[#1] Myth: History In The Making - powstawanie gry
Dziś chciałbym przytoczyć kilka ciekawych faktów związanych z powstawaniem Myth'a.
W uporządkowaniu informacji nieoceniony okazał się Robin Levy który był jednym z pięciu grafików pracujących nad tą grą.
W czasie tworzenia gry można wyróżnić 3 główne fazy jej powstawania i tego jak miała wyglądać:



1. Według magazynu "Zero" i "Amiga Action" z 1989 na początku był to prosty port z większą ilością kolorów dla Amigi i Atari zgodny z wersją z C64. Główny bohater miał naturalne proporcje podobne do wersji z C64, lub z Flashback'a, Another World'a.

Kolejne zapowiedzi opisywały pojawienie się kobiety w wprowadzeniu do gry która powita gracza dygitalizowaną mową. Do tej pory za grafikę odpowiedzialny był w dużej mierze tylko Bob Stevenson.


2. Na kolejnym etapie produkcji System 3 stwierdziło że chce zmienić styl graficzny gry. Do prac zaangażowano Paula Docherty'ego (Dokk'a). Główny bohater miał stać się muskularnym, niskim, starszym barbarzyńcą. Walka miała być bardziej brutalna i ciosy bardziej widowiskowe.

Dodatkowo według magazynu "ACE' co etap miała pojawiać się cut-scenka opowiadająca historię.

Magazyn Zero w numerze 21 opisał jak miało wyglądać intro, a także zamieścił małą grafikę z wizerunkiem głównego bohatera.
Magazyn Zero otrzymał również wersję demo tej wersji. Można ją znaleźć na dyskietkach zarchiwizowanych przez RACK. Mamy możliwość gry na pierwszym etapie w piekle, obejrzenia grafik z intra i auto-dema z napisami z dalszego etapu w Vallhali.








3. W ostatnim etapie produkcji System 3 dokonało kolejnej zmiany w grafice. Skasowano port dla Atari. Robin Levy otrzymał zadanie zebrana wszystkiego co robili inni graficy, zmiany palety kolorów, przerysowania niektórych etapów raz jeszcze, zmiany głównego bohatera tak aby wyglądał jak "Slaine: The Horned God" z komiksów. Poprawiono górną belkę tak aby miała więcej detali, poprawiono ikony zebranych przedmiotów. Stworzono animację do zakończenia gry. Skasowano intro i obrazki miedzy etapami.
Wydano również poprawione demo dla magazynu "Amiga Action" z pierwszym etapem.

W sumie nie wiele brakowało a gra by nie powstała :)
[#2] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@Gżegżółka, post #1

No, działo się trochę po drodze ok, racja
Oczywiście trochę żal intra i plansz-przerywników
[#3] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@Gżegżółka, post #1

Widzę, że kontynuujesz starą metodę - wątki o pojedynczych grach. To nie będzie artykułu zbiorczego?
[#4] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@BULI, post #2

Kurczę... fajnie byłoby zobaczyć teraz takie wersje extended... z tymi rzeczami które powycinali
[#5] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@softiron, post #4

a ja osobiście wolę wersję końcową, jest najbardziej dopracowana. Ekranów pomiędzy etapami trochę mi żal, ale nie wyobrażam sobie Myth'a bez efektu płomieni w logo gry i w kolejnych napisach.
[#6] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@Gżegżółka, post #1

Dodam kilka linków dla ciekawych:
link do wersji demo z wcześniejszym bohaterem
http://amr.abime.net/issue_391_coverdisks
link do wersji demo z obecnym bohaterem
http://amr.abime.net/issue_105_coverdisks
i gameplay z wczesnego demka
https://www.youtube.com/watch?v=tM8-mnFiYew&t=271s
[#7] Re: Myth: History In The Making - powstawanie gry

@Gżegżółka, post #6

Dobry stuff OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem