do ACA, to pytanie jak to turbo się zachowuje bez workbencha i acatune i czy gierka wykrywa dopałkę (to takie moje przemyślenia) - tutaj jakaś mądrzejsza głowa musiałaby się wypowiedzieć.

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2017 14:23:21 przez R222
[#17] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #16

Według specyfikacji od tej wersji ACA pamięć jest auto-konfigurowalna i widoczna dla Amigi zaraz po boot-upie i nie potrzebuje WB, więc to chyba też nie to :(
[#18] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #17

A masz kicka 3.1 czy 3.0, bo to chyba 3.1 jest potrzebny do tego o czym piszesz - ale ciągle powtarzam - to tylko moje myśli szeroki uśmiech
[#19] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #18

Wydaje mi się że dla MK2 obojętny jest kick amigi, a taki Dune 2 działa z oryginalnego installera lepiej na dopalonych amigach niż z WHD, gdzieś o tym czytałem.

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2017 17:26:09 przez Blady
[#20] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Blady, post #19

Chodziło mi o działanie ACA od kolegi przy różnych kickach w A1200.
[#21] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Blady, post #19

a taki Dune 2 działa z oryginalnego installera lepiej na dopalonych amigach niż z WHD,

ja nie czytałem, sprawdziłem organoleptycznie. D2 u mnie działa szybciej z installera swojego niż w wersji WHD. To pewnie dlatego że WHD sprowadza ją do zwykłej piećsetki a na oryginalnym instalatorze gra korzysta z tego co daje system.
[#22] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@R222, post #20

Mam 3.1 od Cloanto :P celem rozwiania wątpliwości. A propos Dune'a 2 to fakt! Nigdy mi nie ruszyła wersja na whd na moim turbo, ale z normalnego installera już dało radę. Tylko tak czy siak był software failure przy każdej próbie save, więc i tak jedyna opcja to granie floppy
[#23] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #13

Stosu tcp/ip nie nasz przypadkiem uruchomionego?

Uruchom Amigę bez s-s raz z setpatch a raz bez.
W obu przypadkach odpal grę i porównaj działanie.
[#24] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Norbert, post #23

Właściwie to mam zawsze przy bootupie. To może robić problemy? Dzięki za sugestie, jak wrócę do domu to sprawdze :)
[wyróżniony] [#25] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #24

[#26] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@shirozuki, post #1

Tak, MK2 odpalone na A1200 działa szybciej niż na A500/A600, mowa o wersji dyskietkowej.

Nie wiem jak jest z wersją WHDload (może rzeczywiście trzeba pokombinować z CACHE itp), bo ja od dawna ma na dysku wersję HD (bardzo wybredna wersja, ale działa na gołej A1200, na A1200 z FASTEM, na A1200 z Apollo 040 też i zapitala jak trzeba ok, racja
[#27] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@BULI, post #26

W płynności animacji jest lepiej czy chodzi o samą szybkość rozgrywki?
[#28] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Adinfo, post #27

Hmm to dość trudne do stwierdzenia, na pewno jest szybsza.. i też trochę płynniejsza w odczuciu moim własnym.. ale z tymi odczuciami to jak z książkami, wszyscy czytają tą samą książkę i każdy twierdzi, że jest o czym innym

Tym bardziej, że płynniejsza animacja to raczej nie ma prawa być (chyba, że pod A500 gubił katki) bo ilość klatek animacji dla np danego ruchu się nie mogła zmienić, czyli jak na sekwencję ciosu "podbrudkowego" w amigowej wersji były 3 klatki animacji, a w arcadowej 10 klatek to sory..

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2017 15:39:27 przez BULI
[#29] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@BULI, post #28

Może komuś uda się zrobić porównanie w postaci filmu, aby było widać obie konfiguracje. Co do płynności to może racja. Jeżeli jednak MK II był robiony "na styk" możliwości MC68000 to w bezpośrednim porównaniu uda się wyłapać różnice. Innym przykładem (choć nie w tym przypadku) jest Frontier - do momentu, kiedy nie widziałem działania na szybszej maszynie niż MC68000 7MHz to nie zdawałem sobie sprawy z różnicy w płynności działania. Wiem, że w przypadku MKII nie będzie to takie oczywiste bo to nie są "animacje wektorowe".
[#30] Re: Mortal Kombat II - da się przyspieszyć rozgrywkę?

@Adinfo, post #29

Jest coś na rzeczy z przyspieszeniem rozgrywki, bo za każdym razem na Retrokompie lub KRGSie jak gram w MK2 z hdd na dopalonym sprzęcie Toma Raina to gra zapiernicza, a na mojej nierozbudowanej A600 lub A500 się ślamazarzy. Nie sprawdzałem jak to działa z FASTem, może jeszcze w tej dekadzie znajdę na to czas.

Gdzieś tam mi mignęło w wywiadzie z autorem że klatki animacji są dekompresowane w locie. Jeśli mając FAST źródłowe dane idą do FASTu i z niego są dekompresowane i w ostatnim kroku wpychane do CHIPU, to to może być źródłem różnicy.

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 23:06:25 przez teh_KaiN
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem